Η AirHelp, παρέχει οδηγίες για το πώς να ενεργείτε όταν αντιμετωπίζετε απεργίες που οργανώνονται από διαφορετικά κόμματα.

Με τις συνεχείς ελλείψεις προσωπικού, τις πολλές ώρες και τις κακές συνθήκες εργασίας, πολλοί εργαζόμενοι σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια απεργούν, συμπεριλαμβανομένων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Αυτές οι απεργίες ξεκίνησαν στις 30 Ιουνίου και αναμένεται να επηρεάσουν μία στις τρεις πτήσεις σε όλη την Ευρώπη.

Στην Ισπανία, η Air Europa ανακοίνωσε την τρίτη απεργία της τους τελευταίους μήνες. Η πρώτη επηρέασε περισσότερες από 60 επηρεαζόμενες πτήσεις, ενώ ακολούθησαν άλλες 115 πτήσεις στη δεύτερη απεργία. Αυτήν τη στιγμή, περισσότερες από 15 πτήσεις έχουν ήδη ακυρωθεί με περισσότερες να ακολουθήσουν.

Επιπλέον, η Air Nostrum και η Iberia Regional έχουν προσχωρήσει στην απεργία στην Ισπανία, η οποία συνεχίζεται από τον περασμένο Φεβρουάριο. Σύμφωνα με στοιχεία της AirHelp, έχει ήδη επηρεάσει περισσότερες από 25 πτήσεις, με 8 από αυτές να ακυρώνονται.

Για τους επιβάτες που ταξιδεύουν στην Πορτογαλία ή την Ιταλία, το τοπικό προσωπικό εδάφους έχει επίσης προκηρύξει απεργία, η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Οι επιβάτες που αντιμετωπίζουν απεργίες από το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν χρηματική αποζημίωση για την καθυστέρηση ή την ακύρωση των πτήσεων τους.

Αλλά στην περίπτωση απεργίας του προσωπικού του αεροδρομίου, οι επιβάτες δεν μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση. Ωστόσο, ανεξάρτητα από τον λόγο της απεργίας, σε όλους τους επιβάτες πρέπει να προσφερθεί εναλλακτική πτήση, την οποία μπορούν να αρνηθούν εάν δεν επιθυμούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν πλήρη επιστροφή του ποσού του εισιτηρίου.

Επιπλέον, εάν έχουν προκύψει πρόσθετα έξοδα κατά τη διάρκεια της αναμονής λόγω της διακοπής της πτήσης (όπως φαγητό, διαμονή ή αυτά που προκύπτουν από απώλεια αποσκευών), οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν από την αεροπορική εταιρεία να καλύψει αυτά τα έξοδα.

Υπάρχουν, ωστόσο, πολλοί επιβάτες που δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, γι’ αυτό και η AirHelp κυκλοφόρησε πρόσφατα τον Οδηγό για τα δικαιώματα των επιβατών με τους πιο πρόσφατους κανονισμούς του κλάδου.