
Η Generative Artificial Intelligence (Generative AI) παραμένει κεντρικός άξονας για τον ταξιδιωτικό τομέα το 2025
Το Generative AI αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τον ταξιδιωτικό κλάδο το 2025, σύμφωνα με νέα έκθεση που κυκλοφόρησε από την Amadeus – «Πλοήγηση στο Μέλλον: Πώς η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει την ταξιδιωτική βιομηχανία» – η οποία διερεύνησε ειδικούς στον τομέα από όλο το ταξιδιωτικό οικοσύστημα.
Το Generative AI αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα
Μεταξύ των 300+ ηγετών του κλάδου που ερωτήθηκαν, το Generative AI αναφέρθηκε ως «ύψιστη προτεραιότητα» για το επόμενο έτος κατά 46% – μπροστά από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία. Αυτό το ποσοστό αυξήθηκε στο 61% στην Ασία-Ειρηνικό, υποδηλώνοντας ότι η περιοχή μπορεί να είναι έτοιμη να αναλάβει το προβάδισμα σε αυτήν την τεχνολογία μετασχηματισμού.
Οι πιο εμφανείς περιπτώσεις χρήσης του Generative AI στα ταξίδια περιλαμβάνουν εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις, δυναμική διαφήμιση, εξατομίκευση δρομολογίων, βοηθούς κρατήσεων βάσει τεχνητής νοημοσύνης, υποστήριξη πελατών, δυναμική τιμολόγηση περιηγήσεων καθώς και εικονικές περιηγήσεις.
Άλλες τεχνολογίες που αναφέρθηκαν ως κορυφαία προτεραιότητα για το 2025 περιελάμβαναν τη διαχείριση δεδομένων (38%), την αρχιτεκτονική cloud (36%), την υποδομή πληροφορικής τεχνητής νοημοσύνης (34%) και τη βιομετρική τεχνολογία (23%).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότεροι από τους μισούς ηγέτες της ταξιδιωτικής τεχνολογίας (51%) υποστηρίζουν ότι η Generative AI έχει ήδη «σημαντική παρουσία» στον ταξιδιωτικό κλάδο της χώρας τους.
Ένα επιπλέον 36% αναμένει ότι αυτή η παρουσία θα εμφανιστεί το επόμενο έτος, ενώ το 11% αναμένει ότι η διαδικασία θα διαρκέσει ένα έως δύο χρόνια.
Μόλις το 2% των ηγετών της ταξιδιωτικής τεχνολογίας πιστεύει ότι θα χρειαστούν τρία ή περισσότερα χρόνια για να έχει η Generative AI σημαντική παρουσία στον ταξιδιωτικό τομέα όπου βρίσκονται.
Σήμερα, το 41% των ταξιδιωτικών εταιρειών λέει ότι ο οργανισμός τους διαθέτει τον προϋπολογισμό και τους πόρους για να εφαρμόσει το Generative AI, ενώ το 87% είναι ανοιχτό να συνεργαστεί με τρίτο προμηθευτή για την ανάπτυξη εφαρμογών που υποστηρίζονται από Generative AI.
Οι προκλήσεις στην ανάπτυξη της Generative AI
Ενώ η υποστήριξη για την ανάπτυξη της Generative AI στον ταξιδιωτικό τομέα παραμένει αμείωτη, η έκθεση διαπιστώνει ότι αναδύονται αρκετές προκλήσεις.
Όταν ρωτήθηκαν αν κάτι, επιβραδύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας, οι ηγέτες του κλάδου είπαν:
- Ασφάλεια δεδομένων – 35%
- Έλλειψη εμπειρογνωμοσύνης και εκπαίδευσης σε γενετική τεχνητή νοημοσύνη – 34%
- Ποιότητα δεδομένων και ανεπαρκής τεχνολογική υποδομή – 33%
- Ανησυχίες απόδοσης επένδυσης (ROI), περιπτώσεις έλλειψης χρήσης ή δυσκολία στην εκτίμηση της τιμής – 30%
- Δυσκολία στη σύνδεση με συνεργάτες ή προμηθευτές – 29%
Σήμερα, οι ειδικοί της Generative AI προσπαθούν να προσλάβουν εμπειρογνώμονες και να εκπαιδεύσουν το υπάρχον εργατικό δυναμικό για να γεφυρώσουν το χάσμα δεξιοτήτων, ενώ εργάζονται για να εξασφαλίσουν δεδομένα και να πείσουν τους ανώτερους ηγέτες για την αξία των επενδύσεων.
Πώς χρησιμοποιείται το Generative AI;
Ενώ η διαδικασία πειραματισμού συνεχίζεται με την ανάπτυξη του, έχουν προκύψει αρκετές περιπτώσεις χρήσης στον ταξιδιωτικό τομέα.
Αυτές οδηγούνται από την ψηφιακή βοήθεια για τους ταξιδιώτες κατά την κράτηση (53%) και ακολουθούμενες από συστάσεις για δραστηριότητες ή χώρους (48%), τη δημιουργία περιεχομένου (47%), τη βοήθεια του προσωπικού για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών (45%) και τη συλλογή και συμπύκνωση αναρτήσεων -ταξιδιωτικά σχόλια (45%).
Πώς μοιάζει η επιτυχημένη ανάπτυξη του Generative AI;
Οι ερωτηθέντες της μελέτης αναζητούσαν, με σειρά κατάταξης, απόδοση επένδυσης, ικανοποίηση πελατών, βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα, μετρήσεις απόδοσης (ακρίβεια και συνάφεια) και αυξήσεις σε βασικούς δείκτες απόδοσης.
Οι ερωτηθέντες βασίστηκαν σε 10 αγορές: Καναδάς, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Αυστραλία, Κίνα, Ιαπωνία και Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Sylvain Roy , Chief Technology Officer, Amadeus, δήλωσε: «Πρόκειται για μια τεχνολογία που έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει κάθε πτυχή του ταξιδιωτικού οικοσυστήματος, ενισχύοντας σημαντικά την εμπειρία των επιβατών σε κάθε βήμα του ταξιδιού.
Ενώ η τεχνολογία θα αποτελέσει βασικό επίκεντρο για το επόμενο έτος, δικαίως τίθενται ερωτήματα εάν η Generative AI θα αποφέρει επαρκείς αποδόσεις από την επένδυση, ενώ οι ελλείψεις ταλέντων έρχονται επίσης στο επίκεντρο.
Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε αυτή τη νέα τεχνολογία με υπευθυνότητα, συμπεριλαμβανομένης της διασφάλισης της ασφάλειας των δεδομένων, του απορρήτου και της αξιοπιστίας του περιεχομένου. Είναι καιρός η Generative AI να αποδείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στη διαφημιστική εκστρατεία».