Τα έξοδα για τα επαγγελματικά ταξίδια το 2024 αυξάνονται από έτος σε έτος, αλλά όχι με τον «τρελό» ρυθμό που παρατηρήθηκε τα προηγούμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με την ανάλυση Industry Forecast 2024 της Altour.

Οι τιμές ενοικίασης αεροπορικών εταιρειών, ξενοδοχείων και αυτοκινήτων «σταθεροποιούνται» φέτος καθώς τα ταξίδια αναψυχής επιστρέφουν στα επίπεδα πριν από την πανδημία, σύμφωνα με την Altour.
Επιπλέον, η χωρητικότητα σε όλα τα τμήματα αρχίζει να ανταποκρίνεται ή να υπερβαίνει τη ζήτηση.

Αεροπορικά ταξίδια

Για τα αεροπορικά ταξίδια, η Altour προβλέπει ότι οι εσωτερικοί ναύλοι των ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 2% έως 4% ετησίως, αν και οι αυξήσεις σε ορισμένες αγορές κόμβων θα μπορούσαν να είναι περισσότερες από αυτό, δεδομένης της κυριαρχίας των αερομεταφορέων σε αυτές τις αγορές.

Τα αεροπορικά εισιτήρια μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης και της Λατινικής/Νότιας Αμερικής θα αυξηθούν από 2% έως 5%, σύμφωνα με την εταιρεία διαχείρισης ταξιδιών. Το κόστος θα μπορούσε να μειωθεί σε άλλες περιοχές, όπως η περιοχή Ασίας/Ειρηνικού, ανέφερε η πρόβλεψη.

Ο Altour σημείωσε επίσης ότι οι διαπραγματεύσεις για εταιρικές συμφωνίες πωλήσεων το 2023 απέφεραν λιγότερες προσφορές εκπτώσεων, ιδιαίτερα σε ταξίδια εσωτερικού στις ΗΠΑ που περιελάμβαναν αγορές κόμβων, όπου οι εταιρείες είδαν «περιορισμένη, εάν υπήρχε, διαπραγματευτική ικανότητα».

Τα διεθνή ταξίδια premium παραμένουν «πολύ πολυπόθητα» από τις αεροπορικές εταιρείες και αποτελούν μια περιοχή μόχλευσης για τους ταξιδιωτικούς αγοραστές, και αυτή η μόχλευση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη καλύτερων εγχώριων εκπτώσεων, σύμφωνα με την Altour.

Τι συμβαίνει με τις μέσες ημερήσιες τιμές ξενοδοχείων

Όσον αφορά τη διαμονή, η Altour προβλέπει συνολική αύξηση των μέσων ημερήσιων ξενοδοχειακών τιμών το 2024 κατά 2% έως 5% από έτος σε έτος. Η ομάδα συμβούλων ξενοδοχείων της TMC ανέφερε ότι οι τιμές για το 2024 σε όλες τις τιμές καταναλωτών είναι αυξημένες κατά 2%.

Αυτή η αύξηση είναι ένας μέσος όρος «μεγάλων διακυμάνσεων» μεταξύ των τύπων ξενοδοχείων και των αγορών, σύμφωνα με την Altour.

Οι αγορές που εξυπηρετούν έναν συνδυασμό επιχειρηματικών, αναψυχής και ομαδικών πελατών -για παράδειγμα το Σικάγο, το Λονδίνο, το Λος Άντζελες, η Νέα Υόρκη και το Παρίσι- προβλέπεται να έχουν αυξήσεις πάνω από αυτόν τον μέσο όρο, ιδίως μεταξύ ακινήτων υψηλότερης κατηγορίας, σύμφωνα με την Altour.

Εν τω μεταξύ, τα ακίνητα χαμηλότερης βαθμίδας εξαρτώνται περισσότερο από τις εταιρικές δραστηριότητες καθώς η έκρηξη των ταξιδιών αναψυχής υποχωρεί και θα έχουν περιορισμένες αυξήσεις στα ποσοστά. Η Altour είπε ότι η ομάδα της έχει διαπραγματευτεί τιμές με ορισμένα ξενοδοχεία της κατηγορίας με μειώσεις έως και 10% από έτος σε έτος για το 2024.