Σύγκρουση ανάμεσα στην μη κερδοσκοπική οργάνωση FlyersRights.org και την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA). Με κεντρικό θέμα το αεροσκάφος Boeing 737 MAX.
Αναλυτικότερα, η οργάνωση υπέβαλε ένσταση στην υπόθεση Ελευθερία στην Πληροφόρηση (Freedom of Information Act, FOIA) ζητώντας τη δημόσια αποκάλυψη ενός περιορισμένου συνόλου εγγράφων που σχετίζονται με τις αλλαγές και τις δοκιμές του Boeing 737 MAX.
Επιτρέποντας σε ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες να αξιολογήσουν την ασφάλεια του αεροσκάφους.
Υπενθυμίζεται ότι το αεροσκάφος έχει καθηλωθεί από την άνοιξη του 2019. Αφότου είχε εμπλακεί σε δύο θανατηφόρα ατυχήματα λόγω σφάλματος λογισμικού.
Πυροδοτώντας πολλές έρευνες σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης αεροσκαφών FAA, τη συμπεριφορά της Boeing και τη σχέση FAA-Boeing.
Η δράση της FlyersRights.org το 2019
Η οργάνωση παρατήρησε μείωση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού απέναντι στη FAA, το Boeing και το αεροσκάφος 737 MAX, ύστερα από τα δυστυχήματα.
Για αυτό, κατέθεσε την υπόθεση με τίτλο “Freedom of Information Act” τον Δεκέμβριο του 2019. Για να επιτρέψει σε ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες στον τομέα της ασφάλειας να αξιολογήσει τις προτεινόμενες αλλαγές στο γειωμένο 737 MAX.
Έγγραφα παραμένουν μυστικά
Το FlyersRights.org υποστήριξε ότι η FAA επικαλέστηκε ακατάλληλα εξαιρέσεις για εμπορικά μυστικά και ιδιόκτητες πληροφορίες για να προστατεύσει ολόκληρα τα έγγραφα από την αποκάλυψη.
Μάλιστα, ισχυρίστηκε ότι η Boeing δεν μπορούσε εύλογα να περιμένει αυτά τα έγγραφα να παραμείνουν μυστικά μετά τις πολυάριθμες δεσμεύσεις διαφάνειας που έγιναν από τον διαχειριστή της FAA Στέφεν Ντικσον, και τους Διευθυντές της Boeing, Ντέννις Μουιλένμπουργ και Ντέιβιντ Κάλχουν.
Από την άλλη πλευρά, σε καταθέσεις δικαστηρίου, η FAA χαρακτήρισε όλες τις δεσμεύσεις διαφάνειας ως “μια χούφτα γενικών δηλώσεων”. Χωρίς να αναιρείται ο ισχυρισμός της FAA ότι η Boeing παρείχε τα έγγραφα υπό την υπόσχεση πλήρους μυστικότητας.