Τις 5 κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια το 2024, παρουσίασε ο επικεφαλής Corporate Communications του μεγαλύτερου παρόχου λύσεων τεχνολογίας στον παγκόσμιο κλάδο του τουρισμού, Amadeus, Rob Golledge.

Oι 5 κορυφαίες τάσεις:

1. Συναυλιακός τουρισμός

Μετά την πανδημία, οι συναυλίες καλλιτεχνών σημείωσαν έκρηξη και οι εμφανίσεις τους έγιναν πιο φαντασμαγορικές από ποτέ. Ειδικότερα

-Το καλοκαίρι του 2023, το φεστιβάλ Coachella στην Καλιφόρνια συγκέντρωσε 500.000 επισκέπτες και είχε συμβολή ύψους 1,5 δισ. δολαρίων στην τοπική οικονομία.

-Το 2022, 1,1 εκατ. άνθρωποι επισκέφθηκαν το Ην. Βασίλειο για να παρακολουθήσουν συναυλίες με συνολικό ύψος δαπανών 6,6 δισ. λίρες έναντι 4,7 δισ. λιρών το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της UK Music.

-Τις δύο συναυλίες της Beyonce στην Στοκχόλμη, το καλοκαίρι του 2023, παρακολούθησαν 80.000 θαυμαστές της.

-Για τις συναυλίες των Coldplay που έχουν ανακοινωθεί στη Ρουμανία και την Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2024, οι αναζητήσεις πτήσεων για Αθήνα έχουν εκτοξευθεί κατά 62% και για Ρουμανία +91%. Οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων για τον Ιούλιο του 2024 στην Αθήνα είναι ήδη αυξημένες κατά 80% σε σύγκριση με τα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς ενώώ τη Ρουμανία κατά 436%.

-Όταν η Taylor Swift ολοκληρώσει τις 146 συναυλίες της, θα δημιουργήσει 1,4 δισ. δολάρια πωλήσεις εισιτηρίων, ενώ χάρη σε αυτές οι κρατήσεις πτήσεων για Αυστραλία είναι αυξημένες κατά 446% και οι αναζητήσεις για πτήσεις σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία έχουν αυξηθεί κατά 25% και 15% αντίστοιχα.

2. Ταξιδιωτικοί πράκτορες με επιρροή

Εκτός από το να επηρεάζουν απλώς τις επιλογές διακοπών, οι influencer και οι δημιουργοί περιεχομένου των social media γίνονται πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών και οχήματα για απευθείας κρατήσεις. Πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (Thatch, Luxury Travel Hackers, TrovaTrip) ενθαρρύνουν αυτή την τάση επιτρέποντας στους influencer να κοινοποιούν συνδέσμους απευθείας στις σελίδες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ιδιαίτερα στη γενιά GenZ, το TikTok έχει ξεπεράσει τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης όσον αφορά την αναζήτηση ταξιδιωτικής έμπνευσης και έρευνας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Νοέμβριο του 2022 όταν το #amsterdam είχε 6,9 δισ. θεάσεις στο TikTok, οι αναζητήσεις για πτήσεις και ξενοδοχεία στην πόλη αυξήθηκαν κατά 85%. Μερικοί από τους influencer με τη μεγαλύτερη επίδραση στο χώρο των ταξιδιών είναι οι The Blonde Abroad, Sjana Elise, Alfonso Boada, Quin Gable, Alyssa Ramos, Rafael Fernandez Caballero, Vanesa Seco, Ana Hernandez Sarria.

3. Πτήσεις με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη

Περιλαμβάνει τις μετακινήσεις με ιπτάμενα ταξί, αεροσκάφη eVTOL (ηλεκτρικής κάθετης απογείωσης και προσγείωσης) οι οποίες θα διασφαλίζουν χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών. Ενώ τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται για μεμονωμένα δρομολόγια, τα αεροσκάφη eVTOL στις πόλεις θα παρέχουν τακτικές συνδέσεις με πλεονεκτήματα για το περιβάλλον. Οι εταιρίες που δοκιμάζουν τέτοιες μετακινήσεις σε παγκόσμια κλίμακα είναι οι Volocopter (Γερμανία, σχεδιασμός για το 2024), Electric Airline (Ecocity, Ην. Βασίλειο, με χρήση πράσινου υδρογόνου), Toff Mobility (N. Kορέα, το πρώτο αεροσκάφος μέσα στο 2024), Surcar Airlines (Zeroavia, κατασκευάζει κινητήρες ηλεκτρικούς-υδρογόνου), Joby Aviation (ΗΠΑ, στοχεύει στις πτήσεις eVTOL το 2025) και Virgin Atlantic (Ην. Βασίλειο, μεταφορές από πόλη σε πόλη, 2025).

4. Generative Artificial Intelligence

Οι δυνατότητες της Generative Artificial Intelligence, του ChatGPT και άλλων μεγάλων γλωσσικών μοντέλων όπως το Bard της Google, έχουν αρχίσει να γίνονται αντιληπτές, και οι ταξιδιωτικές εταιρίες πρωτοστάτησαν στην αξιοποίησή τους. Η Generative Artificial Intelligence θα μπορεί να απαντά σε κριτικές χρηστών σε μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες στο διαδίκτυο, ενώ ήδη αξιοποιείται από την Airbnb.

5. Ταξίδια με Business Lux Lite

Οι ταξιδιώτες των θέσεων Business πλέον είναι επιχειρηματίες της Gen Z, ψηφιακοί νομάδες της Gen Y ή Βοomer αντιπρόεδροι. Χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει αυξανόμενη επιθυμία από όλες τις ηλικιακές ομάδες, και ιδιαίτερα κάτω των 50 ετών, για βελτίωση της εμπειρίας ταξιδιού, με όλο και περισσότερους ταξιδιώτες να φιλοδοξούν να πάρουν μια γεύση πολυτελούς εμπειρίας. Έτσι, οι θέσεις Business class θα έχουν ναύλους που δεν περιλαμβάνουν τις επιπλέον υπηρεσίες του παρελθόντος, κάνοντάς τις ελκυστικές σε όλους τους ταξιδιώτες.