Η Air France-KLM αύξησε τις ζημιές της το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανακοινώνοντας ότι επηρεάστηκε από το αυξανόμενο κόστος, τις γεωπολιτικές εντάσεις και την πτώση των εσόδων από ναύλους. Θα ενισχύσει τα μέτρα αποταμίευσης της, συμπεριλαμβανομένου του παγώματος των προσλήψεων.

Στα 522 εκατ. ευρώ έναντι 344 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2023 είναι η καθαρή ζημιά η οποία είναι μεγαλύτερη από ό,τι ανέμεναν οι οικονομικοί αναλυτές, ακόμα κι αν η περίοδος αυτή είναι παραδοσιακά αδύναμη για τις αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στην Ευρώπη.

Παρά την αύξηση του μοναδιαίου κόστους του ομίλου κατά 4% επιπλέον το πρώτο τρίμηνο, η Air France-KLM διατηρεί τον στόχο να περιορίσει αυτή την αύξηση σε μόλις 1 έως 2% για το οικονομικό έτος 2024, εξαιρουμένων των επιχειρησιακών προσλήψεων, λόγω της προσθήκης νέων, πιο οικονομικά αποδοτικών αεροσκαφών στον στόλο της. Ο όμιλος επιβεβαίωσε, επίσης, τους λοιπούς ετήσιους στόχους του, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 5% της χωρητικότητας των θέσεων μεταξύ των ετών 2023 και 2024.

Παρά την απώλεια αυτή που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ του ετήσιου κέρδους ρεκόρ για το 2023 (934 εκατ. ευρώ), η εταιρεία διατήρησε τους ετήσιους οικονομικούς στόχους της, με ισχυρές κρατήσεις για την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής. Μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου, ήταν ευτυχής που μετέφερε 6,2% περισσότερους επιβάτες από ό,τι την ίδια στιγμή το 2023, ή 20,8 εκατομμύρια. Και είδε τα έσοδά της ανά επιβάτη να αυξάνονται, με συνολικό τζίρο αυξημένο κατά 5,1% στα 6,7 δισ. ευρώ. Όμως, όπως και το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το οποίο έληξε με καθαρή απώλεια, η Air France-KLM απέτυχε να αξιοποιήσει την αύξηση της προσέλευσης.

Το αυξανόμενο κόστος επιβαρύνει την Air France-KLM

Η αύξηση του κόστους επιβάρυνε τα λειτουργικά κέρδη κατά 243 εκατ. ευρώ, μεταξύ αυτών των αυξήσεων ήταν η αύξηση των τιμών των ανταλλακτικών, οι δυσκολίες προμήθειας και η μισθολογική συμφωνίας στην KLM που υπολογίζεται στα 50 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, άλλα 50 εκατομμύρια δαπανήθηκαν για αποζημίωση επιβατών που επηρεάστηκαν από καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων, και ήρθε και η «η αποδυνάμωση της ναυλαγοράς», μετά από μια περίοδο ευφορίας κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Αυτή η πτυχή της δραστηριότητας διαταράχθηκε επίσης από την εφαρμογή του νέου συστήματος πληροφορικής 4Flight.

Έτσι, αυτά τα φορτία επιβάρυναν τα λειτουργικά κέρδη κατά 157 εκατ. ευρώ σε ένα χρόνο, με περισσότερα από τα 144 εκατ. που αποκτήθηκαν χάρη στη μείωση του λογαριασμού κηροζίνης. Ο Benjamin Smith, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου που αναφέρεται στο δελτίο τύπου, αναγνώρισε «μια δύσκολη αρχή της χρονιάς, που χαρακτηρίστηκε από επίμονες γεωπολιτικές εντάσεις» όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο κλειστός ρωσικός εναέριος χώρος, η απαγόρευση των συντομότερων διαδρομών προς την Ασία, η αναστολή πτήσεων προς χώρες της Αφρικής (Μπουρκίνα-Φάσο, Μάλι και Νίγηρας) και πόλεμος μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ.