Στις 5 τάσεις που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια αγορά συνεδρίων και εκδηλώσεων παγκοσμίως αναφέρεται έκθεση της Αccor, με τίτλο «Meeting Expectations: The Future of Meetings & Events».

Η έκθεση περιγράφει τις θεμελιώδεις αλλαγές που έχει υποστεί ο κλάδος τα τελευταία χρόνια.

“Το παγκόσμιο επιχειρηματικό τοπίο υφίσταται μια βαθιά μεταμόρφωση. Ο τρόπος με τον οποίο ζούμε, εργαζόμαστε και αλληλεπιδρούμε έχει αναδιαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια και τα αποτελέσματα αυτών των αλλαγών έχουν δημιουργήσει νέες ευκαιρίες στον κλάδο των συνεδρίων και εκδηλώσεων”, υπογραμμίζει η κ. Sophie Hulgard, Chief Sales Officer, Accor.

“Η πανδημία ήταν μια καθοριστική στιγμή για τον κλάδο. Αναγκαστήκαμε σε έναν κόσμο εικονικών συναντήσεων, με τις προσωπικές εκδηλώσεις να σταματούν. Ωστόσο, προσαρμοστήκαμε και εξελιχθήκαμε. Αυτή η εξέλιξη συνεχίζεται σήμερα και κοινός παρονομαστής που συνδέει όλες τις τάσεις που προβλέπουμε είναι η ανθρώπινη σύνδεση” προσθέτει.

Βγαίνοντας από την πανδημία υπήρχαν φόβοι ότι ο κλάδος των εκδηλώσεων μπορεί να δυσκολευτεί να διεκδικήσει ξανά το κοινό του. Σήμερα, αυτό το κοινό έχει σε μεγάλο βαθμό επιστρέψει και αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα.

Αυτά είναι πολύ θετικά νέα για τον κλάδο, αλλά φέρνουν επίσης νέες προκλήσεις και ευκαιρίες που θα αλλάξουν τον τρόπο κράτησης, προγραμματισμού και εκτέλεσης των εκδηλώσεων.

Το σύνολο της παγκόσμιας βιομηχανίας συνεδρίων και εκδηλώσεων, εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 1,78 δισ. δολ. μέχρι το 2030. H έκθεση της Accor επιβεβαιώνει την τάση αυτή, όπου μεταξύ άλλων προκύπτει ότι

  • Το 78% των εταιριών του κλάδου ισχυρίζεται ότι οι δαπάνες τους ή των πελατών τους αυξήθηκαν συγκριτικά με το 2022,
  • Το 36% ότι έχει αυξηθεί περισσότερο από 25%.
  • Το 80%  αναμένει αύξηση των δαπανών το 2024
  • Το 30%  εκτιμά ότι θα αυξηθεί περισσότερο από 25%.

Σύμφωνα με την έρευνα, προβλέπεται συνεχής ανάπτυξη σε όλα τα μεγέθη συνεδριάσεων και εκδηλώσεων το 2024.

  • Τα τρία τέταρτα, ή 78% αναμένει ότι ο αριθμός των συναντήσεων μικρού και μεσαίου μεγέθους, δηλαδή κάτω από 100 συμμετέχοντες θα αυξηθεί το επόμενο έτος
  • Το 78%  εκτιμά  ότι ο αριθμός των συνεδριάσεων άνω των 100 συμμετεχόντων θα αυξηθεί
  • Το 57% προβλέπει αύξηση των μεγάλων συναντήσεων (πάνω των 300 συμμετεχόντων)
  • Το 78% ισχυρίζεται ότι θα είναι «πολύ σημαντικό» για την αγορά να παρακολουθήσει εκθέσεις, συνέδρια και εμπορικές εκθέσεις το 2024.

Επιβεβαιώνοντας εκ νέου την αξία της δια ζώσης συνάντησης

  • Το 33% των διοργανωτών αναμένει πάνω από 40% περισσότερα έσοδα από συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο έναντι μιας εικονικής συνάντησης
  • Το 80%, δεν θα ήταν πρόθυμο να χρησιμοποιήσει τηλεδιάσκεψη για κλείσιμο συμφωνιών το 2024.

Επιπλέον στην έκθεση περιγράφονται οι πέντε τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν τον κλάδο παγκοσμίως.

• Ηπιότερη παραγωγικότητα. Η φιλοσοφία της σκληρής δουλειάς η οποία συνδεόταν με την επιχειρηματικότητα και τις εκδηλώσεις αλλάζει σύμφωνα με τις απαιτήσεις των νέων τρόπων ζωής. Σκοπός είναι η ισορροπία μεταξύ των στόχων και της παραγωγικότητας.

• Πώληση του “ανήκειν” Οι εκδηλώσεις και τα συνέδρια έχουν στο επίκεντρό τους τον άνθρωπο. Η ανθρώπινη σύνδεση και η ενίσχυση της αίσθησης του ανήκειν αποτελούν ορόσημα της επιτυχίας του σχεδιασμού των εκδηλώσεων. Στόχος είναι να ενθαρρύνεται η ανθρώπινη σύνδεση και η αίσθηση ότι ανήκεις σε μία ομάδα.

• Σχεδιασμός εμπειριών Όσοι κάνουν κράτηση σε εκδηλώσεις αναζητούν επιστροφή της επένδυσής τους, όμως αναζητούν περισσότερο από ποτέ και για επιστροφή σε εμπειρίες. Στόχος είναι η δημιουργία αξέχαστων εμπειριών που ενισχύουν τις ουσιαστικές συνδέσεις

• Πράσινες συναντήσεις Τα πράσινα πρότυπα δεν αποτελούν πλέον ένα μπόνους στις εκδηλώσεις, αλλά θα αποτελούν αποφασιστικό παράγοντα. Στόχος είναι η αειφορία να αποτελεί προτεραιότητα, και όχι μια δεύτερη σκέψη.

• Τεχνολογία Τα δια ζώσης συνέδρια είναι ζωτικής σημασίας για την συνάθροιση ανθρώπων. Η ψηφιακή τεχνολογία έχει εξαπλωθεί, όμως η ανθρώπινη επαφή εξακολουθεί να είναι κυρίαρχος παράγοντας.