Αύξηση 6% σημείωσαν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες στην κίνηση επιβατών, τον Ιανουάριο -από 5,8% τον Δεκέμβριο του 2017- σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), ενώ τον ίδιο μήνα επιβράδυνση σημείωσε η διεθνής ζήτηση επιβατών σε 4,4%, από 6,1% το Δεκέμβριο.

Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 0,7 της εκατοστιαίας μονάδας στο 79,6%.

Οι λατινοαμερικανικές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν αύξηση 7,3% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017, που ήταν η ισχυρότερη μεταξύ των περιφερειών. Ωστόσο, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 8,2% και ο συντελεστής φόρτωσης υποχώρησε 0,7 ποσοστιαία μονάδα στο 82,6%, ο οποίος ήταν και ο υψηλότερος μεταξύ των περιφερειών. Οι ισχυρότερες οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη συμβάλλουν στην υποστήριξη της αυξανόμενης ζήτησης στην αγορά μεταξύ της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής ειδικότερα.

Η διεθνής κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων αυξήθηκε κατά 6% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, από 5,8% τον Δεκέμβριο του 2017. Η περιοχή ήταν η μόνη που είδε αύξηση της κυκλοφορίας σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Αυτό υποστηρίζεται από τις έντονες οικονομικές συνθήκες στην περιοχή, αναφέρει χαρκατηριστικά η ΙΑΤΑ. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,0% και ο συντελεστής φόρτωσης αυξήθηκε κατά 0,7 της εκατοστιαίας μονάδας στο 80,8%.

Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες είδαν τον Ιανουάριο αύξηση κίνησης κατά 4,9% έναντι ενός μικτού σκηνικού για τις μεγαλύτερες οικονομίες της περιοχής. Στη Νιγηρία, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη έχει αυξηθεί, ενώ στη Νότια Αφρική, η πολιτική αβεβαιότητα εξακολουθεί να επιφέρει οικονομικό φόρτο. Η χωρητικότητα της περιοχής αυξήθηκε κατά 4,2% και ο συντελεστής φόρτωσης αυξήθηκε κατά 0,5% σε 70,3%.

Οι αερομεταφορείς της Ασίας-Ειρηνικού κατέγραψαν αύξηση της ζήτησης κατά 4,6% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κινεζική πρωτοχρονιά που έπεσε στα μέσα Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 6,1% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 80,4%.

Οι βορειοαμερικανικές αεροπορικές εταιρείες παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 0,7 της εκατοστιαίας μονάδας σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος στο 79,6%. Το σχετικά υγιές οικονομικό περιβάλλον στην περιοχή βοηθά στη στήριξη της εξερχόμενης ζήτησης, αλλά αυτό αντισταθμίζεται εν μέρει από αρνητικές επιπτώσεις στην εισερχόμενη κίνηση προς τις ΗΠΑ.

Οι αερομεταφορείς στη Μέση Ανατολή είχαν την ασθενέστερη ανάπτυξη, με τη ζήτηση μόλις 0,5% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017 (ο πιο αργός ρυθμός από τον Σεπτέμβριο του 2008).  Η αγορά προς / από τη Βόρειο Αμερική έχει πληγεί ιδιαίτερα λόγω παραγόντων όπως η προσωρινή απαγόρευση μεγάλων φορητών ηλεκτρονικών συσκευών καθώς και τις προτεινόμενες ταξιδιωτικές απαγορεύσεις στις ΗΠΑ από ορισμένες χώρες της περιοχής. Η χωρητικότητα ανήλθε σε 4,6% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες σε 76,8%.

“Παρά την επιβράδυνση, η οικονομική δυναμική υποστηρίζει την αύξηση της ζήτησης επιβατών το 2018. Οι ανησυχίες για έναν πιθανό εμπορικό πόλεμο στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να επηρεάσουν σοβαρά την εμπιστοσύνη της παγκόσμιας αγοράς και την ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια”, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IΑΤΑ.

Οι κυβερνήσεις πρέπει να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο διατηρώντας τα οφέλη του παγκόσμιου εμπορίου εξασφαλίζοντας επαρκή ικανότητα αερολιμένων και εναέριου χώρου για να αντιμετωπίσουν τον αναμενόμενο διπλασιασμό ζήτησης μέχρι το 2036”.

Η εγχώρια κυκλοφορία σημείωσε άνοδο 5,1% τον Ιανουάριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, από 7% τον Δεκέμβριο.