Το πλαίσιο ανάπτυξης για την Ηλεία θα παρουσιάσει ο Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Γεωργιόπουλος στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας, που θα γίνει στην Πάτρα στις 5 & 6 Φεβρουαρίου. Αναφερόμενος στις προτάσεις της Ηλείας ο κ. Γεωργιόπουλος τόνισε τα εξής:
Στην χώρα μας δυστυχώς η αυτοδιοίκηση αποτελεί όμηρο στα χέρια ενός υπερσυγκεντρωτικού κεντρικού κράτους. Αυτό που οφείλει να κάνει είναι να διεκδικεί με σχέδιο και συνέπεια. Στο πλαίσιο αυτό με την ευκαιρία του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου, η Ηλεία διεκδικεί μια ισόρροπη ανάπτυξη, όχι με λόγια και αόριστες εξαγγελίες αλλά με έργα και πράξεις. Θέλουμε άμεσες λύσεις με ξεκάθαρα χρονοδιαγράμματα, με στόχους, με υπογραφές, με αποτελέσματα.
1. Δρόμος Πατρών-Πύργου
Οι πολιτικά εγκληματικές ενέργειες και παραλείψεις που βαρύνουν διαχρονικά τις Κυβερνήσεις τα τελευταία 10 χρόνια έχουν καταδικάσει την Ηλεία στην απομόνωση.
Τα χρονοδιαγράμματα για το έργο διαψεύδονται διαρκώς και η αναξιοπιστία δημιουργεί αισθήματα οργής και αγανάκτησης στους Ηλείους.
Δεν μπορούμε πλέον να ζητήσουμε τίποτα λιγότερο από την δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού για χρονοδιάγραμμα σαφές και συγκεκριμένο, με ημερομηνία έναρξης των εργασιών. Οτιδήποτε άλλο δεν μπορεί να γίνει πλέον ανεκτό από εμάς.
2. Σιδηρόδρομος
Οκτώ χρόνια χωρίς σιδηρόδρομο. Η απομόνωση είναι δυστυχώς ολοκληρωτική. Πριν λίγες ημέρες ανέλυσα γιατί δεν μπορούμε να περιμένουμε την Πάτρα να αποφασίσει για μας. Ας εξυπηρετήσουν όπως νομίζουν τα συμφέροντά τους αλλά να αντιληφθούν ότι δεν είναι το κέντρο του κόσμου. Ούτε το Υπουργείο όμως οφείλει να περιμένει άλλο την Πάτρα και την όποια υποθετική χρηματοδότηση για κανονικοποίηση της γραμμής μέχρι την Καλαμάτα. Φαραωνικά έργα και αμφίβολα αποτελέσματα.
Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλα 20 χρόνια για την νέα γραμμή. Η πρότασή μου για επαναλειτουργία της υπάρχουσας γραμμής, επιβατικά και εμπορικά, ως ενδιάμεση μεταβατική λύση, συναντά την συμφωνία των φορέων της Ηλείας. Δεν μπορεί η κυβέρνηση να κρατά σε ομηρία και απομόνωση την Ηλεία. Το ζήτημα του τρένου πρέπει να εξαγγελθεί στο συνέδριο. Έχουμε την πρόταση, ο ΟΣΕ μπορεί άμεσα να ωριμάσει το έργο το οποίο κοστολογείται γύρω στα 10 εκατ. ευρώ. Έχουμε το σχέδιο και τους πόρους. Την πολιτική βούληση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού ζητάμε.
3. Καϊάφας
Η αναπτυξιακή και στρατηγική διάσταση του Καϊάφα για την Ηλεία δεν αμφισβητείται από κανέναν. Πουθενά στην Ελληνική επικράτεια δεν συναντάται η φύση και το τοπίο της Λίμνης Καϊάφα. Η αξιοποίησή της (ιαματικός, ναυταθλητικός, παραθεριστικός τουρισμός) μπορεί να συνυπάρξει αρμονικά με την περιβαλλοντική προστασία. Για 3 και πλέον χρόνια θέτουμε το θέμα της αξιοποίησής του, σε όλα τα επίπεδα.
Η ένταξη έργου 5 εκατ. που έγινε πριν λίγες ημέρες αποτελεί μια μικρή αρχή, μια αποσπασματική προσέγγιση. Χρειάζεται μια ολιστική παρέμβαση, ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός. Η πρότασή μας είναι να σαφής και τεκμηριωμένη. Πρέπει να δοθεί ώθηση μέσα από ένα Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τον Καϊάφα και την Αξιοποίηση του, τον Χωροταξικό, Περιβαλλοντικό και Οικονομικό του απεγκλωβισμό.
4. Αρδευτικό δίκτυο – Νερό
Ο Αγροτικός Τομέας αποτελεί τον κρισιμότερο οικονομικό παράγοντα της Ηλείας. Το εγγειοβελτιωτικό δίκτυο βρίσκεται σε χρόνια εγκατάλειψη.
Η ολοκλήρωση της υπογειοποίησης του δικτύου κρίνεται απαραίτητη. Η ελαχιστοποίηση των απωλειών του νερού θα δώσει τη δυνατότητα σε αρδεύσεις στη Βουπρασία και τη Δυτική Αχαΐα. Με τη συμβολή της σύγχρονης τεχνολογίας και την κατάλληλη διαχείριση θα μειωθεί το κόστος άρδευσης για τον παραγωγό αλλά και γενικότερα το κόστος λειτουργίας του δικτύου και το ενεργειακό αποτύπωμα των καλλιεργειών.
Έχουμε ώριμη μελέτη υπογειοποίησης του αρδευτικού δικτύου για το σύνολο της Ηλείας, προϋπολογισμού 67,5 εκατ. Ευρώ. Προχωράμε ταχύτατα στην επικαιροποίησή της. Έχουμε θέσει με τον Περιφερειάρχη στο Υπουργείο αίτημα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Διεκδικούμε το σύνολο της χρηματοδοτήσεως του έργου.
5. Αρχαία Ολυμπία – Ξένιος Ζευς
Χρόνια τώρα η Αρχαία Ολυμπία αναζητά ανεπιτυχώς τον τρόπο που θα την επανατοποθετεί όχι μόνο συμβολικά – αυτό γίνεται με την Αφή της Φλόγας – αλλά και ουσιαστικά στο γίγνεσθαι του σύγχρονου Ολυμπιακού Κινήματος.
Νομίζω πως δεν υπάρχει ασφαλέστερος τρόπος από τη δημιουργία και λειτουργία στην Αρχαία Ολυμπία μιας δομής πολιτισμού και παιδείας που θα επιβεβαιώνει το αξιακό περιεχόμενό της και θα επανατοποθετεί το διαχρονικό ρόλο της.
Έχουμε δεχθεί μια εξαιρετική πρόταση από έναν Διεθνή Οργανισμό, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου (European Public Law Organization – EPLO), για να εγκατασταθεί στην Αρχαία Ολυμπία η «Ακαδημία για τη Διαφάνεια στον Αθλητισμό» που λειτουργεί στους κόλπους του με εκπαιδευτικές, ερευνητικές και επικοινωνιακές δράσεις.
Στο ΔΣ του EPLO που έχει έδρα στην Αθήνα μετέχουν 16 ευρωπαϊκές χώρες, το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελληνική Κυβέρνηση, η Βουλή των Ελλήνων, 65 Πανεπιστήμια και Ινστιτούτα απ’ όλον τον κόσμο.
Σε μια εποχή που παρά τους επιτυχημένους Ολυμπιακούς Αγώνες που διοργανώνει η διεθνής κοινότητα, η εν γένει διαφθορά στον αθλητισμό καθίσταται επικίνδυνη για τη φήμη και την ύπαρξη των Αγώνων, ο ρόλος της Αρχαίας Ολυμπίας για την προαγωγή του υγιούς αθλητισμού είναι κρίσιμος και αναγκαίος.
Τόσο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας όσο και ο EPLO έχουμε από μηνών καταθέσει αίτημα και πλήρως τεκμηριωμένο φάκελο στην ΕΤΑΔ Α.Ε. και στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, για την παραχώρηση του εγκαταλελειμμένου ξενοδοχείου «ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ» για την εγκατάσταση και τη λειτουργία της Ακαδημίας για τη Διαφάνεια στον Αθλητισμό. Οι πρώτες απαντήσεις είναι σε θετική κατεύθυνση.
Η ύπαρξη του EPLO ως φορέα διαχείρισης του έργου και της λειτουργίας του εξασφαλίζει την επιτυχία του εγχειρήματος.
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει ήδη συμπεριλάβει το έργο στη στρατηγική της ΟΧΕ με εξασφαλισμένους πόρους 3,5 εκατ. ευρώ.
Ο Δήμος της Αρχαίας Ολυμπίας βρίσκεται στο ίδιο πνεύμα αξιοποίησής του. Όλοι μαζί ζητάμε την παραχώρησή του.
6. Αεροδρόμιο Επιταλίου
Έχουμε καταθέσει επισήμως πλήρως τεκμηριωμένο αίτημα-φάκελο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τον χαρακτηρισμό του αεροδρομίου σε Πεδίο Προσγείωσης Γενικής Αεροπορίας. Μέσα από αυτή την προσπάθεια θέλουμε να δώσουμε ζωή στο αεροδρόμιο μέσω της λειτουργίας του κατ΄αρχάς για τις ανάγκες της Αερολέσχης και περαιτέρω για την προοπτική υποδοχής ιδιωτικών αεροσκαφών τουριστικού ενδιαφέροντος που έχουν ήδη εκφράσει την επιθυμία τους για το σκοπό αυτό.