
Η βιωσιμότητα στον τουρισμό δεν είναι πλέον προαιρετική, αλλά απαραίτητη. Αυτό ήταν το κυρίαρχο μήνυμα του φετινού Sustainable Travel Conference της ABTA στο Λονδίνο, όπου συζητήθηκαν λύσεις που μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα οι επαγγελματίες του κλάδου για έναν καλύτερο τουρισμό.
1. Περιορίστε τη χρήση μπανιέρας στα ταξίδια
Η σπατάλη νερού είναι κρίσιμο ζήτημα, με τη μέση κατανάλωση τουρίστα να φτάνει τα 400 λίτρα την ημέρα, έναντι μόλις 150 λίτρων για τον τοπικό πληθυσμό. Η Preverisk συνεργάστηκε με ξενοδοχεία στη Μαγιόρκα εφαρμόζοντας εξατομικευμένες πρακτικές μείωσης. Το μήνυμα; «Όχι μπάνιο σε περιοχές με λειψυδρία».
2. Περιορίστε το ανθρακικό αποτύπωμα της τεχνολογίας
Το IT αντιπροσωπεύει έως και 40% των εκπομπών ενός τουριστικού οργανισμού. Η ανακύκλωση, η επαναχρησιμοποίηση εξοπλισμού και η συνεργασία με υπεύθυνους παρόχους IT είναι πλέον αναγκαία. Κάθε λάπτοπ πριν καν χρησιμοποιηθεί ισοδυναμεί με 22.000 χιλιόμετρα οδήγησης!
3. Αφήστε τον όρο “βιωσιμότητα” έξω
Η λέξη “sustainability” δεν πουλάει πάντα. Οι Exodus Travels και Byway παρατήρησαν μεγαλύτερη ανταπόκριση όταν εστίασαν στις εμπειρίες και τη χαρά του αργού, αυθεντικού ταξιδιού, παρά σε “πράσινες” διακηρύξεις.
4. Αντί για δέντρα, επενδύστε σε τοπική προστασία της φύσης
Οι άμεσες ανάγκες διατήρησης της βιοποικιλότητας και των υδάτων προηγούνται της δεντροφύτευσης. Οι πράκτορες μπορούν να εστιάσουν σε τοπικές περιβαλλοντικές δράσεις, πιο αποτελεσματικές για τις κοινότητες.
5. Προωθήστε αυθεντικό τουρισμό από ιθαγενείς
Η εκπροσώπηση έχει σημασία. Ο τουρισμός σε κοινότητες ιθαγενών πρέπει να είναι αυθεντικός και να υλοποιείται από τους ίδιους. Οργανισμοί όπως το New Zealand Māori Tourism και η Indigenous Tourism Association of Canada προσφέρουν ασφαλείς επιλογές για τους πράκτορες.
6. Οι μικρές πράξεις έχουν μεγάλο αντίκτυπο
Η HX (Hurtigruten Expeditions) έδειξε πώς ανακυκλωμένα υλικά, όπως μπουκάλια και δίχτυα ψαρέματος, μπορούν να μεταμορφωθούν σε χρήσιμα αντικείμενα. Κάποιοι επισκέπτες αφιέρωσαν ακόμα και ώρες καθαρίζοντας παραλίες – μια πράξη με ουσία και μήνυμα.
Όπως τόνισε η Susan Deer της ABTA, οι μικρές ενέργειες δημιουργούν κύματα αλλαγής. Και αυτές οι αλλαγές ξεκινούν από τον πράκτορα, την εταιρεία, τον κάθε επαγγελματία του τουρισμού.