Στις 13 Απριλίου η Air France εγκαινίασε το “Air France ACT”, ένα πρόγραμμα που παρουσιάζει τη νέα τροχιά απαλλαγής της εταιρείας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με στόχο τις κατά 30% χαμηλότερες εκπομπές ανά επιβάτη / χιλιόμετρο έως το 2030 σε σύγκριση με το 2019 που ο στόχος ήταν 12%.

Προκειμένου να καταδείξει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η εταιρεία υλοποίησε μια σειρά δράσεων σε δύο πτήσεις της που αναχώρησαν από το Παρίσι – Charles de Gaulle.

Μέρος του “Skyteam Sustainable Flight Challenge”, μιας πρωτοβουλίας που στοχεύει στην τόνωση και ενθάρρυνση της καινοτομίας, η Air France προσκάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες – μέλη της συμμαχίας να πραγματοποιήσουν όσο το δυνατόν πιο οικολογικά υπεύθυνες πτήσεις από την 1η έως τις 14 Μαΐου 2022.

Με τον τρόπο αυτό η Air France στοχεύει:

Να μετρήσει και επεξηγήσει την αποτελεσματικότητα μεθόδων που έχουν ήδη εφαρμοστεί και αποδειχθεί, όπως τα αεροσκάφη νέας γενιάς, το Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF), το eco-piloting, τη χρήση ηλεκτρικής ράμπας και εξοπλισμού μεταφοράς φορτίου.
Να εξερευνήσει νέους δρόμους που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο μέλλον, όπως η εκτεταμένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την βελτιστοποίηση των αεροδιαδρόμων, ή τη χρήση αυτόνομων οχημάτων για την μεταφορά των αποσκευών.
Να προσφέρει στους πελάτες ένα πιο βιώσιμο, τοπικό και εποχιακό μενού, περιορίζοντας την σπατάλη τροφίμων και δίνοντάς τους την δυνατότητα να επιλέξουν πριν την πτήση, και περιορίζοντας τα πλαστικά μιας χρήσης.

Οι εμπορικές αυτές πτήσεις, πραγματοποιήθηκαν η μία προς το Μόντρεαλ με Airbus A350 στις 3 Μαΐου 2022, και η άλλη προς τη Λισαβόνα στις 4 Μαΐου με Airbus A220. Αυτά τα αεροσκάφη νέας γενιάς, που βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της Air France, καταναλώνουν 20-25% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τα αεροσκάφη προηγούμενης γενιάς. Το αποτύπωμα θορύβου τους μειώνεται κατά ένα τρίτο. Έως το 2030, τα αεροσκάφη αυτά θα αντιπροσωπεύουν το 70% του στόλου της εταιρείας σε σχέση με το 7% που είναι σήμερα, χάρη στην επένδυση ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ανά έτος, έως το 2025.

Η πτήση προς το Μόντρεαλ τροφοδοτήθηκε με 16% Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) και η πτήση για την Λισαβόνα με 30% SAF, σε σύγκριση με το 1% που χρησιμοποιείται σήμερα στις πτήσεις που αναχωρούν από την Γαλλία και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Αυτά τα μη ορυκτά καύσιμα παράγονται από βιομάζα, όπως το χρησιμοποιημένο οικιακό λάδι. Ως εκ τούτου, δεν ανταγωνίζονται την τροφική αλυσίδα και επιτρέπουν μια μέση μείωση κατά 80% στις εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Εφόσον πάρουμε το παράδειγμα των χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, αυτό σημαίνει ότι λαμβάνεται υπόψη η δέσμευση του CO2 κατά την ανάπτυξη του φυτού, ο πρώτος του ρόλος σαν μαγειρικό έλαιο, η ανακύκλωσή του και η χρήση του ως καύσιμο αεροσκαφών.

Στο έδαφος και επί του αεροσκάφους οι πιλότοι εφάρμοσαν τεχνικές οικολογικής πλοήγησης, όπως την τροχοδρόμηση με έναν κινητήρα και βελτίωση της τροχοδρόμησης σε πραγματικό χρόνο, σε συντονισμό με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.

50% χαμηλότερες εκπομπές CO2

Η χρήση αυτών των μεθόδων επέτρεψε μείωση κατά σχεδόν 45% στις εκπομπές CO2 σε κάθε μια από αυτές τις δύο πτήσεις[1]. Η επιχείρηση αυτή και το σημαντικό της αποτέλεσμα καταστάθηκαν δυνατά χάρη στη δέσμευση του προσωπικού από όλα τα τμήματα της Air France – πιλότων, πληρωμάτων πτήσης, προσωπικού εδάφους, cargo και συντήρησης, εμπορικών υπηρεσιών και επιχειρησιακής υποστήριξης. Πολλές ακόμα εταιρείες και συνεργάτες συνέβαλαν σε αυτή την επιτυχία όπως η Airbus, η TotalEnergies, η Groupe ADP, η Servair, η Charlatte, η Navya, και τα αεροδρόμια του Μόντρεαλ και της Λισαβόνας. Αυτή η κοινή δράση είναι σύμφωνα με την πεποίθηση της Air France ότι η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα του τομέα των αερομεταφορών θα είναι αποτέλεσμα κοινής συνεργασίας μεταξύ κατασκευαστών, αεροπορικών, αρχών αεροδρομίων, δημόσιων αρχών, εθνικών και διεθνών φορέων.

Ο Vincent Etchebehere, Αντιπρόεδρος Sustainability και new mobilities της Air France δήλωσε: “Μετά την ανακοίνωση των νέων στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα, είναι σημαντικό για εμάς να δείξουμε με συγκεκριμένους όρους πώς ο τομέας μας πρέπει να μεταμορφωθεί για να ανταποκριθεί στην κλιματική έκτακτη ανάγκη. Στις δύο πτήσεις προς το Μόντρεαλ και την Λισαβόνα εμπλέξαμε τους συνεργάτες και τους πελάτες μας σε μια διαδικασία που στοχεύει στο να αποδείξει ότι αποδίδει και στο να βρει νέες λύσεις ώστε να προχωρήσουν οι προσπάθειές μας για μείωση των εκπομπών ένα βήμα παρακάτω. Η μετάβαση αυτή είναι απαιτητική και περίπλοκη αλλά δεν είναι απλά μια επιλογή. Η Air France είναι αποφασισμένη να διερευνήσει όλες τις οδούς καινοτομίας που ακολουθούνται από τις άλλες εταιρείες της συμμαχίας SkyTeam, η οποία μοιράζεται την φιλοδοξία της να γίνουν οι αερομεταφορές συμβατές με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού”.

Στοιχεία όπως το επίπεδο μείωσης των εκπομπών CO2 για καθένα από τα μέτρα που έχουν ενεργοποιηθεί, όπως επίσης τα σχόλια επιβατών που ήταν παρόντες και στις δύο πτήσεις πρόκειται να αναλυθούν. Οι πληροφορίες αυτές θα χρησιμοποιηθούν για την εξέταση των καταλληλότερων τρόπων περιορισμού του αποτυπώματος άνθρακα στις προγραμματισμένες δραστηριότητες της Air France στο μέλλον.

Τα αποτελέσματα πρόκειται να κοινοποιηθούν στις υπόλοιπες εταιρείες της συμμαχίας SkyTeam που συμμετείχαν στο Skyteam Sustainable Flight Challenge.