aegean191Οι ναύλοι χαμηλής τιμής, που η Aegean έχει λανσάρει από το Φθινόπωρο με στόχο την αύξηση της ζήτησης εσωτερικού, αναμένεται να αποτελέσουν ένα από τα βασικά «όπλα» του αερομεταφορέα στον ανταγωνισμό των χαμηλού κόστους εταιρειών. Ήδη, η εισηγμένη φαίνεται να κερδίζει την «μάχη» για αύξηση των πωλήσεων στο εσωτερικό, καθώς, για πρώτη φορά, ύστερα από τέσσερα χρόνια το σύνολο της κίνησης εσωτερικού του ενοποιημένου σχήματος Aegean-Olympic Air αυξήθηκε. Τάση που καταγράφηκε τον περασμένο Νοέμβριο.

Συγκεκριμένα, από τη βάση της Αθήνας η κίνηση εσωτερικού ενισχύθηκε 18% με 271 χιλ. επιβάτες, ενώ από τη βάση της Θεσσαλονίκης η κίνηση εσωτερικού αυξήθηκε κατά 41%, από όπου 23 χιλιάδες επιβάτες μετακινήθηκαν προς τα νησιά. Από την Aegean αναφέρουν ότι η επιστροφή της ζήτησης αποδίδεται στη δημιουργία τον περασμένο Οκτώβριο δύο νέων κατηγοριών εισιτηρίων, την GoLight και τη Flex.

Όπως και η δημιουργία δεύτερου χαμηλότερου ναύλου ύψους 39 ευρώ (χωρίς φόρους αεροδρομίων) για τα 12 νησιά της άγονης γραμμής που καλύπτει η Olympic Air και η διάθεση ναύλων χωρίς χρέωση για το εσωτερικό σκέλος το διάστημα Νοέμβριος-Μάρτιος. Βέβαια, προϋπόθεση είναι οι επιβάτες να ταξιδεύουν την ίδια ημέρα από το εξωτερικό προς τις άγονες γραμμές (ή αντίστροφα) και να εκτελούν και τα δύο σκέλη με πτήσεις της Aegean ή της Olympic Air. Η πολιτική αυτή εκτιμάται ότι ενίσχυσε την κίνηση εσωτερικού από τους άγονους προορισμούς προς το εξωτερικό σε ποσοστό 40%.

Επίσης, η αεροπορική έβγαλε στην αγορά και εισιτήρια από 12 ευρώ  (χωρίς φόρους αεροδρομίων και με χειραποσκευή).

Ξεκινάει η «μάχη» με τις low-cost

Αν και η Aegean, σε επίπεδο ποιοτικών χαρακτηριστικών, δεν είναι συγκρίσιμη με τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, οι αναλυτές αναμένουν με ενδιαφέρον τη συνύπαρξη του «εθνικού» αερομεταφορέα, καταρχάς, με τη Ryanair που θα ξεκινήσει από τον Απρίλιο να πετάει από τη νέα βάση της στην Αθήνα.

Οι ναύλοι Go-light, Flex και τα εισιτήρια από 12 ευρώ, εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της Aegean σε σχέση με τη Ryanair. Όπως, άλλωστε, είχε επισημάνει η Citi σε έκθεσή της-το Δεκέμβριο- η μέση τιμή εισιτηρίου που διαμορφώνεται στα 90 ευρώ είναι ανταγωνιστική συγκριτικά με αυτήν που προσφέρουν οι Ryanair (50 ευρώ), easyJet (65 ευρώ), Norwegian (68 ευρώ) και Vueling (88 ευρώ).

Σε κάθε, πάντως, περίπτωση Aegean και Ryanair θα «κονταροχτυπηθούν», σε πρώτη φάση, σε περιορισμένο αριθμό δρομολογίων εσωτερικού προς Χανιά, Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη.

Όσον αφορά την μετοχή, διατηρεί τις πολύ υψηλές αποδόσεις, με την τιμή να αυξάνεται από τις 2 Δεκεμβρίου έως χθες σε ποσοστό 14% (από 6,31 σε 7,20 ευρώ).

Δημήτρης Δελεβέγκος

capital