Του Κώστα Χαλκιαδάκη

 

Tι γίνεται τελικά με την εφετινή διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ, Greece: All time classic; Έχω αρχίσει και μπερδεύομαι. Ναι όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος, θα πουν ορισμένοι, ενώ κάποιοι ειδικότεροι εξ’ εμού, θα ασχοληθούν με την ουσία του μηνύματος και θα προβούν σε χαρακτηρισμούς.

Μάλιστα ο διεθνούς φήμης διαφημιστής – επικοινωνιολόγος, Πήτερ Οικονομίδης σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών στο ίδρυμα Θεοχαράκη χαρακτήρισε το Greece: All time classic” “τραγικό” διαφημιστικό μήνυμα και μάλιστα ξαφνιάστηκε για την επιλογή του.

Την ίδια στιγμή ο νέος γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Πάνος Λειβαδάς, εστιάζοντας στην επιλογή του συγκεκριμένου μηνύματος (που ασφαλώς δεν ήταν δικής του έμπνευσης) επεσήμανε σε πρόσφατη εκδήλωση του ΕΟΤ: “όταν υπάρχει μια αρνητική εικόνα για το προϊόν (βλέπε Ελλάδα) τότε το παρελθόν αποτελεί μονόδρομο για το διαφημιστή”.

Σε αυτό, ο Πήτερ Οικονομίδης ανταπαντά ότι δεν μπορείς να “πουλάς” το παρελθόν σου. Παράλληλα, όπως λέει, το Greece: All Time Classic, περνάει το μήνυμα στους ξένους ότι φταίνε αυτοί που δεν μας καταλαβαίνουν και όχι εμείς. “Το Αll time classic στερείται οράματος και για να αλλάξουμε χρειάζεται όραμα”, προσθέτει χαρακτηριστικά.

Έχω την αίσθηση, ότι όποια και να ήταν η επιλογή του Brand που θα διαφήμιζε την Ελλάδα στο εξωτερικό, ειδικά αυτή την περίοδο, θα τύγχανε πολλών συζητήσεων. Ένα είναι ωστόσο το βέβαιο. Η Ελλάδα από την 5η θέση παγκοσμίως τo 2004 σε ό,τι αφορά το “Brand” βυθίστηκε στην 39η θέση κάτα δήλωση του γενικού γραμματέα. Ποιος ευθύνεται; Μικρή αξία έχει τώρα που ο τουρισμός κατά γενική ομολογία είναι η λοκομοτίβα της ανάπτυξης για την Ελλάδα.

Σε κάθε περίπτωση, τώρα που και ο ιδιωτικός τομέας ετοιμάζεται να δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής στην διαφήμιση (βλέπε Marketing Greece) θα πρέπει να υπάρξει αγαστή συνεργασία με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του τουρισμού για το καλό του τόπου.