Το θέμα του master plan του λιμανιού της Καλαμάτας συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Σύμφωνα με την απόφαση προτείνεται το γκρέμισμα των αποθηκών, μετατόπιση της θέσης πρόσδεσης των κρουαζιερόπλοιων και απόδοση του χώρου του μεγάλου προβλήτα στους δημότες, αποχαρακτηρισμό οδών και απόδοση του πάρκου του Λιμενικού στο δήμο Καλαμάτας. Συγκεκριμένα, ο δήμος Καλαμάτας ζητά:
• Το λιμάνι θα πρέπει να έχει χαρακτήρα κυρίως τουριστικό, με κύριο στόχο να φέρνει πλούτο στην πόλη
• Οι ναυταθλητικές εγκαταστάσεις να κατασκευασθούν στο σημείο όπου βρίσκονται και σήμερα
• Δε θα πρέπει να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά του προλιμένα, δεδομένου ότι υπάρχει η αντίληψη στην πόλη να μη γίνει στον προλιμένα καμία επέμβαση επί της ακτογραμμής και να παραμείνει η αμμώδης παραλία
• Να εξεταστεί το ενδεχόμενο να αποχαρακτηρισθούν και να αποδοθούν στο Δήμο όλοι οι χώροι που δεν είναι αναγκαίοι για την λιμενική εγκατάσταση, όπως η οδός Αναλήψεως έμπροσθεν του Τελωνείου, η οδός Ψαρών, καθώς και το πάρκο Λιμενικού
• Να μετατοπισθεί η προβλεπόμενη θέση πρόσδεσης του κρουαζιεροπλοίου απέναντι, στη θέση που προβλέπεται για τα επιβατικά πλοία, ώστε να απελευθερωθεί χώρος του μεγάλου προβλήτα από Φαρών μέχρι Τσαμαδού που σήμερα είναι κλειστός με κάγκελα, προκειμένου ολόκληρος ο προβλήτας να είναι ελεύθερος και να αποδοθεί σε χρήση των δημοτών
• Οι υφιστάμενες αποθήκες να καθαιρεθούν και να δημιουργηθεί ο ελάχιστα απαιτούμενος από κτηριακής απόψεως χώρος για τη στέγαση του υποσταθμού ρεύματος, που προβλέπεται να υλοποιηθεί στην περιοχή
• Η προβλεπόμενη από το master plan αποθήκη να κατασκευασθεί νοτιότερα, ώστε να είναι εφικτή μελλοντικά η διασύνδεση του λιμένα με την μαρίνα Καλαμάτας
• Να προβλεφθεί χώρος πλάτους 5 μέτρων τουλάχιστον, σε επαφή με το υφιστάμενο τοιχίο, ώστε να είναι εφικτή η κυκλοφορία πεζών προς και από τον προσήνεμο μόλο («χιλιόμετρο»)
• Να εξετασθεί η δυνατότητα λειτουργίας του λιμένος ως homeport κρουαζιέρας
• Να εξεταστεί η δυνατότητα τοποθέτησης πλωτών προβλητών στον υπήνεμο μόλο και στους μόλους στην περιοχή του ΝΟΚ
• Στη μελέτη ανακατασκευής του υπήνεμου μόλου να προβλεφθεί πέραν του φωτισμού και η εγκατάσταση ισχυρών ρευμάτων και ύδρευσης
• Να αναδειχθεί η αναγκαιότητα εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης, η οποία με την πάροδο του χρόνου έχει επιχωματωθεί
• Να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες σε ελλιμενισμό των βοηθητικών σκαφών, που είναι απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των σκαφών τα οποία αγκυροβολούν εκτός λιμένα, καθώς και η ανάγκη εισόδου των τελευταίων εντός του λιμένα σε έκτακτες περιπτώσεις”.
Σημειώνεται ότι ο κ. Νίκας πρότεινε – και έγινε αποδεκτό – να αποσταλούν στους μελετητές και οι προτάσεις Δημοτικών Συμβούλων των μειοψηφιών, ως συνημμένες στην Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια του δημόσιο διαλόγου, ο εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας Παναγιώτης Λύρας πρότεινε, μεταξύ άλλων:
«Μπροστά μου έχω ένα έγγραφο από το 2005 και η επικαιροποίηση και το 2018 είναι ίδια. Ζητάμε να έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα το λιμάνι της Καλαμάτας με το λιμάνι της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.
Πιστεύουμε ότι η γεωγραφία και η Ιστορία αυτού του τόπου έχουν δείξει ότι ήτανε πάντα πύλη εισόδου και εξόδου στη χώρα. Εάν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα μιλάμε για την ολοκλήρωση σημαντικών οδικών αξόνων και αν πάνε καλά τα πράγματα και με την Ιόνια οδό, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι και το μοναδικό λιμάνι στην περιοχή και στο νότο που συνδέεται με το σιδηροδρομικό άξονα θα πρέπει να σκεφτούμε ότι το λιμάνι κυρίως είναι διαμετακομιστικό και εμπορευματικό. Δευτερευόντως για εμάς, τουριστικό. Γιατί ο τουρισμός ξέρουμε ότι είναι κινούμενο στο χρόνο χρηματιστήριο, άλλοτε ακμάζει άλλοτε παρακμάζει…”.
Αρχική Ειδησεις