Σε παράταση μέχρι τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου για την Οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων της σύμβασης Παραχώρησης για την Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού προχώρησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Η παράταση υπήρξε αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθεί η επιλογή του ανεξάρτητου μηχανικού από την επιτροπή διαγωνισμού, διαδικασία για την οποία θα απαιτηθεί επιπλέον χρονικό διάστημα.

Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία εταιρειών ΤΕΡΝΑ-GMR για το έργο που έχει καταθέσει οικονομική προσφορά ύψους 480 εκατ. ευρώ.

Τα χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου:

Ο νέος αερολιμένας θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο στο Ηράκλειο στην περιοχή της Αλικαρνασσού.

Θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο προσαπογειώσεων, κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μ., ένα τροχόδρομο παράλληλο με το διάδρομο κατηγορίας Ε, πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου (θα λειτουργεί παράλληλα).

Επίσης, θα διαθέτει:

-βιοκλιματικό Κεντρικό Κτήριο αεροσταθμού επιφάνειας 71.818 τ.μ.

-μέγιστη Διανυόμενη Απόσταση Αναχωρούντων Επιβατών 247 μ.

-μέγιστη Διανυόμενη Απόσταση Αφικνούμενων Επιβατών 187 μ.

-μέγιστη Απόσταση Τροχοδρόμησης Αεροσκαφών 3.875 μ.

-27 θέσεις Στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης

-19 αίθουσες αναμονής επιβατών

-αστυνομικό Σταθμό, δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, ιατρικές εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών

-ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα βιολογικού καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου, καθώς και των γειτονικών οικισμών

-πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου

-Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον οκτακοσίων οχημάτων, χώρους αναμονής για κατ’ ελάχιστον πενήντα τουριστικών λεωφορείων, εκατόν πενήντα ταξί και είκοσι μίνι βαν ξενοδοχείων και θέσεις στάθμευσης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση εντός του Αεροδρομίου.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.