
Μεγαλύτερη χρηματοδότηση ζητάει η Ένωση Αεροδρομίων ACI Europe από τους μελλοντικούς ηγέτες της ΕΕ, προκειμένου να υποστηρίξουν την αεροπορία και τους στόχους βιωσιμότητας του κλάδου.
Η ACI Europe έχει ενταχθεί σε έναν συνασπισμό περισσότερων από 40 οργανισμών σε όλο τον τομέα των μεταφορών που ζητούν μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας του προϋπολογισμού ενόψει των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο.
Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, δήλωσε ότι η μεγαλύτερη χρηματοδότηση από την ΕΕ είναι «προαπαιτούμενο» για την ικανότητα του κλάδου να απελευθερωθεί από τον άνθρακα έως το 2050.
«Δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε ότι οι τρόποι μεταφοράς που επιφέρουν πιο δύσκολες εκπομπές, όπως οι αερομεταφορές, απαιτούν περισσότερη πολιτική και οικονομική υποστήριξη ανάλογη με την πρόκληση που αντιμετωπίζουν.
«Ενώ το ACI Europe προσχωρεί στην έκκληση του ευρύτερου τομέα των μεταφορών για περισσότερο προϋπολογισμό της ΕΕ για τις μεταφορές, πιστεύουμε ότι θα πρέπει επίσης να υπάρξει δικαιότερη κατανομή των κεφαλαίων μεταξύ των διαφορετικών τρόπων μεταφοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αυτό ακολουθεί μια παρόμοια κίνηση αυτή την εβδομάδα από την Global Business Travel Association (GBTA), η οποία καθόρισε τις πολιτικές της προτεραιότητες για το επόμενο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προτρέποντας για μεγαλύτερη ψηφιοποίηση και την άρση της «περιττής» γραφειοκρατίας.
Η ACI Europe είπε ότι οι ενδιαφερόμενοι φορείς της αεροπορίας είναι «πλήρως αφοσιωμένοι» στους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ και έχουν «αγκαλιάσει» το νομοθετικό πακέτο Fit for 55.
Ωστόσο προειδοποίησε ότι η πλήρης απαλλαγή από τις ρυπογόνες αερομεταφορές έως το 2050 θα απαιτήσει χρηματοδότηση άνω των 820 δις. ευρώ.
«Μια επιτυχημένη, έγκαιρη απαλλαγή από τον άνθρακα απαιτεί επαρκή πρόσβαση σε χρηματοδότηση και δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες με τη σειρά τους εξαρτώνται από υποστηρικτικές και πλήρως ευθυγραμμισμένες πολιτικές», ανέφερε η ένωση σε δήλωση.
«Εάν η Ευρώπη θέλει να ενισχύσει την ανθεκτικότητά της, να πρωτοστατήσει στη μετατροπή σε μηδενική οικονομία και τελικά να ολοκληρώσει το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, πρέπει να μεταφράσει τα λόγια της σε πράξεις και να αντικατοπτρίσει αυτές τις φιλοδοξίες στον νέο προϋπολογισμό της ΕΕ για τις μεταφορές» συνέχισε η δήλωση.