olympic-aegeanΑπό 45 αεροπλάνα με δυο τύπους αεροσκαφών και τα δύο brands (Olympic Air, Aegean) σε ισχύ, θα αποτελείται το νέο σχήμα Aegean Airlines/Olympic Air το 2014, ενώ σε 14 μήνες με την ολοκλήρωση της ενοποίησης των διοικητικών υπηρεσιών αναμένεται να προκύψουν συνέργειες ύψους 35 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

 

Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων χθες ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. E. Βασιλάκη κατά την διάρκεια της πρώτης μετά την έγκριση της ΕΕ για την εξαγορά της Οlympic Air, συνέντευξης Τύπου, σημειώνοντας οτι, στα άμεσα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η προσθήκη πέντε νέων αεροσκαφών τύπου τζετ και η δημιουργία μιας επιπλέον βάσης στα Χανιά. Στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, είναι άμεσα η ενίσχυση του στόλου, η επέκταση του δικτύου και η ενίσχυση της διαθεσιμότητας εξωτερικού και εσωτερικού. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι η ενοποίηση υπηρεσιών θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εργασίας από τους τομείς της διοίκησης και της υποστήριξης. Εκτίμησε όμως οτι το επόμενο καλοκαίρι η συνολική απασχόληση θα είναι ίση ή ελαφρώς υψηλότερη από τα 2.090 άτομα που απασχολούν οι δυο εταιρείες σήμερα.

Στα άμεσα σχέδια της Aegean για το 2014, με την ένταξη στο στόλο 5 νέων αεροσκαφών και την δημιουργία μιας επιπλέον βάσης στα Χανιά, είναι οι προσφερόμενες θέσεις εξωτερικού να αυξηθούν κατά περίπου 800.000 συνολικά. Ταυτόχρονα προκύπτουν και οφέλη ως προς τις τιμές, καθώς η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση, τους GoLight και Flex ναύλους, που θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από το Φεβρουάριο του 2014.

Επιπλέον, πρόσφατα σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του Δικτύου Γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας της Olympic Air (άγονες γραμμές), με την ένταξη 2ου χαμηλότερου ναύλου από/ προς τις άγονες γραμμές για την ενίσχυση της ζήτησης, την εισαγωγή νέων χρεώσεων σύνδεσης νησιών άγονων γραμμών με το εξωτερικό με σημαντική μείωση κόστους ταξιδιού έως και 140 ευρώ, αλλά και με αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κράτους, όπου αυτό είναι εμπορικά και επιχειρησιακά εφικτό.

Η Aegean ανακοίνωσε επίσης την προσθήκη 15 νέων προορισμών το 2014 από την Αθήνα, με αποτέλεσμα οι συνολικοί προορισμοί εξωτερικού της εταιρείας από Αθήνα να ανέρχονται σε 47, ενώ στα σχέδια είνια και η στενότερη συνεργασία με την Etihad.

Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν: το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στην Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στο Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και 4 επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Όσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία, το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία. Συνολικά το 2014, Aegean και Οlympic Αir από κοινού θα καλύπτουν ένα δίκτυο περισσότερων των 250 δρομολογίων, εκ των οποίων 205 και πλέον δρομολόγια εξωτερικού και 47 – 50 δρομολόγια εσωτερικού.

Αιχμές για την Τουρκία

Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε η τοποθέτηση του κ. Βασιλάκη στο θέμα των αεροπορικών σχέσεων με την Τουρκία, μετά και τις διαμαρτυρίες φορέων της Θεσ/νίκης για την απόφαση της ΥΠΑ να απαντήσει αρνητικά στο αίτημα που διατύπωσαν οι Τουρκικές Αερογραμμές, για δρομολόγηση δεύτερης ημερήσιας πτήσης από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη και το αντίστροφο.

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, ζήτησε ίση μεταχείριση από την Τουρκία η οποία όπως ανέφερε δεν διαθέτει χρονοθυρίδες (slots) στις ελληνικές εταιρείες ώστε να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όπως προβλέπουν οι διμερείς συμφωνίες των δυο χωρών. Από το 2009, σημείωσε, η Turskish Airlines κατάφερε να τριπλασιάσει τις πτήσεις προς την Ελλάδα την ώρα που οι ελληνικές εταιρίες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν slots.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη για την οποία η Aegean από το 2009 έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα, ωστόσο η τουρκική πλευρά δεν δίνει το δικαίωμα (χρονοθυρίδα). “Κάποια στιγμή πρέπει να δείξουν μια αμοιβαιότητα, τι σόι σχέση είναι αυτή μεταξύ χωρών όπου μόνο ο ένας δίνει”, τόνισε με έμφαση.