Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέδωσε μια σημαντική απόφαση για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Η απόφαση του Δικαστηρίου σχετικά με την υπόθεση C-502/18 CS κλπ κατά České aerolinie a.s σημαίνει ότι η προστασία που παρέχει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τους επιβάτες ισχύει για όλες τις πτήσεις που αναχωρούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η κράτησή τους έχει ενιαίο κωδικό, ακόμα και αν η καθυστέρηση οφείλεται στην πτήση ανταπόκρισης που πραγματοποιεί άλλη αεροπορική εταιρεία.

Τα τελευταία χρόνια, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με αποφάσεις του, έχει αποσαφηνίσει και ενισχύσει τα δικαιώματα των επιβατών αναφορικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε πτήσεις με ανταπόκριση. Πέρυσι, το Δικαστήριο με απόφασή του στην Υπόθεση C-537/17 Wegener κατά Royal Air Maroc, ανέφερε ότι «το δικαίωμα για αποζημίωση για μεγάλες καθυστερήσεις σε πτήσεις ισχύει και στις πτήσεις με ανταπόκριση προς τρίτες χώρες με στάσεις σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Τι γίνεται εάν χάσατε πτήση με ανταπόκριση:

Η αεροπορική εταιρεία που πραγματοποιεί την προβληματική πτήση πρέπει να προσφέρει στους επιβάτες εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς εάν η κράτηση των δύο πτήσεων έγινε μαζί και έχει έναν κωδικό.

Επιπλέον, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να πληρώσει στους επιβάτες αποζημίωση από 250 ευρώ έως 600 ευρώ εάν έφτασαν στον τελικό προορισμό τους με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών εφόσον έχασαν την ανταπόκριση λόγω καθυστέρησης στην προηγούμενη πτήση.

Οι επιβάτες πιθανώς να δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που έχασαν την ανταπόκριση λόγω άρνησης επιβίβασης ή εάν η πρώτη πτήση ακυρώθηκε.

Εάν η αιτία είναι ακύρωση της πτήσης, ο συνολικός χρόνος καθυστέρησης άφιξης στον τελικό προορισμό δεν χρειάζεται να είναι έως τρεις ώρες.