Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης επέστρεψε τον περασμένο Απρίλιο σε ποσοστό 8% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 καταγράφοντας αύξηση 21% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022, όπως αποκαλύπτει το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe).

Η κίνηση τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους παρέμεινε κατά 11% μειωμένη σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Η αεροπορική κίνηση τον Απρίλιο ενισχύθηκε φέτος από το Πάσχα, αλλά η αργία έπεσε επίσης τον Απρίλιο πέρυσι και το 2019, επιτρέποντας μια έγκυρη σύγκριση.

Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe, Olivier Jankovec, χαρακτήρισε τα στοιχεία ως «αξιοπρόσεκτα» σε μια εποχή που «η αύξηση των αεροπορικών ναύλων είναι πάνω από έξι φορές μεγαλύτερη από τον πληθωρισμό των τιμών καταναλωτή».

Ωστόσο, σημείωσε «σημαντικές διακυμάνσεις απόδοσης» σε ολόκληρη την Ευρώπη, με τους μεγάλους μεταφορείς δικτύου, όπως ο Όμιλος Lufthansa και ο ιδιοκτήτης της British Airways, IAG, να συνεχίζουν να διατηρούν «σφιχτή διαχείριση χωρητικότητας».

Λίγο λιγότερο από τα μισά αεροδρόμια της Ευρώπης (47%) ανέκαμψαν σε όγκο επιβατών πριν από την πανδημία τον Απρίλιο.
Πρόκειται κυρίως για αεροδρόμια που εξυπηρετούν αερομεταφορείς χαμηλού κόστους που μεταφέρουν επιβάτες αναψυχής και επισκέψεις φίλων και σχέσεων (VFR).

Ο αριθμός των επιβατών στα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) επέστρεψε στο 92% του επιπέδου του 2019 τον Απρίλιο, 19% αυξημένος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Ωστόσο, τα αεροδρόμια στην Ελλάδα και την Πορτογαλία σημείωσαν αύξηση 11% σε σχέση με το 2019 και στην Κύπρο άνοδο 12%.

Η κίνηση στην Ισπανία ήταν σχεδόν 3% αυξημένη σε σχέση με το 2019 και ο αριθμός των επιβατών στην Ιταλία κατά 1% υψηλότερος.
Η Πάλμα ντε Μαγιόρκα είδε σχεδόν 9% περισσότερη κίνηση αυτόν τον Απρίλιο σε σχέση με το 2019, όπως και η Τενερίφη και η Μάλαγα 11% περισσότερη.

Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η ισχυρότερη από τις μεγάλες εξερχόμενες αγορές, με την αεροπορική επιβατική κίνηση κατά 9% τον Απρίλιο του 2019, ενώ η Γαλλία ήταν 13% και η Γερμανία 26%.

Το Χίθροου είχε τις καλύτερες επιδόσεις από τα πέντε μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης, διακινώντας 6,4 εκατομμύρια επιβάτες τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 26% σε ετήσια βάση και μόλις 6% χαμηλότερα τον Απρίλιο του 2019.

Το αεροδρόμιο ανέκτησε τη θέση του πριν από την πανδημία ως το πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη τον περασμένο Οκτώβριο.

Το Istanbul International ήταν το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης, με κίνηση 11% υψηλότερη από το 2019, το Παρίσι Charles de Gaulle τρίτο με κίνηση 16% κάτω από το επίπεδο πριν από την πανδημία, το Schiphol τέταρτο με κίνηση επίσης 16% και η Μαδρίτη πέμπτη με κίνηση +21% σε ετήσια βάση και πτώση 3,5% σε σχέση με το 2019.

Οι μετακινήσεις αεροσκαφών στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση, αλλά παρέμειναν μειωμένες κατά 10% το 2019.

Σε σύγκριση με τα επίπεδα κίνησης πριν από την πανδημία (Απρίλιος 2019), τον φετινό Απρίλιο, τα αεροδρόμια με:

  • Περισσότερους από 25 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως (Ομάδα 1), είχαν μέση αναπροσαρμογή -10,3%.
  • Επιβάτες μεταξύ 10 και 25 εκατομμυρίων (Ομάδα 2), είχαν μέση αναπροσαρμογή -6,6%.
  • Επιβάτες μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων (Ομάδα 3), είχαν μέση αναπροσαρμογή +1,7%.
  • Λιγότερους από 5 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4), είχαν μέση αναπροσαρμογή +1,5%.

Αθήνα και Ρόδος αεροδρόμια με top επιδόσεις

Οι αερολιμένες με τις υψηλότερες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση για τον Απρίλιο του 2023, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022 είναι:

  • Ομάδα 1: Κωνσταντινούπολη IST (+10,8%), Πάλμα ντε Μαγιόρκα (+8,7%), Αθήνα (+7,6%), Λισαβόνα (+5,6%) και Δουβλίνο (+0,9%).
  • Ομάδα 2: Πόρτο (+17,6%), Μιλάνο BGY (+17,2%), Νάπολη (+15,8%), Μάλαγα (+10,9%) και Τενερίφη (+9%).
  • Ομάδα 3: Σότσι (+95,2%), Ρόδος (+39,3%), Ίμπιζα (+28,4%), Βελιγράδι (+23,9%) και Παλέρμο (+20,2%).
  • Ομάδα 4: Τίρανα (+115,8%), Ερεβάν (+95,1%), Μέμινγκεν (+54,7%), Βάρνα (+54,4%) και Πρίστινα (+53,7%).