
Ο όμιλος Accor ανακοίνωσε εντυπωσιακή ανθεκτικότητα στον τομέα της φιλοξενίας το 2024, καταγράφοντας αύξηση 12% στα ετήσια κέρδη του, παρά τις προκλήσεις του καταναλωτικού περιβάλλοντος.
Η στρατηγική διαφοροποίησης σε γεωγραφικές περιοχές και ξενοδοχειακούς τομείς συνέβαλε στη θετική οικονομική του πορεία, καθιστώντας το 2024 μία από τις πιο επιτυχημένες χρονιές στην ιστορία του.
Ισχυρή οικονομική επίδοση και νέα ανοίγματα
Ο όμιλος ανέφερε ρεκόρ κερδών €1,1 δισ. (EBITDA), με την ανάπτυξη να ενισχύεται ιδιαίτερα κατά το τέταρτο τρίμηνο. Κατά τη διάρκεια του έτους, άνοιξε 293 νέα ξενοδοχεία, προσθέτοντας πάνω από 50.000 δωμάτια στο χαρτοφυλάκιό του, γεγονός που μεταφράζεται σε καθαρή αύξηση 3,5% σε σχέση με το 2023.
Συνολικά, ο όμιλος Accor διαθέτει πλέον 5.682 ξενοδοχεία με 850.285 δωμάτια, ενώ το αναπτυξιακό του πλάνο περιλαμβάνει περισσότερα από 233.000 νέα δωμάτια σε 1.381 υπό κατασκευή ξενοδοχεία.
Το 2024, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11%, φτάνοντας τα €5,6 δισ.. Η ανάπτυξη αυτή προήλθε κυρίως από:
• 5% αύξηση στην κατηγορία Premium, Midscale & Economy (PM&E)
• 19% αύξηση στον τομέα Luxury & Lifestyle
Στο τμήμα PM&E, η απόδοση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) αυξήθηκε κατά 4% σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023, υποστηριζόμενη εξίσου από αύξηση τιμών και πληρότητας. Ωστόσο, τόσο το Λονδίνο όσο και η υπόλοιπη Βρετανία παρουσίασαν ασθενή ανάπτυξη RevPAR κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, ακολουθώντας την τάση των προηγούμενων τριμήνων.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Sebastien Bazin, σχολίασε:
*“Φιλοδοξία, πειθαρχία και υψηλά πρότυπα είναι οι τρεις βασικοί πυλώνες που καθοδήγησαν τις ενέργειες της Accor το 2024. Αυτή η στρατηγική μας επέτρεψε να επιτύχουμε ξανά ιστορικά ρεκόρ, απόλυτα ευθυγραμμισμένα με τους στόχους μας.
Αυτή η επιτυχία αντικατοπτρίζει τη δέσμευση των ομάδων μας, τη δύναμη των brands μας, την καινοτομία των ψηφιακών μας εργαλείων και την εμπιστοσύνη των συνεργατών μας. Χάρη σε αυτή τη δυναμική ανάπτυξη, θα προτείνουμε αυξημένη απόδοση στους μετόχους μας στην επόμενη γενική συνέλευση.
Με αυτές τις ισχυρές βάσεις, προχωράμε στο 2025 με σιγουριά και στόχο να συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε εξαιρετικά αποτελέσματα.”*
Η Accor, με ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει brands όπως Sofitel, Raffles, Tribe και Ibis, συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση της ως ένας από τους μεγαλύτερους και πιο καινοτόμους ξενοδοχειακούς ομίλους παγκοσμίως.