Το πρώτο εξάμηνο του 2024 επιβεβαιώνει τις προοπτικές ανάπτυξης της Accor, όπως παρουσιάστηκαν στην Capital Markets Day στις 27 Ιουνίου 2023 και επαναλήφθηκε στις πρόσφατες δημοσιεύσεις κερδών και εσόδων.
Η διαφοροποίηση του Ομίλου, τόσο όσον αφορά τις γεωγραφικές αγορές όσο και τους λειτουργικούς τομείς, διαδραματίζει βασικό ρόλο για καθένα από τα δύο τμήματα. Η ζήτηση παραμένει γενικά ισχυρή και η Accor έχει την δυναμική για να τη απορροφήσει.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, η Accor άνοιξε 146 ξενοδοχεία, που αντιπροσωπεύουν 24.000 δωμάτια, δηλ. καθαρή ανάπτυξη μονάδων κατά 4,1% τους τελευταίους 12 μήνες.
Στα τέλη Ιουνίου 2024, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 838.722 δωματίων (5.682 ξενοδοχεία) και 218.000 δωμάτια (1.297 ξενοδοχεία) στο pipeline.
RevPAR δευτέρου τριμήνου 2024
Το τμήμα Premium, Midscale and Economy (PM&E) σημείωσε αύξηση 4% στο RevPAR σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ακόμα καθοδηγούμενο από τις τιμές παρά από τα ποσοστά πληρότητας.
• Η περιοχή της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση 1% στο RevPAR
σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
• Στη Γαλλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 43% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η ανάπτυξη του RevPAR ήταν αρνητική σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αποκλειστικά λόγω της περιοχής του Παρισιού, ενώ οι επαρχίες συνέχισαν να καταγράφουν θετική ανάπτυξη RevPAR. Αυτή η αλλαγή ήταν αναμενόμενη και κυρίως αντικατοπτρίζει μια πολύ υψηλή βάση σύγκρισης (ιδίως λόγω του Paris Air Show τον Ιούνιο του 2023).
• Το Ηνωμένο Βασίλειο, που αντιπροσωπεύει το 13% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε ελαφρώς θετική ανάπτυξη RevPAR, σύμφωνα με το πρώτο τρίμηνο. Οι επαρχίες ξεπέρασαν ελαφρώς το Λονδίνο.
• Στη Γερμανία, που αντιπροσωπεύει το 14% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η ανάπτυξη του RevPAR ήταν ισχυρότερη από ό,τι στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ιδιαίτερα τον Ιούνιο χάρη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου.
• Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Ασίας-Ειρηνικού σημείωσε αύξηση 7% στο RevPAR σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με ιδιαίτερα σταθερές επιδόσεις στη Μέση Ανατολή και τη Νοτιοανατολική Ασία.
• Η περιοχή της Μέσης Ανατολής και Αφρικής, που αντιπροσωπεύει το 27% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, συνέχισε να σημειώνει διψήφια αύξηση RevPAR, ιδιαίτερα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία. Οι επιδόσεις στη Σαουδική Αραβία ενισχύθηκαν από το θρησκευτικό προσκύνημα Hajj τον Ιούνιο.
• Η Νοτιοανατολική Ασία, που αντιπροσωπεύει το 30% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε επίσης διψήφια αύξηση RevPAR. Χώρες όπως η Ταϊλάνδη επωφελήθηκαν από τη σταδιακή ανάκαμψη των τουριστικών ροών από την Κίνα.
• Ο Ειρηνικός, που αντιπροσωπεύει το 25% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, κατέγραψε βελτίωση του ποσοστού πληρότητας σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αλλά η ανάπτυξη RevPAR ήταν αρνητική λόγω της χαμηλής ζήτησης για αναψυχή.
• Στην Κίνα, που αντιπροσωπεύει το 19% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η ανάπτυξη RevPAR ήταν αρνητική. Ο τουρισμός έχει ανακάμψει όπως αναμενόταν, αλλά δεν ωφελείται η εγχώρια αγορά, καθώς οι Κινέζοι ταξιδεύουν περισσότερο προς τις νοτιοανατολικές ασιατικές χώρες.
• Η περιοχή της Αμερικής, η οποία αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (64% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή), κατέγραψε αύξηση της RevPAR κατά 12% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Η Βραζιλία επωφελήθηκε από ένα ισχυρό ημερολόγιο εκδηλώσεων, ιδιαίτερα στο Σάο Πάολο και στο Ρίο ντε Τζανέιρο.
Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) σημείωσε αύξηση 8% στο RevPAR σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023, κυρίως λόγω του υψηλότερου ποσοστού πληρότητας.
• Το τμήμα Luxury, που αντιπροσωπεύει το 76% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων του τμήματος, κατέγραψε αύξηση 6% στο RevPAR σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Αυτή η απόδοση προήλθε από όλα τα brands. Η αύξηση του ποσοστού πληρότητας ήταν o κύριος παράγοντας πίσω από αυτή τη βελτίωση.
• Το Lifestyle RevPAR αυξήθηκε κατά 14% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023,
λόγω των τιμών, ιδιαίτερα σε θέρετρα στην Τουρκία, την Αίγυπτο και τα Ηνωμένα Αραβικά
Εμιράτα.
Έσοδα του Ομίλου
Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο Όμιλος κατέγραψε έσοδα €2.677 εκατ., αυξημένα κατά 11% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η ανάπτυξη αυτή αναλύεται ως αύξηση 4% για το Premium, Midscale και Economy τμήμα και αύξηση 22% για το Luxury & Lifestyle τμήμα.
Οι αλλαγές στο εύρος της ενοποίησης που σχετίζονται κυρίως με την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στο τμήμα Luxury & Lifestyle (Hotel Assets & Other segment), συνεισέφερε κατά €117 εκατ.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο €63 εκατ., κυρίως σε σχέση με την τουρκική λίρα (-39%), το δολάριο Αυστραλίας (-4%), την αιγυπτιακή λίρα (-18%) και το πέσο Αργεντινής (-77%).
Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε:
“Για άλλη μια φορά σε αυτό το πρώτο εξάμηνο, η Accor σημείωσε καλές επιδόσεις, σύμφωνα με τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές που παρουσιάσαμε στους επενδυτές μας πέρυσι. Αυτό καταδεικνύει τη δύναμη του μοντέλου μας, την επιχειρησιακή και οικονομική πειθαρχία των ομάδων μας και την ισχυρή δυναμική του Ομίλου και των brands του.
Η δραστηριότητα το δεύτερο τρίμηνο παρέμεινε ισχυρή σε όλες τις περιοχές και για όλα τα brands μας, ο ρυθμός ανάπτυξης επιταχύνθηκε και η ηγετική μας θέση στους τομείς luxury και lifestyle ενισχύθηκε περαιτέρω μέσα από σημαντικές συνεργασίες. Αυτές οι επιδόσεις μας δίνουν τη δυνατότητα να ανεβάσουμε τον στόχο RevPAR για το 2024 και να επιβεβαιώσουμε την εμπιστοσύνη μας στη δυναμική και τις φιλοδοξίες του Ομίλου.
Οι επόμενες εβδομάδες θα σηματοδοτηθούν επίσης από τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες Παρίσι 2024, των οποίων η Accor είναι ένας εκ των συνεργατών.
Για το μοναδικό αυτό γεγονός, οι ομάδες μας, που ήταν ήδη κινητοποιημένες εδώ και μήνες, θα συμβάλουν με την τεχνογνωσία τους, το πάθος τους για τη φιλοξενία και τη γενναιοδωρία τους στην υπηρεσία του Ολυμπιακού Χωριού αθλητών και Mέσων Ενημέρωσης και όλων των επισκεπτών στα ξενοδοχεία μας, ενισχύοντας έτσι στην προβολή της Γαλλίας σε όλο τον κόσμο”.