“Στα απολύτως απαραίτητα” αρκέστηκαν και φέτος στα ψώνια τους οι καταναλωτές και οι τουρίστες στην Ρόδο την Πασχαλινή περίοδο. Η πτώση της εμπορικής κίνησης στα καταστήματα του νησιού -ακόμα και στα τρόφιμα- εκτιμάται στο 10% .
Αν και είναι εμφανής η παρουσία των τουριστών στην αγορά της Ρόδου (η σεζόν άνοιξε στις 25 Μαρτίου, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά και οι πτήσεις έχουν αρχίσει να πυκνώνουν), οι ξένοι επισκέπτες του νησιού, δεν έφεραν -τουλάχιστον ακόμη- την άνοιξη στην τοπική αγορά.
«Υπάρχει κάποιος κόσμος στο νησί, είναι όμως πολύ νωρίς να αποτυπωθεί ο αντίκτυπος που έχει η τουριστική κίνηση στην αγορά.
Μένει να αποδειχθεί στην πορεία κατά πόσο θα μπορέσει να στηρίξει ο τουρισμός την τοπική αγορά. Αν και από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας, δεν μπορώ να πω ότι έχουμε μεγάλες προσδοκίες», τονίζει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Νίκος Μπόνης.
«Δεν μπορώ όμως να πω ότι έχουμε δει κάποια διαφορά στην εμπορική κίνηση λόγω του τουρισμού, επισημαίνει από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Κώστας Σπανός.
Άλλωστε οι οικονομικές δυνατότητες των τουριστών είναι περιορισμένες. Μπορεί να έχουμε αυξημένες αφίξεις φέτος, δεν πρόκειται όμως να έχουμε καλύτερης ποιότητας κόσμο.
Με λίγα λόγια, δεν έχουμε μεγάλες προσδοκίες από τον τουρισμό. Το μόνο θετικό είναι ότι φέτος η τουριστική σεζόν θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη απ’ ότι συνήθως».
Οι αιτίες για την συνεχόμενη πτώση της κίνησης, είναι πολλές. Αφενός η οικονομική ανέχεια και αφετέρου το γεγονός ότι το Πάσχα ήταν πολύ κοντά στα Χριστούγεννα απ’ ό,τι άλλες φορές.
«Η κίνηση στην αγορά ήταν ελαφρώς χειρότερη σε σύγκριση με πέρυσι. Η πτωτική πορεία συνεχίζεται με ό,τι και αν αυτό συνεπάγεται. Καλύτερα κινήθηκαν τα καταστήματα με είδη παιδικής ένδυσης και υπόδησης και τα σούπερ μάρκετ, αν και εκεί παρατηρείται κάποια πτώση. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου.
Οι καταναλωτές προέβησαν στις απολύτως αναγκαίες αγορές όπως τα δώρα για τα βαφτιστήρια και τα απαραίτητα τρόφιμα για το πασχαλινό τραπέζι», δήλωσε ο κ. Μπόνης.
Όπως αναφέρει ο κ. Σπανός, ο καταναλωτής ιεραρχεί τις ανάγκες του και προβαίνει στην αγορά των ειδών και εμπορευμάτων που έχουν άμεση προτεραιότητα.
«Η εικόνα από την τοπική αγορά κατά την περίοδο του Πάσχα είναι μικτή. Υπήρξαν κάποιες μέρες, όπως η Κυριακή των Βαΐων, όπου η κίνηση ήταν αυξημένη.
Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι δούλεψαν περισσότερο τα σούπερ μάρκετ και ενδεχομένως τα κρεοπωλεία. Στην Ελλάδα συνηθίζουμε άλλωστε να φροντίζουμε πρώτα για το φαγητό και το εορταστικό τραπέζι και μετά για όλα τα υπόλοιπα.
Καλύτερη ήταν η κίνηση και στα καταστήματα με παιδικά είδη συγκριτικά με τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα, καθώς το Πάσχα τα βαφτιστήρια έχουν την τιμητική τους».