Από την διαχείριση αποβλήτων θα “βγάλουν τα σπασμένα” τα ξενοδοχεία στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), από το καλοκαίρι, όπου η ζήτηση πέφτει και τα έσοδα μειώνονται δραματικά, παρασύροντας και τα συνολικά ποσοστά πληρότητας.
Ετσι θα εξοικονομήσουν χρήματα, για να προστατεύσουν τα κατώτατα όριά τους, χωρίς να διακυβεύουν τα επίπεδα εξυπηρέτησης πελατών.
Ο Chris Hewett, διευθυντής της TRI Consulting, εκτιμά ότι το RevPAR το 2018 θα μπορούσε να μειωθεί έως και 7%, σε σύγκριση με πέρυσι και τα τελευταία στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2018 υποστηρίζουν την πρόβλεψη της TRI με το RevPAR, μειωμένο κατά 2,6% και 4% στο Ντουμπάι και το Αμπού Ντάμπι αντίστοιχα.
Κατά μέσο όρο, τα ξενοδοχεία των ΗΑΕ αποστέλλουν 1.200 τόνους αποβλήτων στον χώρο υγειονομικής ταφής, με το ήμισυ των οποίων να είναι απόβλητα τροφίμων.
Ποσοστό που αρκεί να γεμίσει το δωμάτιο ενός ξενοδοχείου μέσα σε 5 μέρες και μεταφράζεται σε 8,5 κιλά ανα επισκέπτη τη βραδιά, σε αντίθεση με τα χαμηλά ποσοστά στην Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού, τα απόβλητα ανά επισκέπτη μπορούν να αυξηθούν κατά 50% λόγω της νηστείας, ενώ μια σωστή διαδικασία ανακύκλωσης μπορεί να ρίξει το ποσοστό κατά 25%, τονίζει ο Markus Oberlin, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης ακινήτων Farnek.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί πως το καλοκαίρι η κατανάλωση ενέργειας (κλιματισμός) και νερού αυξάνονται αναλογικά και ο Marcus Oberlin προτείνει σε αυτή την περίπτωση τη χρήση ενός λογισμικού συγκριτικής αξιολόγησης μέσω διαδικτύου, όπως το Hotel Optimizer, το οποίο καταγράφει την κατανάλωση ενέργειας και νερού και μπορεί να εντοπίσει τις πιθανές εξοικονομήσεις.
Ο μέσος ετήσιος λογαριασμός ηλεκτρικού για ένα ξενοδοχείο 5* στο Ντουμπάι είναι περίπου 7,5 εκατομμύρια AED και για την μείωση του τα ξενοδοχεία μπορούν να εγκαταστήσουν φώτα LED ή συσκευες ενεργειακής κλάσης Α.
Όσον αφορά το κομμάτι του εργατικού δυναμικού μια λύση σύμφωνα με τον κ. Oberlin θα μπορούσε να είναι η παροχή μιας εκτεταμένης και μη αμειβόμενης άδειας αρκεί να διατηρηθούν οι κατάλληλες ισορροπίες ή ανάθεση εύρεσης προσωπικού σε εξωτερικούς συνεργάτες, η οποία προσφέρει την ευελιξία στα καταλύματα να ευθυγραμμίζουν τις απαιτήσεις του προσωπικού με τη ζήτηση των πελατών βοηθώντας τα να ανακτούν τον έλεγχο του κόστους τους.