Σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με το πάθος που υποστηρίζει το μεγαλεπήβολο όραμα της η πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO). Η Ειρήνη Τόλη που διατελεί και Γενική Διευθύντρια της εταιρείας Era, με εμπειρία άνω των 36 ετών στον χώρο των συνεδρίων, έχει ως στοίχημα της την ένωση των φορέων που εμπλέκονται στον κλάδο.

Συνακόλουθα ούσα επικεφαλής του HAPCO επιδιώκει την σύζευξη των δράσεων του ιδιωτικού τομέα με τους φορείς της πολιτείας ούτως ώστε να χαραχθεί κοινή στρατηγική προώθησης του ελληνικού Συνεδριακού τουρισμού στο εξωτερικό.

Πατώντας σταθερά στα πόδια της και έχοντας “γίνει κωπηλάτης πριν πάρει στα χέρια το τιμόνι”, όπως γράφει ο Αριστοφάνης, η πρόεδρος του HAPCO θεωρεί τον Πολιτισμό μας το “καλύτερο χαρτί ” της χώρας και φιλοδοξεί να κάνει την Αθήνα προορισμό συνεδρίων.

Πώς; Ξεκινώντας από τα νότια, συνδέει χώρους μέχρι το ιστορικό κέντρο, στην Αθήνα, την μοναδική Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα σαν νησί.

Με τη προϋπόθεση βέβαια της ύπαρξης ενός Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου που όλοι οι πολιτικοί ευαγγελίζονται, αλλά το θαύμα αργεί.

Η ώρα του Συνεδριακού Τουρισμού

«Ναι η Αθήνα μπορεί, η Ελλάδα, μπορεί αρκεί να το πιστέψουν κι άλλοι. Αρκεί το όραμα να εμπνεύσει. Και τώρα πια είμαστε αισιόδοξοι. Έχουμε αφήσει πίσω τα “πέτρινα χρόνια”, την κακή εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, τις ακυρώσεις, την απομόνωση μας ως επαγγελματίες. Άρα, τώρα είναι η ώρα, δηλώνει στο tourismtoday η Ειρήνη Τόλη.

Εξαντλώντας τα όρια της δημιουργικής μας φαντασίας στην Αθήνα διοργανώνουμε συνέδρια 5.000 ατόμων στο Μέγαρο Μουσικής σε αίθουσα 2.000.

Κι όμως τα καταφέρνουμε γιατί απλά είναι τόσο ωραία η πόλη που δεν κάθονται να τα παρακολουθήσουν. Λατρεύουν την Αθήνα και θέλουν να την δουν. Να την περπατήσουν, να πάνε στην Ακρόπολη, στα μουσεία, να φάνε στα ταβερνάκια, να πιούνε καφέ στην Πλάκα.

Θέλω να πετύχω να ενωθούνε οι φορείς που εμπλέκονται στον συνεδριακό τουρισμό και από εκεί και πέρα με την ιδιωτική πρωτοβουλία και την στήριξη της πολιτείας θα κάνει θαύματα η Ελλάδα, γιατί η Ελλάδα μπορεί. Έχουμε περιοχές πανέμορφες συνδεδεμένες και την μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά μας που μπορούν να υποστηρίξουν το προϊόν, τονίζει χαρακτηριστικά στο tourismtoday.

Τι κι αν λέμε ότι ο Τουρισμός είναι εθνική μας υπόθεση. Πρέπει όλα τα κόμματα να το πιστέψουν. Να αφήσουν στην άκρη την μικροπολιτική και να δουλέψουμε όλοι ενωμένοι.

Ο Τουρισμός είναι μια δραστηριότητα πέρα από κόμματα. Είναι μια δραστηριότητα για την Ελλάδα.

Ο συνεδριακός τουρισμός έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την χώρα. Είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό και δημιουργεί επαναλαμβανόμενους πελάτες. Και καλούς πελάτες.

Στα διεθνή συνέδρια οι συμμετέχοντες είναι άτομα υψηλού εισοδήματος και επιπέδου. Και ξοδεύουν αρκετά χρήματα σε σχέση με τους άλλους τουρίστες. Ξοδεύουν περίπου 1900€ όταν ένας μέσος τουρίστας θα ξοδέψει 600€ με 700€.»

Συνεδριακός Τουρισμός, αντίδοτο στην κρίση

Οπως επισημαίνει στο tourismtoday η επικεφαλής του HAPCO, ο συνεδριακός τουρισμός θα βοηθήσει την χώρα να ανακάμψει και φέρνει ως παράδειγμα την Ιρλανδία.

«Η Ιρλανδία ξεπέρασε την κρίση και με τα συνέδρια στο Δουβλίνο. Δημιούργησαν ένα τεράστιο συνεδριακό κέντρο και πήρανε τα περισσότερα ευρωπαϊκά συνέδρια. Γιατί αυτοί μπορούν κι εμείς όχι;

Ένα Μητροπολιτικό Συνεδριακό Κέντρο θα μπορούσε να εκτοξεύσει την εθνική οικονομία και να ανεβάσει τη χώρα μας στη διεθνή κατάταξη. Η Αθήνα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν φιλοξενήσει Ολυμπιακούς Αγώνες και δεν διαθέτουν Μητροπολιτικό Κέντρο.

Ένα χώρο θέλουμε στην Αθήνα που να μπορεί να εξυπηρετήσει 5.000 άτομα και μετά μπορούμε να δημιουργήσουμε κι ένα μπλοκ κτιρίων με το δυναμικό που ήδη έχουμε.

Να συνδέσουμε το κέντρο Νιάρχου, το οποίο έχει μία αίθουσα να μας διαθέσει αλλά έχει ωραίους χώρους για βραδινά dinner, απέναντι έχουμε το κτίριο του ταεκβοντό, δίπλα το Ευγενίδειο Ιδρυμα, και ξενοδοχεία όπως το Metropolitan και το Inercontinetal και ανεβαίνεις πια στο ιστορικό κέντρο.

Αν αυτό γίνει φαντάζεστε να έχουμε ένα συνεδριακό κέντρο στην άκρη της θάλασσας και να τα συνδέσουμε με το ιστορικό μας κέντρο; Φαντάζεστε τι συνέδρια θα πάρει η Ελλάδα μας;

Εμείς το ξαναλέω μία αίθουσα χρειαζόμαστε των 5.000 ατόμων. Αυτό μας νοιάζει. Η κεντρική, το Μητροπολιτικό Συνεδριακό Κέντρο, αναφέρει στο tourismtoday.

Το μπλοκ κτιρίων θα είναι υποστηρικτικό με παράλληλες αίθουσες που από εκεί και πέρα μπορεί να φτάσει και μέχρι τις 25 που θα εξυπηρετούν από 50 έως 500 άτομα. Το “χουμε, λοιπόν! Τι μας λείπει; Αυτή η κεντρική αίθουσα που χρόνια παλεύουμε να αποκτήσουμε.

Ας κάτσουν κάτω λοιπόν όλοι οι πολιτικοί μαζί και να πουν. Έχω ακίνητα από τους Ολυμπιακούς αγώνες. Πώς μπορώ να τα αξιοποιήσω;

Πρέπει να αγαπάς τον τόπο, να αγαπάς αυτό που κάνεις και να χρησιμοποιήσεις τους εξειδικευμένους ανθρώπους. Πρέπει να υπάρχει η αλυσίδα της επικοινωνίας.

Να πάρεις τους επαγγελματίες που έχουν δώσει την ζωή τους και έχουν φτιάξει το συνέδριο από το “Α” όταν υπήρχε το τέλεξ και φτιάχναμε στην γραφομηχανή τις κονκάρδες, να πάρεις τα φρέσκα μυαλά, τους ειδικούς στην τεχνολογία και να χαράξεις μία πολιτική. Λοιπόν αυτό θέλει. Μακριά από κόμματα, ένωση όλων των φορέων, των ιδιωτικών εταιρειών.

Σημαντικό ρόλο μπορούν να παίξουν οι αερογραμμές. Η Aegean για παράδειγμα έχει προβάλλει τον εαυτό της αρκετά. Ε, αυτό βάλε το όλο μαζί, σαν κράτος.

Η Τουρκία έβαλε μέσα στο παιχνίδι προβολής του προορισμού της την Turrkish Airlines. Την βλέπουμε παντού, σε ποδόσφαιρα, μεγάλα events, την προβάλανε παντού και έδιναν δωρεάν εισιτήρια. Έστω και μία έκπτωση 5€ -που τι αξία έχει το ποσό- μετράει.»

Με το βλέμμα στο Πολιτισμό

«Δεν χωρίζεται ο Πολιτισμός από τον Τουρισμό. Αυτά τα δύο πάνε μαζί. Δεν μπορούμε να πουλήσουμε το προϊόν μου χωρίς τον Πολιτισμό μας. Δεν μπορούμε να μην ζητήσουμε το Ηρώδειο για την τελετή έναρξης ή λήξης, το οποίο μας το δίνουν τελικά με πάρα πολύ κόπο. Οσες φορές το έχουμε πάρει είναι με αντίτιμο κι αυτό δεν μας ενοχλεί, υπογραμμίζει, στο tourismtoday η κ. Τόλη.

Γιατί απλά τα διεθνή συνέδρια έχουν πάρα πολλά λεφτά και δεν μας νοιάζει να δώσουμε για τα λειτουργικά του έξοδα 25.000€ ή 30.000€ για να χρησιμοποιηθεί.

Στο εξωτερικό γνωρίζουν καλά ότι θα έδιναν τόσα χρήματα για χώρους μικρότερης αξίας.

Δεν πουλάμε τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Τους επιδεικνύουμε και τους προβάλουμε. Δεν κόστισε σε κανένα μας να υπάρχουν οι χώροι αυτοί εδώ. Τους βρήκαμε και πρέπει να τους συντηρήσουμε, να τους αξιοποιήσουμε και να τους προβάλουμε.»

Ιατρικά συνέδρια, Ελληνική πραγματικότητα και παγκόσμια πρωτοτυπία

«Αφήστε την αγορά να απορυθμιστεί, τονίζει στο tourismtoday η Ειρήνη Τόλη αναφερόμενη στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας και συγκεκριμένα του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) σύμφωνα με το οποίο μόνο 43 επιστημονικές εταιρείες της χώρας θα έχουν το δικαίωμα να κάνουν ιατρικά συνέδρια σε πανελλαδικό επίπεδο.

Οι 1.000 εταιρείες που πραγματοποιούσαν ιατρικά συνέδρια στην Ελλάδα και τώρα αποκλείονται ενίσχυαν την ελληνική οικονομία. Τώρα αυτό περνάει στις επιστημονικές εταιρείες ως μια παγκόσμια πρωτοτυπία της χώρας μας.

Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Συρρίκνωση των συνεδρίων προς την επαρχία και μαρασμός της Περιφέρειας. Όλη την περίοδο λοιπόν που δεν είναι τουριστική και η περιφέρεια είναι μέσα στην απομόνωση κόβεις κάθε δρόμο ανάπτυξης του εσωτερικού τουρισμού και ιδιαίτερα του ιατρικού που φέρνει τουρίστες υψηλού οικονομικού επιπέδου και αφήνει χρήματα στην τοπική κοινωνία.

Οπως υπογραμμίζει στο tourismtoday η πρόεδρος του HAPCO, αυτό που πρέπει να αναρωτηθεί η κυβέρνηση, το υπουργείο Υγείας, το ΚΕΣΥ και όσοι εμπλέκονται είναι ότι «Αυτό που θέλουμε να κάνουμε υπάρχει στην υπόλοιπη Ευρώπη; Υπάρχει πουθενά στον κόσμο;» Γιατί και πάλι να κάνουμε αρνητικές πρωτοτυπίες;

Αφήστε την αγορά να βρει τον ρυθμό της.

Η αγορά αυτορυθμίζεται και το ιατρικό συνέδριο δεν κοστίζει στο κράτος. Δεν πληρώνει κάτι το κράτος, ίσα ίσα που εισπράττει από φόρους, εισπράττει έσοδα.

Ο συνεδριακός τουρισμός κινεί όλη την οικονομία, στηρίζει ένα τεράστιο αριθμό επαγγελμάτων και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας αφού στην οργάνωση συνεδρίων εμπλέκονται άμεσα 40 τουλάχιστον επαγγέλματα και έμμεσα πάνω από 70.

Τα συνέδρια δημιουργούν και αυξάνουν τη ζήτηση ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών (διαμονές, διακινήσεις, ξεναγήσεις, εκδρομές, δείπνα, γεύματα κ.λπ.) ενισχύοντας επίσης την οικονομία. Η περίοδος διεξαγωγής των συνεδρίων συμβάλει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Η χώρα αποκτά μεγάλη προβολή και αναγνωρισιμότητα σε ένα υψηλού επιπέδου κοινό και κατακτά σημαντική θέση στον παγκόσμιο τουριστικό και συνεδριακό χάρτη.»