του Χάρη Ντιγριντάκη

 

Δυναμική διείσδυση στην αραβική τουριστική αγορά πραγματοποιεί η Μακεδονία. Την οδό της Qatar Airways που θα πραγματοποιεί από τα τέλη Μαρτίου 4 πτήσεις την εβδομάδα από Ντόχα για Θεσσαλονίκη, ακολουθεί και η flydubai που θα πραγματοποιεί 3 εβδομαδιαίες πτήσεις απ΄ευθείας από Ντουμπάι για Θεσσαλονίκη απο τον προσεχή Ιούνιο.

Η σχετική συμφωνία που κλείστηκε από την Fraport Greece αναμένεται να ενδυναμωθεί από το νέο τουριστικό έτος, ενώ λέγεται ότι ο ανάδοχος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής.

Την ίδια ώρα με υψηλές πληρότητες από αραβικές χώρες αναμένεται να κινηθούν και οι πτήσεις της Turkish Airlines προς τη Θεσσαλονίκη μέσω Κωσταντινούπολης.

Είναι κοινός τόπος ότι είσοδος της flydubai στην Ελλάδα μέσω της Θεσσαλονίκης υποδηλώνει την ανέλιξη της αραβικής αγοράς (όχι μόνο των 5 αλλά και 4 αστέρων) προς τη Mακεδονία με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.

Όπως λένε οι ειδικοί, η Θεσσαλονίκη καλύπτει σημαντικά το τρίπτυχο shopping, διασκέδαση, γαστρονομία που αποτελούν κομβικό παράγοντα στα θέλω του Άραβα τουρίστα.

Σε αυτά προστίθενται το gaming στα καζίνο και η απαραίτητη πολυτέλεια που απαντώνται τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στη Χαλκιδική.

Επισημαίνεται ότι η flydubai αποτελεί θυγατρική εταιρεία της Emirates Airlines και πετάει από το Terminal 2 του διεθνούς αεροδρομίου Ντουμπάι Al-Maktoum International (DWC).

Η εν λόγω εταιρεία είχε ξεκινήσει ως low cost carrier και πλέον διαθέτει και Business Class. Η αδελφή εταιρεία της Emirates ολοκλήρωσε πρόσφατα την αγορά 175 αεροσκαφών Boeing 737 ΜΑΧ διαφόρων τύπων.

Υπογραμμίζεται ότι με πάνω από 6 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, το αεροδρόμιο “Μακεδονία” αποτελεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στο δίκτυο της Fraport Greece.

Προς τούτο η εταιρεία έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 95 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021, με στόχο το αεροδρόμιο να έχει αλλάξει ριζικά πρόσωπο δεδομένου ότι θα διαθέτει και ένα νέο τερματικό σταθμό, κατά 31.000 τ.μ. μεγαλύτερο από ότι σήμερα και τη δυνατότητα στάθμευσης για περισσότερα αεροσκάφη.

“Μέσα σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό και συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτοντας μια ξεχωριστή γεωγραφική θέση πλούσια σε φυσική ομορφιά και με πολιτιστική κληρονομιά βαρύνουσας σημασίας, θέτει διαρκώς νέους στόχους με το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων, τα οποία είχαν ως σκοπό να μετατρέψουν τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες σε πραγματικά και μετρήσιμα, ως προς το αποτέλεσμά τους, μεγέθη.

Προγράμματα απόλυτα ευθυγραμμισμένα με την τουριστική στρατηγική, όπως αυτή σχεδιάζεται σε κεντρικό επίπεδο, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη τις ιδιαιτερότητες, αλλά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή μας.

Οι επενδύσεις σε τουριστικές υποδομές που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή μας σε συνδυασμό με το μοναδικό, πολυποίκιλο τουριστικό της προϊόν, έχουν δώσει την κατάλληλη ώθηση, ώστε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να θεωρείται η 2η τουριστικά πιο ισχυρή Περιφέρεια για την επόμενη 5ετία”, επισημαίνει  ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος αναπτύσσοντας τις παρακαταθήκες της περιφέρειας στο τομέα τουρισμού.

Επεξηγώντας τον οδικό χάρτη της στρατηγικής που ακολουθεί η Περιφέρεια Κενρικής Μακεδονίας στον τομέα του τουρισμού ο κ. Θάνος σημειώνει ότι :

“Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και με αυτή τη δυναμική ανάπτυξης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, έχοντας ήδη παγιωθεί ως ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους τουριστικούς προορισμούς σε σημαντικές αγορές στόχους κυρίως της Ευρώπης, όπως είναι η Γερμανική και η Βρετανική, έχει εντάξει στον στρατηγικό της σχεδιασμό την προσέγγιση και πιο απομακρυσμένων και απαιτητικών αγορών, όπως είναι αυτή των Αραβικών χωρών”.

Και προσθέτει :

“Με ενέργειες και υλοποίηση δράσεων όπως η περυσινή συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Arabian Travel Market “ATM” (Ντουμπάι, 24-27 Απριλίου 2017), η Κεντρική Μακεδονία που ήταν η μοναδική Ελληνική Περιφέρεια που συμμετείχε, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως τουριστικός προορισμός στην αγορά της Μέσης Ανατολής και σε επιλεγμένες αγορές της Ασίας.

Ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία προσέγγισης κορυφαίων τουριστικών πρακτόρων και διαμορφωτών κοινής γνώμης από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να διακινήσουν επισκέπτες που ενδιαφέρονται κυρίως για τουρισμό πολυτελείας.

Η Περιφέρεια είχε επίσης την ευκαιρία να διευρύνει το δίκτυο επαφών και να παρουσιάσει θεματικά το τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας, εστιάζοντας κυρίως στους άξονες του τουρισμού πόλης, του πολιτιστικού τουρισμού και του τουρισμού «ήλιου και θάλασσας».

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία για το Α΄ εξάμηνο του 2016, οι αφίξεις μη κατοίκων από το εξωτερικό από τις λοιπές χώρες της Μέσης Ανατολής (εκτός Τουρκίας, Κύπρου, Ισραήλ, Λιβάνου και Συρίας) παρουσίασε αύξηση 100%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 (πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, 2016), γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική του τουριστικού ρεύματος από τις χώρες αυτές”.

Καταλήγοντας και αναφερόμενος στην έλευση των 2 νέων αεροπορικών εταιρειών στη Θεσσαλονίκη και τα άμεσα πλάνα της περιφέρειας ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας τονίζει ότι :

“Η απευθείας αεροπορική διασύνδεση του Ντουμπάι με τη Θεσσαλονίκη, που έχουν ήδη δρομολογήσει οι αεροπορικές εταιρίες Qatar Airways και flydubai είναι πολύ σημαντική για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Μέση Ανατολή.

Στα άμεσα μελλοντικά σχέδια της Περιφέρειας είναι η στενή συνεργασία και με τις δύο αυτές εταιρίες για πιθανές δράσεις marketing support, αλλά και άλλες συνέργειες με σκοπό την αναγνωρισιμότητα της Κεντρικής Μακεδονίας στις χώρες της Μέσης Ανατολής, ως περιοχής πολλαπλών βιωματικών, αυθεντικών εμπειριών και παροχής ποιοτικών και υψηλών προδιαγραφών προϊόντων”.