Η Airbus SE αποκάλυψε τη συνολική οικονομική της απόδοση για το έτος 2023 και μοιράστηκε τις προοπτικές της για το 2024.
«Το 2023 καταγράψαμε ισχυρή λήψη παραγγελιών σε όλες τις επιχειρήσεις μας και τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας. Αυτό ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα δεδομένης της πολυπλοκότητας του λειτουργικού περιβάλλοντος», δήλωσε ο Guillaume Faury, Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus.
«Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο παγκόσμιο βιομηχανικό μας σύστημα, προχωρώντας παράλληλα στο ταξίδι μας μετασχηματισμού και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι προτάσεις μας για μερίσματα αντικατοπτρίζουν τα ισχυρά οικονομικά στοιχεία του 2023, τις προοπτικές ανάπτυξης το 2024 και την ισχύ του ισολογισμού».
Το 2023, η Airbus έλαβε συνολικά 2.319 παραγγελίες εμπορικών αεροσκαφών (απότομη αύξηση από 1.078 το 2022), με 2.094 καθαρές παραγγελίες μετά τις ακυρώσεις (από 820 το 2022). Οι εκκρεμότητες εμπορικών αεροσκαφών έφτασε τις 8.598 μονάδες μέχρι το τέλος του έτους.
Η Airbus Helicopters εξασφάλισε 393 καθαρές παραγγελίες (από 362 το 2022), επιδεικνύοντας ποικίλη ζήτηση στα προγράμματά της και επιτυγχάνοντας αναλογία λογαριασμών πάνω από 1 τόσο σε μονάδες όσο και σε αξία.
Η Airbus Defense and Space σημείωσε άνοδο 15% στην αξία της παραγγελίας στα 15,7 δισεκατομμύρια ευρώ (από 13,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022), με αναλογία λογαριασμών προς λογαριασμό περίπου 1,4. Το τέταρτο τρίμηνο περιελάμβανε παραγγελίες για 16 αεροσκάφη C295 για την Ισπανία.
Συνολικά, η πρόσληψη παραγγελιών της Airbus κατά αξία αυξήθηκε στα 186,5 δισεκατομμύρια ευρώ (από 82,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022) και το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτιμήθηκε σε 554 δισεκατομμύρια ευρώ στο κλείσιμο του 2023 (από 449 δισεκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2022). Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως σε μια αναλογία λογαριασμών προς λογαριασμό σε όλη την εταιρεία σημαντικά πάνω από το 1, παρά την ορισμένη επίδραση από τη διακύμανση του δολαρίου ΗΠΑ.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση σε 65,4 δισ. ευρώ (από 58,8 δισ. ευρώ το 2022), με παραδόσεις 735 εμπορικών αεροσκαφών (από 661 το 2022), συμπεριλαμβανομένων 68 αεροσκαφών A220, 571 οικογενειακών αεροσκαφών A320, 32 A330 και 64 Α350.
Τα έσοδα από τις δραστηριότητες εμπορικών αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 15%, αντανακλώντας την αύξηση των παραδόσεων.
Η Airbus Helicopters διατήρησε σταθερούς αριθμούς παραδόσεων στις 346 μονάδες (ελαφρώς αυξημένος από 344 το 2022), με αύξηση εσόδων 4%. Τα έσοδα από την Airbus Defense and Space αυξήθηκαν κατά 2%, λόγω των Military Air Systems και Connected Intelligence.
Η εταιρεία ανέφερε προσαρμοσμένο EBIT ύψους 5.838 εκατομμυρίων ευρώ (από 5.627 εκατομμύρια ευρώ το 2022), υποδηλώνοντας βελτίωση στα επιχειρηματικά περιθώρια εξαιρουμένων ορισμένων δαπανών και κερδών. Αυτό περιλαμβάνει αύξηση του EBIT Adjusted για δραστηριότητες εμπορικών αεροσκαφών σε 4.818 εκατ. ευρώ (από 4.600 εκατ. ευρώ), που οφείλεται σε υψηλότερες παραδόσεις και ευνοϊκά επιτόκια αντιστάθμισης κινδύνου.
Η αύξηση της παραγωγής συνεχίζεται με το A220 να στοχεύει σε μηνιαίο ρυθμό παραγωγής 14 αεροσκαφών έως το 2026 και το A320 Family να στοχεύει σε 75 αεροσκάφη το μήνα μέχρι το ίδιο έτος. Νέες γραμμές συναρμολόγησης σε Tianjin, Mobile και Τουλούζη ξεκίνησαν ή ολοκληρώθηκαν, με το A321XLR να μπαίνει στη συναρμολόγηση και να αναμένεται να είναι σε λειτουργία έως το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα ποσοστά παραγωγής ευρείας ατράκτου αναμένεται επίσης να αυξηθούν.
Τα τμήματα Airbus Helicopters και Defense and Space παρουσίασαν ποικίλες επιδόσεις, με το EBIT Adjusted να αυξάνεται για τα ελικόπτερα αλλά να μειώνεται για την άμυνα και το διάστημα, αντανακλώντας συγκεκριμένες προσαρμογές και χρεώσεις προγραμμάτων.
Οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης ανήλθαν σε 3.257 εκατ. ευρώ (από 3.079 εκατ. ευρώ το 2022) και τα αναφερθέντα EBIT ήταν 4.603 εκατ. ευρώ (από 5.325 εκατ. ευρώ το 2022), συμπεριλαμβανομένων των καθαρών προσαρμογών.
Το οικονομικό αποτέλεσμα βελτιώθηκε στα 166 εκατ. ευρώ (από ζημία 250 εκατ. ευρώ το 2022), οδηγώντας σε καθαρά έσοδα 3.789 εκατ. ευρώ (από 4.247 εκατ. ευρώ). Η εταιρεία ανέφερε επίσης ισχυρή ταμειακή θέση και πρότεινε μέρισμα €1,80 ανά μετοχή συν ειδικό μέρισμα €1,00 ανά μετοχή για το 2023.
Στόχοι για το 2024
Για το 2024, η Airbus δεν προβλέπει περαιτέρω διακοπές και στοχεύει περίπου 800 παραδόσεις εμπορικών αεροσκαφών, προσαρμοσμένο EBIT μεταξύ 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και 7,0 δισεκατομμύρια ευρώ και δωρεάν ταμειακή ροή πριν από τη χρηματοδότηση από τον πελάτη περίπου 4,0 δισεκατομμύρια ευρώ.