Το 5ο Κερκυραϊκό Συμπόσιο Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τόπων (Corfu Symposium on Managing and Marketing Places) θα διεξαχθεί στη Κέρκυρα, στο ξενοδοχείο Mayor Mon Repos Palace, από τη Δευτέρα 16 μέχρι την Πέμπτη 19 Απριλίου για 5η συνεχή χρονιά.
Ειδικότερα, το Κερκυραϊκό Συμπόσιο Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τόπων διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Διαχείρισης Τόπων (Institute of Place Management) του Μητροπολιτικού Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ (Manchester Metropolitan University), υπό την προεδρία της Δρ Χέδερ Σκίννερ, η οποία κατοικεί μόνιμα στην Κέρκυρα από το 2013. Το Συμπόσιο είναι μοναδικό στο είδος του, προσφέροντας τη δυνατότητα σε ακαδημαϊκούς, ερευνητές, δημόσιους φορείς και τοπικές επιχειρήσεις να συμμετέχουν ενεργά σε ζητήματα σχεδιασμού, διαχείρισης και μάρκετινγκ τόπων.
Μερικοί από τους ομιλητές του Συνεδρίου
Ο Peter Varley είναι καθηγητής στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Δυτικής Νορβηγίας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις Κρίσιμες Τουριστικές Μελέτες, τον ελεύθερο χρόνο και την υγεία, την Υπαίθρια Αναψυχή και τη Γαστρονομία.
Ο TC Melewar είναι Καθηγητής Μάρκετινγκ και Στρατηγικής και Επικεφαλής Τμήματος Μάρκετινγκ & Τουρισμού στο Middlesex University London, της Μεγ. Βρετανίας. Πριν από την ένταξή του στο Middlesex τον Αύγουστο του 2013, ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brunel και στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Ζυρίχης (ZHAW) στην Ελβετία.
Ο Άρης Καλανδίδης είναι Καθηγητής και Διευθυντής του Ινστιτούτου Διαχείρισης Χώρων και Διευθύνων Σύμβουλος της Inpolis Urbanism, μια διεθνή εταιρεία συμβούλων για την ανάπτυξη προορισμών. Έχει υλοποιήσει πολλά έργα σε όλο τον κόσμο. Ο τομέας της έρευνας σήμερα είναι για την πολιτική του τόπου, με ενδιαφέρον για συμμετοχικές πρακτικές και σχέσεις εξουσίας με τόπους.
Η Cathy Parker είναι Καθηγήτρια Επιχειρήσεων Λιανικής και Μάρκετινγκ στο Manchester Metropolitan University Business School. Η Cathy είναι Πρόεδρος του Ινστιτούτου Διοίκησης Χώρων και επικεφαλής της Εφημερίδας της Διοίκησης και Ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο του Συμποσίου, το 2017 οργανώθηκε ανοιχτή εκδήλωση με προσκεκλημένους μέλη των τοπικών, κυρίως τουριστικών επιχειρήσεων, όπου παρουσιάστηκαν αποτελέσματα επιστημονικών ερευνών και συζητήθηκε ο αντίκτυπος των ερευνών αυτών στην προώθηση και ενδυνάμωση του νησιού. Το Ινστιτούτο σκοπεύει να συνεχίσει προς αυτήν την κατεύθυνση και τα επόμενα χρόνια, καλλιεργώντας στενές σχέσεις με την τοπική επιχειρηματική κοινότητα και ενθαρρύνοντας τους συνέδρους να διαδώσουν την πρακτική εφαρμογή των ερευνών τους στους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες και λοιπούς φορείς.
Λίγα λόγια για το Συμπόσιο
Το Συμπόσιο έχει έντονο διεθνή χαρακτήρα. Το 2017, το πρόγραμμα του Συμποσίου περιλάμβανε Κεντρικές Ομιλίες ακαδημαϊκών και επαγγελματιών του χώρου από τρεις χώρες. Ο δήμαρχος Κέρκυρας, Κώστας Νικολούζος, καλωσόρισε 50 συμμετέχοντες, οι οποίοι παρουσίασαν 35 άρθρα από 58 συνολικά συγγραφείς, εκπροσωπώντας 33 διαφορετικά ιδρύματα και οργανισμούς από 21 χώρες. Συγκεκριμένα, εκτός από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Συμπόσιο συμμετείχαν ιδρύματα και οργανισμοί από την Αυστραλία, την Αλβανία, την Ταϊλάνδη, την Κίνα, τη Ρωσία, την Ιορδανία, το Κουβέιτ, την Σαουδική Αραβία, το Ισραήλ, και το Μαρόκο.
Το 5ο Κερκυραϊκό Συμπόσιο Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τόπων θα επικεντρωθεί στο θέμα : “Τόπος και νέες κατευθύνσεις: Ουτοπικές ή Δυστοπικές Προοπτικές;”. Θα συζητηθούν έρευνες και απόψεις σχετικά με την Έξυπνη και Χωρίς Aποκλεισμούς Aνάπτυξη (Smart Growth and Inclusive Growth), την αποανάπτυξη (degrowth), την αποκέντρωση, την αναζωογόνηση τόπων, τον σχεδιασμό και την κατασκευή τόπων (placemaking), το branding τόπων (place branding), και το μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών, καθώς και άλλα θέματα σχετικού περιεχομένου. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν στο e-mail: heather@placemanagement.org