
Μια νέα διεθνής έρευνα της Amadeus, που εξειδικεύεται στην τουριστική τεχνολογία, αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιώτες είναι πλέον πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για να απολαύσουν προσωποποιημένες υπηρεσίες, ενώ η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνουν το μέλλον των ταξιδιών.
Εμπειρία με τo μέτρο – και το ανάλογο κόστος
Το 63% των ταξιδιωτών δηλώνει πρόθυμο να πληρώσει επιπλέον για παροχές όπως συγκεκριμένη θέα, όροφος επιλογής ή ακόμη και τοπικές εμπειρίες στο πακέτο διαμονής. Σύμφωνα με την Amadeus, αυτές οι επιλογές μπορούν να αυξήσουν το μέσο ημερήσιο έσοδο των ξενοδοχείων κατά 12% – κάτι που μεταφράζεται σε ετήσια ενίσχυση άνω των 5.300 δολαρίων ανά δωμάτιο για μεσαίου μεγέθους ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Εξατομίκευση, το κλειδί για ικανοποιημένους ταξιδιώτες
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 50% των ταξιδιωτών θα εκτιμούσε μια προσωποποιημένη υποδοχή, ενώ το 52% είναι διατεθειμένο να μοιραστεί προσωπικά του δεδομένα για να λάβει προτάσεις και προσφορές στα μέτρα του. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί εξακολουθούν να προτιμούν την παραδοσιακή ρεσεψιόν αντί για πλήρως αυτοματοποιημένες λύσεις.
Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες θέλουν ταχύτητα και τεχνολογία
Στον κόσμο των επαγγελματικών ταξιδιών, η τεχνολογία είναι κρίσιμη. Το 71% προτιμά online ή self-service check-in, ενώ ένας στους πέντε επιθυμεί να μπορεί να πληρώνει με ψηφιακά πορτοφόλια ή ακόμη και με κρυπτονομίσματα.
Η Ελλάδα επωφελείται από τις νέες τουριστικές τάσεις
Με τις ξενοδοχειακές επενδύσεις στη χώρα να αυξάνονται και τους ταξιδιώτες να απαιτούν εξατομικευμένες υπηρεσίες, η ελληνική τουριστική αγορά έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει στο έπακρο αυτές τις νέες τάσεις, ενισχύοντας την εμπειρία φιλοξενίας με τεχνολογικά εργαλεία και προσωποποιημένες υπηρεσίες.
Η τεχνολογία στην καρδιά της ταξιδιωτικής εμπειρίας
Οι ταξιδιώτες στρέφονται όλο και περισσότερο σε καινοτομίες:
• Το 82% των επαγγελματιών και το 66% των ταξιδιωτών αναψυχής θα ήθελαν να «δοκιμάσουν» έναν προορισμό μέσω VR πριν ταξιδέψουν.
• Ένας στους δύο θα βασιζόταν στην τεχνητή νοημοσύνη για προτάσεις φαγητού, ενώ το 18% θα χρησιμοποιούσε ΑΙ για να γράψει κριτικές για ξενοδοχεία.
Η έλλειψη ταξιδιωτικής ασφάλισης κοστίζει
Η απουσία ταξιδιωτικής ασφάλισης έχει στοιχίσει στους ταξιδιώτες κατά μέσο όρο 1.210 δολάρια ανά άτομο, με τους Κινέζους ταξιδιώτες να χάνουν ακόμη περισσότερα – πάνω από 2.500 δολάρια.
Η μελέτη “Travel Dreams”
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 6.000 ταξιδιώτες από ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Γερμανία, και φέρνει στο φως την ανάγκη για έναν τουρισμό πιο «έξυπνο», εξατομικευμένο και τεχνολογικά προηγμένο.