Η τελευταία έκδοση του αεροσκάφους Boeing 777 θα έχει μερικώς αναδιπλούμενα φτερά και όπως ανακοίνωσε η Boeing “ο σχεδιασμός 777X θα διευρύνει το άνοιγμα των φτερών στα 235 πόδια, πράγμα που βελτιώνει σημαντικά την απόδοση καυσίμου”.

Το ανακλινόμενο χαρακτηριστικό wingtip επιτρέπει στα αεροπλάνα να χρησιμοποιούν πύλες αεροδρομίου, οι οποίες δεν μπορούν να φιλοξενήσουν τα εκτεταμένα ανοίγματα των φτερών των αεροπλάνων. Κατά την προσγείωση, τα φτερά θα ανασυρθούν σε μέγιστο ύψος 212 ποδιών, επιτρέποντάς τους να χρησιμοποιούν τις υπάρχουσες πύλες.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) ενέκρινε προσωρινά το σχέδιο, τονίζοντας σε ανακοίνωση της ότι “αυτά τα αεροπλάνα θα έχουν ένα νέο ή ασυνήθιστο χαρακτηριστικό σχεδιασμού που προβλέπεται στα πρότυπα αξιοπλοΐας για τα αεροσκάφη κατηγορίας μεταφοράς. Αυτό το σχεδιαστικό χαρακτηριστικό είναι τα πτυσσόμενα φτερά”.

Πτυσσόμενα φτερά έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε στρατιωτικά αεροσκάφη αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που έχουν σχεδιαστεί για ένα εμπορικό αεροσκάφος.