Tις κύριες ανησυχίες των ταξιδιωτών σε όλη την Ευρώπη για το καλοκαίρι αναδεικνύει έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε από το OpinionWay για την Allianz Partners, με τους οικονομικούς περιορισμούς να αποτελούν τον μεγαλύτερο προβληματισμό.

Στην έρευνα συμμετείχαν 9.497 άτομα σε Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία.

Οι οικονομικοί περιορισμοί είναι η κύρια ανησυχία για τους παραθεριστές σε όλη την Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι,με περισσότερους από τους μισούς (55%) από αυτούς που δεν σχεδιάζουν να ταξιδέψουν δηλώνουν ότι μένουν σπίτι επειδή δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις διακοπές τους.

Παρόλα αυτά, οι ταξιδιωτικές προθέσεις παραμένουν υψηλές στο 83%. Αυτό σύμφωνα με το Allianz Partners International Summer Vacation Confidence Index , ο οποίος ανέφερε επίσης γεωγραφικό χάσμα όσον αφορά το κόστος ταξιδιού, με χώρες στη Δυτική και Νότια Ευρώπη να θεωρούν ότι τα χρήματα είναι το κύριο εμπόδιο για τα ταξίδια: η Ιταλία (72%). Ισπανία και ΗΒ (και οι δύο στο 66%) και η Γαλλία (61%). Ενώ χώρες από την Κεντρική Ευρώπη εξέφρασαν χαμηλότερα επίπεδα ανησυχίας για τα χρήματα: η Ολλανδία (41%), η Ελβετία (44%) και η Αυστρία (47%).

Το γεωγραφικό χάσμα ήταν επίσης εμφανές όσον αφορά το πόσα χρήματα σχεδιάζουν να ξοδέψουν οι ταξιδιώτες για ταξίδια αυτή τη σεζόν. Η έρευνα διαπίστωσε ότι σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2023, πολλοί παραθεριστές στη Δυτική και Νότια Ευρώπη είναι επιφυλακτικοί, προβλέποντας ότι θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για ταξίδια φέτος.

Οι Ισπανοί ταξιδιώτες σχεδιάζουν να μειώσουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό κατά 40% από 1.715 ευρώ σε 1.019 ευρώ, ενώ οι Γάλλοι μειώνουν από 1.884 ευρώ στα 1.677 ευρώ.

Αντίθετα, ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός από τους παραθεριστές στην Αυστρία της Ελβετίας αυξάνεται φέτος κατά 300 ευρώ. Ενώ οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί αυξάνονται επίσης κατά κάτι λιγότερο από 200 ευρώ για όσους έχουν την έδρα τους στην Ολλανδία, τη Γερμανία και την Πολωνία.

Άλλα βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν:

Η πλειονότητα των Ευρωπαίων σχεδιάζει να πάει διακοπές αυτό το καλοκαίρι: Παρά τους οικονομικούς περιορισμούς, το 83% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει κάποια στιγμή μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου. Το 55% αυτών των ταξιδιωτικών σχεδίων επικεντρώνεται στη χώρα καταγωγής των ερωτηθέντων με το 45% να σχεδιάζει ταξίδι στο εξωτερικό.

Ο αντίκτυπος στο περιβάλλον αποτελεί βασικό στοιχείο για τους ταξιδιώτες: Παρά τις δημοσιονομικές πιέσεις, περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (54%) είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα σε επιλογές διαμονής και μεταφοράς που συμβάλλουν στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 60% Ισπανία και Ιταλία.

Ακραία καιρικά φαινόμενα, γεωπολιτικές αναταραχές και κίνδυνος κυβερνοαπειλών μεταξύ των βασικών ανησυχιών: Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους ταξιδιώτες (51%) ανησυχούν για ακραία καιρικά φαινόμενα όπως πλημμύρες, καύσωνες, λειψυδρία και καταιγίδες, ενώ εκφράζουν επίσης ανησυχία για την παγκόσμια γεωπολιτική κατάσταση (46%) και κίνδυνος για την ασφάλεια και την ασφάλειά τους (45%).

Η ταξιδιωτική ασφάλιση παραμένει το κλειδί για ταξιδιώτες που αναζητούν ηρεμία: το 59% των ταξιδιωτών είτε έχουν ήδη αγοράσει είτε σκοπεύουν να αγοράσουν ταξιδιωτική ασφάλιση για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, θεωρώντας ότι είναι ένας τρόπος για να κάνουν πιο ήρεμες διακοπές. Περίπου οι μισοί ταξιδιώτες στη Γαλλία (49%), τη Γερμανία (53%) και την Ισπανία (55%) έχουν ήδη αγοράσει ή σκοπεύουν να αγοράσουν ταξιδιωτική ασφάλιση.

Η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται πολύτιμο εργαλείο ταξιδιωτικού σχεδιασμού: Σχεδόν 3 στους 10 Ευρωπαίους (29%) σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν Τεχνητή Νοημοσύνη για να βοηθήσουν στον προγραμματισμό των καλοκαιρινών τους διακοπών, ιδιαίτερα στην Ισπανία και την Ιταλία (και οι δύο στο 36%). Εν τω μεταξύ, αν και οι Ολλανδοί και οι Γάλλοι έχουν δείξει χαμηλότερα επίπεδα πρόθεσης, το 25% και το 24% των Ολλανδών και Γάλλων ταξιδιωτών αντίστοιχα εξακολουθούν να σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη όταν αποφασίζουν για σχέδια διακοπών.

Οι Ευρωπαίοι αναζητούν νέες εμπειρίες: Ανεξάρτητα από τον ταξιδιωτικό προορισμό τους, η κύρια προσδοκία για τους περισσότερους Ευρωπαίους στις διακοπές είναι να βιώσουν κάτι νέο και διαφορετικό (75%). Αυτό το συναίσθημα είναι ακόμη πιο ισχυρό μεταξύ των Βρετανών (79%), των Ισπανών (80%) και των Πολωνών (83%) ταξιδιωτών.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Joe Mason , Παγκόσμιος Επικεφαλής Διοίκησης Προϊόντων και Καινοτομίας, στην Allianz Partners δήλωσε:

«Το υψηλό κόστος ζωής μπορεί να είναι ακόμα στο προσκήνιο το καλοκαίρι του 2024, αλλά οι ταξιδιωτικές προθέσεις είναι υψηλές για άλλη μια φορά – συνεχίζοντας τη μετά την πανδημία τάση. Είναι σαφές ότι η παραδοσιακή περίοδος των διακοπών παραμένει μια σημαντική στιγμή για να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να ζήσετε νέα πράγματα. Η επιθυμία για ταξίδια είναι εξαιρετικά έντονη σε όλη την Ευρώπη – αλλά τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες πρέπει να σφίξουν τη ζώνη τους για να πραγματοποιήσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές φέτος.