Σύμβολο κοινωνικής καταξίωσης σε ποσοστό 51% θεωρούνται τα επαγγελματικά ταξίδια, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της AirPlus στην οποία συμμετείχαν 543 επαγγελματίες ταξιδιώτες σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο).
- Το 37% δήλωσε ότι αισθάνεται «σημαντικός ή ανώτερος» στο κοινωνικό του περιβάλλον λόγω ενός συγκεκριμένου επαγγελματικού ταξιδιού.
- Το 37% θεωρεί ότι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν συχνά για επαγγελματικούς λόγους είναι «ιδιαίτερα σημαντικοί».
- Περισσότεροι άνδρες (44%) παρά γυναίκες (29%) συμφώνησαν ότι οι συχνοί επαγγελματίες ταξιδιώτες θεωρούνται πιο σημαντικοί από εκείνους που δεν ταξιδεύουν ή ταξιδεύουν λιγότερο.
Η σημασία των bleisure ταξιδιών
Η επιλογή συνδυασμού επαγγελματικών ταξιδιών με ταξίδια αναψυχής θεωρείται επίσης σημαντική από το 45% των ερωτηθέντων, ωστόσο αυτό τείνει να εκτιμάται περισσότερο από τους εργαζομένους Gen Y και Gen Z παρά από τους εργαζόμενους Baby Boomers και Gen X.
Ένας στους τρεις επαγγελματίες ταξιδιώτες (31%) δήλωσε επίσης ότι θα άλλαζε δουλειά εάν έχανε ξαφνικά την ευκαιρία να ταξιδέψει ή μπορούσε να ταξιδέψει πολύ σπάνια. Το εν λόγω ποσοστό αυξάνεται στο 40% μεταξύ των νέων επαγγελματιών (Gen Y και Gen Z).
Περισσότεροι από τους μισούς επαγγελματίες ταξιδιώτες που ερωτήθηκαν (57%) δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται τα επαγγελματικά ταξίδια ως «ειδικό προνόμιο».
Τέλος, η συντριπτική πλειοψηφία (88%) των ερωτηθέντων βλέπει κάποιου είδους μειονέκτημα στην αντικατάσταση των επαγγελματικών ταξιδιών με εικονικές εναλλακτικές λύσεις, όπως η έλλειψη προσωπικής επαφής (σύμφωνα με το 61% των ερωτηθέντων) και οι μειωμένες ευκαιρίες δικτύωσης (33%).