Το Airports Council International (ACI) World at Airports Innovate κυκλοφορεί τη νεότερη έκδοση της έκθεσης Global Traveler Survey Quality Service (ASQ) που αποκαλύπτει θετική πρόθεση για ταξίδια παρά τον αντίκτυπο της παγκόσμιας οικονομίας.

Για τέταρτη χρονιά, η τεχνογνωσία της ACI World’s Airport Service Quality (ASQ) στην έρευνα αγοράς αξιοποιήθηκε για την έκθεση ASQ 2023 Global Traveler Survey (GTS) για να καλύψει τις απόψεις περισσότερων από 4.000 ταξιδιώτες από 30 χώρες που έχουν ταξιδέψει αεροπορικώς τουλάχιστον μία φορά τους τελευταίους 12 μήνες.

Η έκθεση GTS παρέχει βασικές πληροφορίες για την εξέλιξη των συμπεριφορών και των προσδοκιών των ταξιδιωτών και συμβάλλει στην προώθηση της αριστείας εμπειρίας αεροδρομίου διερευνώντας τρέχουσες και αναδυόμενες ταξιδιωτικές τάσεις, καθώς και παρακολουθώντας τον πιθανό αντίκτυπο των εξωτερικών γεγονότων στον κλάδο των αεροπορικών ταξιδιών.

Τα κύρια ευρήματα της έκθεσης:

​​Παγκοσμίως, το 54% των ερωτηθέντων που ταξιδεύουν για αναψυχή και προσωπικούς λόγους ανέφεραν ότι τα οικονομικά και γεωπολιτικά γεγονότα επηρέασαν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια το περασμένο έτος.

Ενώ οι ταξιδιώτες αναφέρουν υψηλή αντιληπτή επίδραση της οικονομικής κατάστασης στις ταξιδιωτικές τους συνήθειες, λίγα στοιχεία υπάρχουν σχετικά με τον αντίκτυπο της οικονομίας στις πραγματικές ταξιδιωτικές τους συμπεριφορές τους τελευταίους 12 μήνες ή στις προβλεπόμενες συμπεριφορές τους για τους επόμενους 12 μήνες.

Πράγματι, οι ταξιδιώτες δεν ήταν ποτέ πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν. Το 56% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, σε σύγκριση με 51% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο Luis Felipe de Oliveira , Γενικός Διευθυντής της ACI World, δήλωσε:

«Η φετινή έκθεση ASQ 2023 Global Traveler Survey μετατοπίζει την εστίαση από τις άμεσες επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 προκειμένου να αποκτήσει μια ευρύτερη κατανόηση των ταξιδιωτικών τάσεων που επηρεάζουν τις τρέχουσες και μελλοντικές συμπεριφορές ταξιδιωτών και προσδοκίες. Τα ευρήματα δείχνουν ότι, ενώ οι ταξιδιώτες αναφέρουν ότι η οικονομική κατάσταση αντιλαμβανόταν υψηλά τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες, δεν ήταν ποτέ πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν. Ενώ η παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να αντιμετωπίζει αβεβαιότητα, ο κλάδος των αεροπορικών ταξιδιών κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση με τους επιβάτες να βρίσκονται σταθερά στο επίκεντρο των στρατηγικών των αεροδρομίων».

Κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις που επηρεάζουν τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών

  • Αυτοματοποίηση: Το 58% των ταξιδιωτών προτιμούν τεχνολογικές και αυτοματοποιημένες προσεγγίσεις για να βελτιώσουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει προτίμηση για ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις σε κρίσιμα βήματα, όπως ο έλεγχος της ασφάλειας και οι διαδικασίες μετανάστευσης.
  • Εξατομίκευση της ταξιδιωτικής εμπειρίας: Το 74% των ταξιδιωτών θα χρησιμοποιούσε μια εφαρμογή που ωθεί εξατομικευμένες πληροφορίες για να κάνει το ταξίδι τους πιο ρευστό.
  • Συναισθηματική δέσμευση: οι επιβάτες αναμένουν ότι η εμπειρία του αεροδρομίου θα ξεπεράσει τα ιστορικά πρότυπα του ταξιδιού στο αεροδρόμιο, ιδιαίτερα καθώς αναζητούν ισχυρότερη συναισθηματική δέσμευση με το αεροδρόμιο.
  • Εξ αποστάσεως και υβριδική εργασία: η άνοδος της εξ αποστάσεως εργασίας οδήγησε σε συνδυασμό επαγγελματικών και ταξιδιών αναψυχής, με το 59% των ερωτηθέντων να συνδυάζουν περισσότερους από έναν λόγους ταξιδιού στο ίδιο ταξίδι.
  • Βιωσιμότητα: Το 72% των ταξιδιωτών αναμένουν να δουν ένα πράσινο περιβάλλον στα αεροδρόμια και το 43% των ερωτηθέντων έχει ακούσει για τα Αειφόρα Καύσιμα Αεροπορίας (SAF).

Η ολοκλήρωση της έκθεσης GTS κατέστη δυνατή μέσω της υποστήριξης της IDEMIA ως Platinum Advisory Partner. KONE, Plaza Premium Group και NACO ως Premium Χορηγοί. και Boingo ως Τυπικός Χορηγός.