Την πρόοδο στο σχέδιο αναδιάρθωσης της εταιρίας «Perform 2020» παρουσίασε χθες,Δευτέρα , ο Frédéric Gagey, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Air France στο κεντρικό συμβούλιο των συνδικάτων .
Ο Όμιλος Air France-KLM καταδικάζει έντονα τις σωματικές επιθέσεις που έλαβαν χώρα στο περιθώριο του Συμβουλίου, και οι οποίες διαπράχθηκαν από ιδιαίτερα επιθετικά, μεμονωμένα άτομα. Τα γεγονότα αυτά δεν αλλάζουν το στόχο της διοίκησης, να συνεχίσει τις συζητήσεις με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις με στόχο να ακολουθηθεί η αποτελεσματικότερη και επικοδομητικότερη πορεία προς την αναδιάρθωση του Ομίλου.
Αντιμετωπίζοντας την αδυναμία να υπογραφούν οι συμφωνίες που θα επέτρεπαν την εφαρμογή των μέτρων για την αποκατάσταση της κερδοφορίας, η Air France είναι πλέον υποχρεωμένη να ξεκινήσει ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης στο δίκτυο μεγάλων αποστάσεων.
Η δυναμικότητα στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων της Air France θα πρέπει να μειωθεί κατά περίπου 10% στο διάστημα μεταξύ 2015 και 2017. Στον τομέα του passenger network business, η δυναμικότητα θα πρέπει να μειωθεί κατά περίπου 2% για το ίδιο διάστημα, σε σχέση με την προσδοκόμενη αύξηση της τάξης του 3%.
Το σχέδιο προβλέπει την κατάργηση πέντε δρομολογίων και την μείωση της συχνότητας σε 35 εβδομαδιαίες πτήσεις μέχρι το 2017. Οι τροποποιήσεις στο πρόγραμμα θα επικεντρωθούν σε δρομολόγια όπου οι ζημιές είναι μεγαλύτερες, κυρίως προς Ασία και Μέση Ανατολή. Οι επιπτώσεις στο εμπορικό αποτύπωμα του Ομίλου θα είναι ελάχιστες, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, των πολυάριθμων συνεργασιών στις σχετικές αγορές.
Ο στόλος μεγάλων αποστάσεων της Air France θα μειωθεί κατά 14 αεροσκάφη, από 107 αεροσκάφη που αριθμεί σήμερα σε 93 μέχρι το καλοκαίρι του 2017. Αυτή η προσαρμογή θα γίνει μόνο μέσω της πρόωρης απόσυρσης των Airbus Α340, τα οποία δεν πρόκειται να αντικατασταθούν από Boeing 787 ως είχε αρχικά σχεδιαστεί. Το 2016 και το 2017, η σχετική μείωση των κεφαλαιακών δαπανών θα μπορέσει να αγγίξει τα € 200.000.000.
Η μείωση αυτή στη δραστηριότητα της εταιρίας προβλέπεται να οδηγήσει σε πλεονάζον προσωπικό που υπολογίζεται στα 2.900 άτομα, εκ των οποίων περίπου 300 πιλότοι, 900 μέλη πληρώματος θαλάμου επιβατών και 1.700 άτομα προσωπικό εδάφους.
Σε τομείς όπου οι διαβουλεύσεις / διαπραγματεύσεις επιτρέπουν την επίτευξη των στόχων του σχεδίου Perform 2020, οι αλλαγές στο προσωπικό θα έχουν τη μορφή οικειοθελούς αποχώρησης. Στους υπόλοιπους τομείς δεν αποκλείονται και οι υποχρεωτικές απολύσεις. Οι δαπάνες αναδιάρθρωσης θα καταγραφούν αφότου προσδιοριστεί ο ρυθμός και οι συνθήκες των αποχωρήσεων.
Οι στοχευμένες αλλαγές στο δίκτυο της Air France, με έμφαση στα πιο ζημιογόνα δρομολόγια, σε συνδυασμό αφενός με τη μείωση του σταθερού κόστους και, αφετέρου, με τα μέτρα εξοικονόμησης σε όλες τις λειτουργίες και τον Όμιλο συνολικότερα, είναι εκείνες που θα επιτρέψουν την ανάκαμψη στα αποτελέσματα του Ομίλου.
Η Air France-KLM διατηρεί όλους τους οικονομικούς στόχους που είχε θέσει για το τρέχον έτος και για το 2017 στο πλαίσιο του σχεδίου Perform 2020: ετήσια μείωση του ανά μονάδα κόστους κατά μέσο όρο 1,5% για την περίοδο 2015-2017, ένα προσαρμοσμένο καθαρό χρέος / δείκτη EBITDAR της τάξης του 2,5 περίπου για το 2017, παραγωγή θετικών ελεύθερων ταμειακών ροών κάθε χρόνο από τις βασικές λειτουργίες.
Ο Alexandre de Juniac, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM, δήλωσε: «Λυπούμαστε για το γεγονός ότι δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία με τα συνδικάτα των πληρωμάτων της Air France. Η μεταστροφή της εταιρείας μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κινητοποίηση όλων των εργαζομένων της. Η διοίκηση της Air France παραμένει διαθέσιμη για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων με τα συνδικάτα της. Έχουμε επαναβεβαιώσει την αποφασιστικότητά μας για την εκτέλεση των μέτρων προσαρμογής, ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση του μέλλοντος της Air France, που θα της επιτρέψουν τη χρηματοδότηση της ανάπτυξή της».