Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ορισμένα αεροδρόμια συνεχίζουν να αγωνίζονται να ανακάμψουν από την πανδημία εν μέσω διαρθρωτικών αλλαγών στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά, αποκαλύπτει νέα έκθεση το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe).
Η συνολική επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης κατά τον μήνα αιχμής του καλοκαιριού τον Αύγουστο ήταν μόλις 3,4% χαμηλότερη από τον ίδιο μήνα πριν από την πανδημία το 2019, με αύξηση 11,6% από έτος σε έτος.
ACI Europe: Ποιες είναι οι προβλέψεις ανάκαμψης στα αεροδρόμια της Ευρώπης
Ωστόσο, το ACI Europe προέβλεψε ότι τα αεροδρόμια θα συνεχίσουν να αναφέρουν σημαντικές διακυμάνσεις στην απόδοση επιβατικής κίνησης, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα.
Παρόλα αυτά, ο οργανισμός αναμένει ότι ο φέτος ο αριθμός σε επιβάτες θα φτάσει το 95,5% του όγκου πριν από την πανδημία, από 91% στην προηγούμενη πρόβλεψη του τον Δεκέμβριο του 2022.
- Η πλήρης επιβατική κίνηση αναμένεται πλέον το επόμενο έτος και όχι το 2025 όπως προβλεπόταν προηγουμένως.
- Τα επίπεδα επιβατών στα αεροδρόμια της Ευρώπης αναμένεται να ανέλθουν στο +1,4% σε σχέση με το 2019 πριν από την πανδημία το 2024 αντί -2% που αναμενόταν αρχικά.
- Οι όγκοι πωλήσεων αναμένεται τώρα να αυξηθούν στο 9,2% πάνω από το 2019 έως το 2027.
Οι προβλέψεις λαμβάνουν υπόψη τις ισχυρές καλοκαιρινές επιδόσεις και τη συνεχιζόμενη ανθεκτικότητα της ζήτησης, παρά τις διαρκείς πληθωριστικές πιέσεις, τα επίμονα υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια και τις αυξημένες γεωπολιτικές εντάσεις.
Οι δομικές αλλαγές που εντόπισε το ACI Europe
Οι δομικές αλλαγές που εντόπισε το ACI Europe περιλαμβάνουν την αυξημένη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και επισκέψεις φίλων και συγγενών (VFR) και την «αξιοσημείωτη αλλά επιλεκτική επέκταση» low cost αερομεταφορέων και τη σχετική μείωση αεροπορικών εταιρειών πλήρους εξυπηρέτησης, με αξιοσημείωτη εξαίρεση την Turkish Airlines.
«Αυτό τείνει να ευνοεί δευτερεύοντα και περιφερειακά αεροδρόμια αντί για μεγαλύτερους κόμβους», υπογραμμίζεται.
Όπως τόνισε ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe «αυτό που βλέπουμε είναι ότι δεν ανακάμπτουν όλα τα αεροδρόμια με τον ίδιο ρυθμό.
Σχεδόν το 50% των ευρωπαϊκών αεροδρομίων έχουν πλέον ξεπεράσει τον όγκο επιβατών τους πριν από την πανδημία. Ορισμένα μάλιστα να παρουσιάζουν εκθετική αύξηση και όλα τα άλλα παραμένουν κάτω, με μερικά ακόμα να αγωνίζονται να ανακάμψουν πιο δυναμικά.
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί αερολιμένες ενδέχεται να μην επιστρέψουν στους όγκους πριν από την πανδημία πριν από το 2026 ή ακόμα και αργότερα».
Πρόσθεσε επίσης ότι στο παρελθόν, όταν αντιμετώπιζαν σοκ όπως η 11η Σεπτεμβρίου ή η παγκόσμια οικονομική κρίση, «τα περισσότερα αεροδρόμια έτειναν να ανακάμπτουν με παρόμοιο ρυθμό, κάτι που δεν συμβαίνει αυτή τη φορά.
Αυτό οφείλεται στον πόλεμο στην Ουκρανία και στους περιορισμούς που προκύπτουν στην εναέρια κυκλοφορία που επηρεάζουν ορισμένες αγορές, μαζί με τις διαρθρωτικές αλλαγές στην αεροπορική αγορά μετά την πανδημία».