Μια μελέτη της Ένωσης Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (Abta) διαπίστωσε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των παραθεριστών εμπνέονται από ταξιδιωτικούς πράκτορες όταν κάνουν κράτηση για το επόμενο ταξίδι τους.
Στο πλαίσιο της έκθεσής του Holiday Habits 2024-2025, η ένωση ερεύνησε ποιες πηγές χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για πληροφορίες και έμπνευση όταν σχεδιάζουν τις διακοπές τους.
Η κορυφαία επιλογή ήταν μια γενική αναζήτηση στο Διαδίκτυο (49%), ακολουθούμενη από συστάσεις από την οικογένεια και τους φίλους (39%) και ταξιδιωτικούς ιστότοπους, ενημερωτικά δελτία ή οδηγούς (36%) στην τρίτη θέση. Υπήρχαν συνολικά 12 επιλογές.
Ενώ κατά μέσο όρο ένας στους πέντε ανθρώπους χρησιμοποιεί πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την έμπνευσή του (21%), οι διαφορές γενεών αποκαλύπτουν ότι είναι η πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών.
Από εκείνους που είχαν κάνει κράτηση μέσω κάποιου επαγγελματία τους τελευταίους 12 μήνες, το 37% είπε ότι εμπνέεται από ταξιδιωτικούς πράκτορες και τουριστικούς πράκτορες – το ίδιο ποσοστό με τους φίλους και την οικογένεια (37%).
Ένας εκπρόσωπος της Abta είπε ότι αυτό «υπογραμμίζει πόσο πολύ οι πελάτες εκτιμούν όχι μόνο την υποστήριξη των ταξιδιωτικών πρακτόρων και των χειριστών, αλλά και την εκτενή γνώση του πού να περάσουν φανταστικές διακοπές».
Ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι οι νέες πληροφορίες «θα είναι χρήσιμες για να βοηθήσουν τα μέλη της Abta να διαμορφώσουν τα σχέδια μάρκετινγκ, βοηθώντας τα να στοχεύουν σχετικές ομάδες πελατών με τον σωστό τρόπο».
Ο Graeme Buck, διευθυντής επικοινωνίας στην Abta, δήλωσε:
«Οι άνθρωποι αναφέρονται σε ένα ευρύ φάσμα πηγών όταν προγραμματίζουν τις διακοπές τους, με διαφορετικές ηλικιακές ομάδες να παρουσιάζουν διαφορετικές προτιμήσεις, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο.
«Η λεπτομέρεια της νέας μας γνώσης είναι αποκλειστική για τα μέλη και θα τους βοηθήσει να τα καθοδηγήσουν στο μάρκετινγκ τους – βοηθώντας να δείξουν πού και πώς να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους μάρκετινγκ, τελικά για να φέρουν περισσότερες επιχειρήσεις».
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (68%) των καταναλωτών δήλωσαν ότι εμπιστεύονται μόνο εταιρείες που είναι μέλη της Abta.
Ο Buck πρόσθεσε: «Με την επωνυμία Abta να εμπνέει υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης στους παραθεριστές, είναι λογικό για όλα τα μέλη να εμφανίζουν ευδιάκριτα το λογότυπο Abta στον ιστότοπό τους, στο περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στο διαφημιστικό υλικό και στον χώρο λιανικής».