Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι τουρίστες 18-24 ετών (Gen-Τ) θα είναι οι πιο παραγωγικοί ταξιδιώτες το 2024, σύμφωνα με την Ένωση Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (ABTA).
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) σχεδιάζουν διεθνή ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες,  περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.

Ωστόσο, αυτή η ομάδα είναι επίσης πολύ πιθανό να αλλάξει τα σχέδια διακοπών λόγω του κόστους ζωής.
Το 93% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών λέει ότι η οικονομική κατάσταση θα έχει αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά του σχέδια τους επόμενους 12 μήνες.

Παρά την οικονομική πίεση, μόνο το 4% δηλώνει ότι δεν θα φύγει καθόλου λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής, σε σύγκριση με το 10% του ευρύτερου πληθυσμού. Αντίθετα:

  • Το ένα τρίτο (32%) σχεδιάζει να κάνει κράτηση για φθηνότερα καταλύματα.
  • Το 27% σκοπεύει να κάνει λιγότερες διακοπές.
  • Το ένα τέταρτο θα φάει λιγότερο στις διακοπές.
  • Το 24% θα επιλέξει φθηνότερες επιλογές μεταφοράς.

Τα ταξίδια city break είναι η κορυφαία επιλογή

Τα ταξίδια city break είναι η κορυφαία επιλογή τους για την επόμενη χρονιά. Ωστόσο οι 18-24 ετών έχουν σχεδόν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες από τον μέσο ταξιδιώτη να:

  • Κάνουν διακοπές περιπέτειας και διπλάσιες πιθανότητες να κάνουν κάμπινγκ.
  • Ταξιδέψουν για ένα σημαντικό αθλητικό γεγονός.
  • Πάνε διακοπές με τρένο.
  • Επιλέξουν city break με βάση το φαγητό και το ποτό.

Η Ιταλία είναι η κορυφαία επιλογή προορισμού, ακολουθούμενη από τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Ισπανία και τη Γερμανία.

Οι τάσεις στα ταξίδια το 2024

Η νεότερη ομάδα ταξιδιωτών είναι μία από τις τέσσερις τάσεις που σύμφωνα με την ABTA, καθοδηγούν τον κλάδο το 2024.

  • Gen-T: Οι νέοι 18-24 ετών πρόκειται να είναι οι πιο παραγωγικοί ταξιδιώτες το 2024 και αναζητούν ένα ευρύ φάσμα ταξιδιωτικών εμπειριών.
  • Shoulder Shoppers: Υπάρχει αυξανόμενη τάση για ταξίδια όλο το χρόνο. Αλλά η άνοιξη και το φθινόπωρο είναι ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ ταξιδιωτών ηλικίας άνω των 55 ετών και των οικογενειών για διακοπές.
  • Νέοι προορισμοί: Αντιστρέφοντας μια τάση των τελευταίων ετών για οικείους προορισμούς, οι ταξιδιώτες γίνονται όλο και πιο ανοιχτοί στο να δοκιμάσουν κάτι νέο.
  • Επιλογείς βιωσιμότητας: Οι τουρίστες λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τα ταξιδιωτικά τους σχέδια έχοντας κατά νου τη βιωσιμότητα, ιδιαίτερα οι νέοι και οι οικογένειες.

«Οι 18-24 ετών θέλουν όλο και περισσότερο να βγουν έξω και να δουν τον κόσμο τα τελευταία χρόνια. Πήγαν κατά μέσο όρο 2,7 διακοπές στο εξωτερικό το καθένα τους τελευταίους 12 μήνες, από 2,2 διακοπές στο εξωτερικό το καθένα τους 12 μήνες πριν, επισημαίνει ο Graeme Buck, διευθυντής επικοινωνίας της ABTA.

Αυτό δεν σημαίνει και πολλά γρήγορα διαλείμματα. Η Gen-Τ κάνει πολύ μεγαλύτερο αριθμό διακοπών με επτά ημέρες ή περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.
Έτσι, ενώ αυτή η γενιά παρακολουθεί έντονα το κόστος, συνεχίζει να είναι μια εξαιρετικά ελκυστική αγορά για πολλούς στον ταξιδιωτικό κλάδο».