Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις τάσεις που θα διαμορφώσουν το ταξιδιωτικό τοπίο στην Ασία το 2025, παρουσίασε μελέτη της Agoda.

Τα κύρια κίνητρα για τους τουρίστες είναι η ισχυρή εστίαση στη χαλάρωση, τα οικογενειακά ταξίδια και ο ενθουσιασμός ανακάλυψης νέων προορισμών.

  • Οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στον ποιοτικό χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα και αναζητούν ανάπαυλα από την καθημερινή ρουτίνα.
  • Αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον για την εξερεύνηση αχαρτογράφητων περιοχών.
  • Αξιοσημείωτη είναι η δημοτικότητα των θεματικών πάρκων, με έναν στους οκτώ να κάνει ένα ταξίδι.

Τα ταξίδια με την οικογένεια στην κορυφή

  • Για πολλούς ταξιδιώτες ο οικογενειακός χρόνος ισούται με ποιοτικό χρόνο. Περισσότεροι από το ένα τρίτο (34%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με την οικογένεια τους την επόμενη χρονιά.
  • Οι Ινδονήσιοι είναι οι πιο ένθερμοι οικογενειακοί ταξιδιώτες από όλους, με τουλάχιστον το 58% να αναμένει να πάει ένα ταξίδι πολλών γενεών με τα αγαπημένα του πρόσωπα.
  • Ακολουθούν τα ζευγάρια (23%) και οι solo τουρίστες (19%) όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικές ομάδες.

Η χαλάρωση, ταξιδιωτικό κίνητρο

Η απόδραση από τη φασαρία της καθημερινής ζωής είναι μακράν ο πιο σημαντικός λόγος για αποδράσι=εις.

  • Για το 75% η χαλάρωση είναι το πιο σημαντικό ταξιδιωτικό τους κίνητρο.
  • Οι Σιγκαπούροι επιθυμούν τη χαλάρωση περισσότερο (87%), από άλλους Ασιάτες.
  • Η επίσκεψη στην οικογένεια και τους φίλους ακολουθεί στη δεύτερη θέση (39%), με την πολιτιστική εξερεύνηση στην τρίτη (34%).

Η τεχνολογία βοηθά στον προγραμματισμό ταξιδιού

  • Σημαντική πλειονότητα (80%) σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ταξιδιωτικές εφαρμογές.
  • Περίπου ένας στους οκτώ (12%) ενδιαφέρεται για περιηγήσεις εικονικής πραγματικότητας.
  • Οι Ινδοί φαίνεται να είναι πιο γνώστες της τεχνολογίας, με εννέα στους δέκα ενα χρησιμοποιούν ταξιδιωτικές εφαρμογές στην κράτηση ενός ταξιδιού.

Το κόστος για διακοπές παραμένει βασικός παράγοντας

  • Το κόστος για διακοπές παραμένει βασικός παράγοντας, καθώς ένα σημαντικό μέρος των ταξιδιωτών (65%) σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερο από 250 δολάρια ανά διανυκτέρευση για διαμονή.
  • Ωστόσο, η τιμή δεν αποτελεί εμπόδιο για τα διεθνείς αποδράσεις. Το 87% αναμένει να κάνει τον ίδιο αριθμό ταξιδιών ή περισσότερα σε σύγκριση με το 2024, με τα περισσότερα από αυτά εκτός συνόρων (52%).
  • Οι τουρίστες από το Χονγκ Κονγκ αναμένουν να ταξιδέψουν περισσότερο διεθνώς (82%).
  • Περισσότεροι από το ένα τέταρτο (27%) σχεδιάζουν ταξίδια τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Η άνοδος των ψηφιακών νομάδων

Εκτός από τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια, τα οποία το 28% αναμένει να ξεκινήσει, βασική τάσηη άνοδος των ψηφιακών νομάδων.

  • 1 στους 25 αναμένει να εργαστεί εξ αποστάσεως το 2025, με έμφαση στο συνδυασμό εργασίας και αναψυχής, καθώς περισσότερες εταιρείες υιοθετούν ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας.
  • Οι περισσότεροι υποψήφιοι ψηφιακοί νομάδες είναι από τις Φιλιππίνες, όπου ένας στους δεκατέσσερις θα εργαστεί ενώ ταξιδεύει.

Έμπνευση για νέους προορισμούς

  • Δεν υπάρχει τίποτα τόσο συναρπαστικό όσο η εξερεύνηση ενός τόπου για πρώτη φορά. Το 84% αναμένει να επισκεφτεί νέους προορισμούς το 2025.
  • Η ταξιδιωτική έμπνευση μπορεί να προέλθει από πολλές πηγές, όπως προσωπικά ενδιαφέροντα και χόμπι (71%), προσφορές εξαιρετικής αξίας (56%) και συστάσεις από φίλους και συγγενείς (33%).
  • Ένας στους πέντε (20%) εμπνέεται για τα ταξίδια του από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τους Μαλαισιανούς και τους Ινδονήσιους να επηρεάζονται περισσότερο από το Instagram και τα likes (και οι δύο 29%).

“Μαγνήτης” τα θεματικά πάρκα

Τα πολλά θεματικά πάρκα της Ασίας, όπως της Disney στο Τόκιο, τη Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ, το Lotte World στη Σεούλ, το Universal στην Οσάκα και τη Σιγκαπούρη, το Ferrari World στο Άμπου Ντάμπι, αποτελούν σημαντικό πόλο έλξης για τουρισμό όλο το χρόνο.

Πάνω από ένας στους οκτώ (13%) θα ταξιδέψει ειδικά για να επισκεφτεί ένα θεματικό πάρκο το 2025.