Περισσότερη ασφάλεια, εξατομικευμένες προσφορές που θα ενισχύσουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση και εφαρμογή νέων τεχνολογιών είναι οι τρεις θεμελιώδεις τάσεις που θα πρέπει να εξετάσει κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση ή ταξιδιωτικό πρακτορείο αν θέλει να αναπτυχθεί στον τομέα του συνεδριακού και επαγγελματικού τουρισμού το 2018.

Ασφάλεια
Οι διευθυντές των ξενοδοχειακών αλυσίδων και των κέντρων συνεδρίων υπογραμμίζουν τη σημασία της ασφάλειας. Όλες οι εκδηλώσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται με μεγαλύτερη ασφάλεια και περισσότερη επιθεώρηση.

Όλοι οι τουριστικοί προορισμοί MICE που αποτελούν τοποθεσίες για μαζικές εκδηλώσεις είναι, επομένως, πιθανοί στόχοι.

Για το λόγο αυτό θα πρέπει να έχουν καταρτιστεί σχέδια έκτακτης ανάγκης, αξιολογημένα και δοκιμασμένα προηγουμένως προκειμένου να μειωθούν οι πιθανότητες μιας επίθεσης.

Μελέτη της Σχολής Τουρισμού και Φιλοξενίας Ostelea υπενθυμίζει ότι η Τουρκία “έχει χάσει πάνω από το 45% των εκδηλώσεων που πραγματοποιούσε μετά τα επεισόδια που επήλθαν τα τελευταία δύο χρόνια”.

Από την άλλη πλευρά, το Παρίσι, μετά τις επιθέσεις, “έχει ανακάμψει εν μέρει στη σταθερότητά του στον τουριστικό τομέα σε χρόνο ρεκόρ, με ετήσια αύξηση 7,4%”.

Εμπειρία
Όσον αφορά στα επόμενα χρόνια, το 63% των στελεχών στον τομέα του τουρισμού MICE αναμένουν αύξηση της εικονικής συμμετοχής σε εκδηλώσεις, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ένωση MPI (Meeting Professionals International) μεταξύ των συνεργατών της.

Σύμφωνα με τον αναλυτή Rob Davidson,  “μιλάμε για συνέδρια στα οποία μπορεί να υπάρχουν τόσο πολλοί άνθρωποι μέσα στην αίθουσα όσο και έξω από αυτή, μέσω της ηλεκτρονικής παρουσίας και παρέμβασης.

Για να αντιμετωπίσει η τάση της απομακρυσμένης συμμετοχής στα συνέδρια η ετήσια έκθεση της IBTM υπογραμμίζει την ανάγκη «δημιουργίας εμπειριών», που απαιτούν περισσότερη δημιουργικότητα, προσπάθειες υλικοτεχνικής υποστήριξης κλπ. από τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους προορισμούς.

Τεχνολογία
Μία από τις επόμενες τάσεις του τουρισμού MICE το 2018 θα σχετίζεται με τις νέες τεχνολογίες και την αυξανόμενη απαίτηση για αυτή από τους επισκέπτες.

Για τα επόμενα δύο χρόνια, το 57% του τουριστικού τομέα MICE αναμένει δύο μεγάλους όρους, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ένωση στελεχών MPI μεταξύ των συνεργατών του.

Παράλληλα, σύμφωνα με άλλη εκτίμηση, το 54% αναμένει αύξηση του προϋπολογισμοί ταξιδιού κατά το επόμενο έτος.

Επιπλέον, τα ταξίδια κινήτρων, τα οποία είχαν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, έχουν ανακάμψει σταθερά από τις αρχές του 2016.

“Για ταξίδια κινήτρων, το κόστος ανά άτομο αυξάνεται από 3.000 σε 4.000 δολάρια.” Αλλά προσέξτε, το 60% των πελατών βλέπουν ότι το κόστος (πτήσεις, ξενοδοχεία, κ.λπ.) αυξάνεται ταχύτερα από τους προϋπολογισμούς ταξιδιού.

Οι προτιμώμενοι προορισμοί για ταξίδια κινήτρων είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Καραϊβική, το Μεξικό και η Ευρώπη.

Η Ασία αναμένεται να αυξηθεί κατά 28% τα επόμενα πέντε χρόνια, λόγω της αυξημένης ζήτησης για την Κίνα και την Ινδία ως προορισμοί για ταξίδια κινήτρων.

Το Λονδίνο, η Βαρκελώνη και το Βερολίνο συμπληρώνουν τη λίστα των 10 πιο δημοφιλών σε αναζητήσεις προορισμών στην Ευρώπη από το τμήμα MICE για το 2019 σύμφωνα  με την έκθεση American Express Meetings & Events.