O Γενικός Διευθυντής της Turkish Airlines Alp Yavuzeser μιλά στο tourismtoday.gr

Ελπίζουμε ότι η διμερής συμφωνία των αεροπορικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών θα επιτρέψει να λειτουργήσουμε σε περισσότερους προορισμούς στην Ελλάδα στο προσεχές μέλλον. «Πολίτης του Κόσμου» o Γενικός Διευθυντής της Turkish Airlines αποτελεί manager που προσιδιάζει άρρηκτα με το δίπτυχο τεχνοκράτης-διπλωμάτης. Από νωρίς διείδε ότι η ανέλιξη των μεγεθών της Turkish Airlines στην Ελλάδα συνάδει απόλυτα με την άνοδο του ελληνικού τουρισμού.

Alp Yavuzeser

Στη συνέντευξη του στο tourismtoday.gr o Alp Yavuzeser σημειώνει ότι η Turkish Airlines επενδύει στην Ελλάδα αναφέροντας ότι και ο απόδημος ελληνισμός απέκτησε τη δυνατότητα για συνεχή επαφή με τις Ελληνικές ρίζες, ενώ παράλληλα η τουριστική βιομηχανία διαθέτει πλέον, ακόμα μια επιλογή διασύνδεσης με την Ελλάδα.

Πιστεύετε ότι η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων σε ιδιωτικό φορέα, θα ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό; Η είσοδος της Fraport στα ελληνικά αεροδρόμια είναι μια “ελκυστική” επένδυση για μια μεγάλη αεροπορική εταιρεία, όπως η Turkish Airlines;
Μέχρι στιγμής, η Turkish Airlines πετάει από και προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Κατ’ αρχάς, κάθε έργο που αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις υποδομές μεταφορών αποτελεί θετική εξέλιξη για τον κλάδο των αερομεταφορών. Η Ελλάδα είναι στην πραγματικότητα ένας μεγάλος παίκτης στον τομέα του τουρισμού και αντιλαμβάνεται την προτεραιότητα των αεροπορικών υποδομών.

Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί τουρίστες από τρίτες χώρες επισκέπτονται την Ελλάδα μέσω της Turkish Airlines. Έχετε κάνει κοινές δράσεις με τους φορείς του ελληνικού τουρισμού για την ανάπτυξη νέων προορισμών στην Ελλάδα, όπως η Κίνα ή η Κορέα;

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία εξυπηρετεί περισσότερους από 295 προορισμούς σε 120 χώρες στον κόσμο. Σαφώς και η Κορέα και η Κίνα είναι ανάμεσα στις χώρες από τις οποίες μεταφέρουμε επιβάτες στην Ελλάδα. Αυτό ωστόσο δεν είναι σύμπτωση ή κάτι περιστασιακό. Όπως ανάφερα και πριν, επενδύουμε στην Ελλάδα, και σημαντική δραστηριότητα για το τοπικό γραφείο της εταιρείας μας είναι τα Familiarization trips (FAM trips). Οργανωμένα ταξίδια δηλαδή, για τουριστικά πρακτορεία, tour operators, travel bloggers, media, opinion leaders κλπ, με στόχο να γνωρίσουν τη χώρα και να προωθήσουν το προϊόν «Ελληνικός τουρισμός» στους πελάτες τους. Τα ταξίδια αυτά τα οργανώνουμε σε συνεργασία με ελληνικούς φορείς του τουρισμού και αποδεικνύεται στην πράξη ότι τέτοιου είδους συνεργασίες ωφελούν την Ελλάδα ως προορισμό. Κατά τη διάρκεια του τελευταίου δωδεκαμήνου πραγματοποιήσαμε 9 fam trips για συνεργάτες μας από Τεχεράνη, Σιράζ, Μαϊάμι, Τζέντα, Ουάσιγκτον, Δελχί, ενώ αντίστοιχα fam trips προγραμματίζουμε και για το επόμενο διάστημα.

Έχετε στόχο τις εποχιακές πτήσεις από Κωνσταντινούπολη προς τη Μύκονο ή τη Σαντορίνη;

Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι εποχιακές πτήσεις προς τα ελληνικά νησιά και κυρίως προς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη καθώς και την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κέρκυρα, αποτελούν δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς για διακοπές αλλά και για ταξίδια του μέλιτος. Ελπίζουμε ότι η διμερής συμφωνία των αεροπορικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών θα επιτρέψει να λειτουργήσουμε σε περισσότερους προορισμούς στην Ελλάδα στο προσεχές μέλλον.

Χιλιάδες Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό επισκέπτονται κυρίως τη Βόρεια Ελλάδα με την Turkish Airlines

Το 2016 η εταιρεία πρόσθεσε στο δίκτυό της 12 νέους προορισμούς. Το ευρύ δίκτυο της εταιρείας, επιτρέπει σε κάθε πολίτη που επιθυμεί να επισκεφθεί την Ελλάδα, να κάνει χρήση των επιλογών που προσφέρει η Turkish Airlines μέσω των καθημερινών πτήσεων από την Αθήνα, 24 πτήσεις την εβδομάδα, και από την Θεσσαλονίκη, 10 πτήσεις την εβδομάδα, προς Κωνσταντινούπολη, η οποία αποτελεί το hub από και προς κάθε προορισμό του δικτύου.
Το 2016, η Turkish Airlines προσέθεσε 5 νέους προορισμούς προς την Αμερικανική Ήπειρο. H Ατλάντα, ο Παναμάς, η Μπογκοτά, η Αβάνα και το Καράκας προστέθηκαν στις ήδη υπάρχουσες πτήσεις προς Μπουένος Άιρες, Σάο Πάολο, Τορόντο, Σικάγο, Χιούστον, Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Βοστώνη, Μόντρεαλ , Σαν Φρανσίσκο και Μαϊάμι.

Τα εγκαίνια των υπερατλαντικών πτήσεων ενισχύουν τους δεσμούς με την Ελλάδα και αποτελούν «γέφυρα» που ενώνει τη διασπορά όχι μόνο με την Ελλάδα αλλά και όλη την υφήλιο. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα καθημερινά δρομολόγια της εταιρείας από Κωνσταντινούπολη προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο απόδημος ελληνισμός απέκτησε τη δυνατότητα για συνεχή επαφή με τις Ελληνικές ρίζες, ενώ παράλληλα η τουριστική βιομηχανία διαθέτει πλέον, ακόμα μια επιλογή διασύνδεσης με την Ελλάδα, γεγονός που ενδυναμώνει την εγχώρια τουριστική αγορά.

Πόσοι Έλληνες πιλότοι εργάζονται για την Turkish Airlines;

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Μαΐου 2016, οι Έλληνες πιλότοι αντιπροσωπεύουν το 10% των ξένων πιλότων στην εταιρεία. Η αλματώδης ανάπτυξη της Turkish Airlines, είχε ως συνέπεια την ανάγκη για έμπειρους πιλότους αεροσκαφών που να καλύπτουν τα αυστηρά πρότυπα και τις προδιαγραφές της εταιρείας.

Φέτος η Turkish Airlines συμπληρώνει 70 χρόνια πτήσης προς την Αθήνα, ποια είναι τα βασικότερα σημεία της στρατηγικής ανάπτυξης στην ελληνική αγορά και πώς αυτά συμβάλουν στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού;

Συμπληρώνονται 70 χρόνια από την πρώτη διεθνή πτήση της Turkish Airlines προς την Αθήνα από την Άγκυρα, με ενδιάμεσο σταθμό την Κωνσταντινούπολη. Από τότε έως και σήμερα η εταιρεία συνεχίζει να μεταφέρει αδιάκοπα στην Ελλάδα, επιβάτες από κάθε σημείο του κόσμου.

Είναι αλήθεια πως η παρουσία της εταιρείας στην Ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια είναι περισσότερο έντονη, θα ήθελα ωστόσο να σημειώσω πως η Ελλάδα για την Turkish Airlines, αποτελούσε ανέκαθεν στρατηγικό συνεργάτη στην τουριστική βιομηχανία.
Σχετικά με το δίκτυο της Turkish Airlines, αυτή τη στιγμή εξυπηρετούμε περισσότερους από 295 διεθνείς προορισμούς σε 120 χώρες, περισσότερες από κάθε άλλη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο.

Μέσω του δικτύου της Turkish Airlines και της φυσικής κομβικής θέσης της Kωσταντινούπολης, κάθε Έλληνας πολίτης μπορεί να ταξιδέψει σχεδόν σε όλο τον κόσμο αλλά και κάθε πολίτης του κόσμου μπορεί να επισκεφθεί την Ελλάδα, με μία μόνο σύντομη ανταπόκριση. Με αυτό τον τρόπο, συμβάλλουμε στις προσπάθειες στην Ελλάδα για τη βελτίωση του τουρισμού.

Η πρόσφατη συνεργασία μας με το Μουσείο Μπενάκη και αυτή με την πρωτοβουλία Visit Meteora, είναι ορισμένες από τις ενέργειες που περιλαμβάνει ο σχεδιασμός μας. Να προσθέσω σε αυτές τα Press Trips και τα Familiarization Trips ή FAM trips συνεργασία με τοπικούς φορείς.

Στόχος μας είναι να αποτελούμε σημαντικό στρατηγικό εταίρο για την Ελληνική τουριστική βιομηχανία. Πολλοί ταξιδιώτες, ειδικά από μακρινές σε σχέση με την περιοχή μας χώρες, προτιμούν να επισκέπτονται 2 ή και 3 κοντινές μεταξύ τους χώρες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Είναι ένα παράδειγμα ευκαιρίας που μπορούμε να εκμεταλλευθούμε ως μια win-win ενέργεια.