Εντυπωσιακές τουριστικές επιδόσεις σημείωσαν οι αγορές της Ευρώπης με την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Ιταλία να επωφελούνται από τη δυναμική του τουρισμού αναψυχής προσελκύοντας περισσότερη πελατεία από όλη την Ευρώπη.
Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της MKG Consulting, αύξηση 5,7% κατέγραψαν τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο στα ξενοδοχεία της Ευρώπη, οδηγούμενα κυρίως από την άνοδο στην πληρότητα και την παράλληλη αύξηση κατά 2,5% στις τιμές των δωματίων.
Νικητές αναδείχθηκαν οι Πορτογάλοι ξενοδόχοι που αύξησαν τα έσοδά τους ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 18,8%, κυρίως λόγω της μέσης αύξησης των τιμών (+ 14,5%). Ταυτόχρονα, η Γαλλία και το Βέλγιο, από την πλευρά τους, σημειώνουν καθαρή αύξηση της τουριστικής τους δραστηριότητας, μετά το 2016 που σηματοδοτήθηκε από τις επιπτώσεις των επιθέσεων που είχαν διαταράξει σημαντικά την ελκυστικότητα αυτών των δύο εδαφών (Βρυξέλλες για το Βέλγιο και Παρίσι και Νίκαια για τη Γαλλία).
Επιπλέον η τουριστική δραστηριότητα του Ηνωμένου Βασιλείου δεν στιγματίστηκε από το Brexit. Στην πραγματικότητα, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο για τους ξενοδόχους στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 5,6%. Ωστόσο, η απότομη επιβράδυνση της ζήτησης έγινε αισθητή αμέσως μετά την ανακοίνωση του Brexit στα τέλη Ιουνίου 2017.
Γερμανία και Αυστρία παρουσίασαν βελτιωμένες επιδόσεις, αλλά δεν ακολούθησαν επακριβώς τα θετικά αποτελέσματα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Για τη Γερμανία, αυτό εξηγείται εν μέρει από τη δραστηριότητα εκδηλώσεων η οποία ήταν πολύ σημαντική το 2016. Πράγματι, αρκετές μεγάλες εξαμηνιαίες ή τριετείς εκθέσεις στο Μόναχο και στο Düsseldorf έλαβαν χώρα το 2016, αλλά όχι το 2017.
Επομένως, το 2017 σηματοδοτήθηκε από την απότομη άνοδο της πληρότητας των ξενοδοχείων για να φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο που σημειώθηκε από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 (71,8% το 2017). Η αύξηση της δραστηριότητας παρατηρήθηκε σε όλη τη διάρκεια των δώδεκα μηνών του έτους με την τελευταία αρνητική μεταβολή του δείκτη RevPAR να χρονολογείται από τον Οκτώβριο του 2016