Η Air France-KLM συμφώνησε σε προμήθεια έως και 1,5 εκατομμυρίου τόνων περισσότερων βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) για μια περίοδο 10 ετών έως το 2035.
Η συμφωνία με την προμηθεύτρια TotalEnergies για ένα άγνωστο ποσό φέρεται να είναι ένα από τα μεγαλύτερα συμβόλαια αγοράς SAF που έχουν υπογραφεί από τον ευρωπαϊκό όμιλο αεροπορικών εταιρειών μέχρι σήμερα.
Η Air France-KLM λέει ότι ήταν ο κορυφαίος χρήστης SAF στον κόσμο πέρυσι και το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 17% και το 16% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αντίστοιχα.
Η νέα σύμβαση βασίζεται σε ένα μνημόνιο συνεννόησης (MoU) που υπογράφηκε το 2002 για την προμήθεια 800.000 τόνων SAF.
«Με την επαναξιολόγηση αυτής της συμφωνίας σήμερα, οι δύο όμιλοι επιβεβαιώνουν τον στόχο τους να περιορίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τομέα των αεροπορικών μεταφορών όσο το δυνατόν γρηγορότερα με τη μείωση των εκπομπών CO2», ανέφερε μια δήλωση.
Η Air France-KLM στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά επιβάτη/χλμ κατά 30% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
Ο όμιλος στοχεύει στην επίτευξη αυτού του στόχου μέσω ενός συνδυασμού ανανέωσης στόλου, επιχειρησιακών μέτρων και ενσωμάτωσης τουλάχιστον 10% περισσότερων SAF σε όλες τις πτήσεις του – στόχους που υπερβαίνουν τις ρυθμιστικές υποχρεώσεις.
Το SAF που παρέχεται στην Air France-KLM θα κατασκευαστεί από απόβλητα και υπολείμματα της κυκλικής οικονομίας.
Η Air France-KLM έχει εφαρμόσει μια αυστηρή πολιτική προμήθειας, αγοράζοντας μόνο SAF δεύτερης γενιάς που δεν ανταγωνίζεται την παγκόσμια παραγωγή τροφίμων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Μπέντζαμιν Σμιθ δήλωσε: «Η διασφάλιση των ποσοτήτων πιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων που απαιτούνται για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι μια μεγάλη πρόκληση.
«Αυτή η συμφωνία με την TotalEnergies είναι ένα περαιτέρω βήμα προς αυτή την κατεύθυνση και μια απόδειξη της μακροχρόνιας υποστήριξής μας για την ανάπτυξη της παραγωγής SAF στη Γαλλία και την Ευρώπη.
«Ένας σταθερός τομέας SAF ικανός να καλύψει τις ανάγκες της βιομηχανίας μας είναι βασικός παράγοντας για την κυριαρχία και την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης».
Ο διευθύνων σύμβουλος της TotalEnergies, Patrick Pouyanne, πρόσθεσε: «Η SAF συμβάλλει τόσο στην ενεργειακή μετάβαση των πελατών μας στον αεροπορικό τομέα όσο και στη βιομηχανική μετάβαση των διυλιστηρίων μας. Ως εκ τούτου, αντιπροσωπεύει ένα πραγματικό «win-win» για το μέλλον της βιομηχανίας και της αεροπορίας.
«Τα τελευταία 10 χρόνια, είμαστε πρωτοπόροι στον τομέα, επενδύοντας σε βιοδιυλιστήρια και εγκαταστάσεις παραγωγής SAF στη Γαλλία, καθώς και αναπτύσσοντας τεχνολογίες συνεπεξεργασίας στα διυλιστήρια μας. Βασιζόμενοι σε αυτές τις βιομηχανικές επιτυχίες, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε αυτή τη δυναμική στην Ευρώπη και παγκοσμίως».