Ο κλάδος της φιλοξενίας στις χώρες του Κόλπου (GCC) βιώνει μια ισχυρή ανάκαμψη, με νέα στοιχεία από την STR για την Arabian Travel Market (ATM) να αποκαλύπτουν σημαντική ανάπτυξη στην περιοχή το 2024.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα συνολικά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) στα ξενοδοχεία του Μπαχρέιν, του Κουβέιτ, του Ομάν, του Κατάρ, της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων αυξήθηκαν κατά 5,4% σε σύγκριση με το 2023. Η άνοδος αυτή τροφοδοτήθηκε κυρίως από την αύξηση της πληρότητας, η οποία έφτασε στο 69,5%, ξεπερνώντας τα προ-πανδημικά επίπεδα. Αυτή η επιτυχία υπογραμμίζει τις προσπάθειες της περιοχής να καθιερωθεί ως παγκόσμιος προορισμός τουρισμού και επενδύσεων.

Οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες που οδηγούν την ανάπτυξη

Βασικά κυβερνητικά προγράμματα, όπως το Saudi Vision 2030 και η στρατηγική “We the UAE 2031”, έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της αναπτυξιακής δυναμικής. Οι πρωτοβουλίες αυτές προωθούν τη διαφοροποίηση της οικονομίας, την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των επισκεπτών, καθιστώντας τον Κόλπο έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς παίκτες στη διεθνή τουριστική αγορά.

Η έρευνα της STR διαπίστωσε επίσης ότι η Μέση Ημερήσια Τιμή (ADR) αυξήθηκε κατά 2,4%, με το segment των πολυτελών ξενοδοχείων να αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης. Τα τελευταία δέκα χρόνια, η περιοχή έχει προσθέσει πάνω από 35.000 νέα δωμάτια, με τα luxury ξενοδοχεία να αντιπροσωπεύουν πλέον το 19% της συνολικής αγοράς, έναντι 16% πριν από μία δεκαετία.

Η πολυτελής φιλοξενία κυριαρχεί στις νέες επενδύσεις

Σύμφωνα με την STR, ο luxury τομέας θα συνεχίσει να κυριαρχεί στις νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη Σαουδική Αραβία, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη γιγαντιαία projects, υπάρχουν ήδη 33.000 πολυτελή δωμάτια υπό ανάπτυξη – αριθμός μεγαλύτερος από τον συνολικό αριθμό luxury δωματίων που υπάρχουν σήμερα στη χώρα.

Η Danielle Curtis, Διευθύντρια Έκθεσης του Arabian Travel Market, σχολίασε:

“Η πολυτελής φιλοξενία παραμένει βασικός μοχλός της τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή, προσελκύοντας ταξιδιώτες υψηλού εισοδήματος από όλο τον κόσμο. Στο ATM 2025, θα φιλοξενήσουμε εκθέτες από τον luxury κλάδο που επαναπροσδιορίζουν τη φιλοξενία, καθώς η ζήτηση για premium ταξίδια αυξάνεται συνεχώς. Ο Κόλπος βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να εδραιωθεί ως κορυφαίος παγκόσμιος προορισμός πολυτελούς τουρισμού.”

ATM 2025: Οι ηγέτες της φιλοξενίας στο προσκήνιο

Η ATM 2025 θα φιλοξενήσει μια εντυπωσιακή λίστα κορυφαίων brands φιλοξενίας και πολυτέλειας, όπως οι IHG Hotels & Resorts, Jumeirah International, Address Hotels +Resorts, Mandarin Oriental, Four Seasons, Kempinski, Kerzner International, The Peninsula Hotels, Hilton Worldwide και Wyndham Hotels & Resorts Middle East.

Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Haitham Mattar, Managing Director της IHG Hotels & Resorts για τις αγορές Ινδίας, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, δήλωσε:

“Η τουριστική ανάπτυξη στον Κόλπο βρίσκεται σε μια συναρπαστική φάση, ενισχυμένη από κυβερνητικές πρωτοβουλίες και αυξανόμενη ζήτηση σε όλα τα segments της ξενοδοχειακής αγοράς. Ιστορικά, η περιοχή κυριαρχείται από την πολυτελή φιλοξενία και η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται, χάρη στην ανάπτυξη mega projects, την επιχειρηματική δραστηριότητα και την άνοδο του leisure tourism.”

Η IHG επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της στον Κόλπο με premium brands όπως Regent, Six Senses, InterContinental, Kimpton, Vignette Collection και Hotel Indigo, προσφέροντας αναβαθμισμένες εμπειρίες για ένα ευρύ φάσμα ταξιδιωτών.

Οι θεματικές ενότητες της ATM 2025

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Haitham Mattar θα ηγηθεί της συνεδρίας “Hospitality Redefined: Find Your Competitive Edge”, εστιάζοντας στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες ανάπτυξης στη Μέση Ανατολή και τη Νότια Ασία.

Επιπλέον, η Sarah Duignan, Διευθύντρια Σχέσεων Πελατών της STR, θα αναλύσει τον ρόλο των διαφορετικών αγορών του GCC στην επιτυχία της περιοχής, ενώ ο Jeremy Bowen, CEO της Cirium, θα συζητήσει τις τάσεις στις αερομεταφορές και τον αντίκτυπό τους στην τουριστική ανάπτυξη, στη συνεδρία “Connecting the Dots… Benchmarking Aviation and Hospitality”.

Η στρατηγική σημασία της ATM 2025

Η Arabian Travel Market 2025 θα πραγματοποιηθεί από τις 28 Απριλίου έως την 1η Μαΐου και θα συγκεντρώσει επαγγελματίες του τουρισμού από όλο τον κόσμο. Μέσα σε τέσσερις ημέρες, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν κορυφαίους παράγοντες της βιομηχανίας, να αναπτύξουν νέες συνεργασίες και να ανακαλύψουν τις τελευταίες τάσεις και καινοτομίες.

Με θέμα “Global Travel: Developing Tomorrow’s Tourism Through Enhanced Connectivity”, η ATM 2025 θα αναδείξει τους καινοτόμους που επαναπροσδιορίζουν τον κλάδο της φιλοξενίας. Οι θεματικές θα καλύψουν τους τομείς αναψυχής, MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions), πολυτελούς και εταιρικού τουρισμού, προσφέροντας μια πλατφόρμα για δικτύωση, ανταλλαγή γνώσης και επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Στρατηγικοί συνεργάτες

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Dubai World Trade Centre, με στρατηγικούς συνεργάτες τους:

• Τμήμα Οικονομίας και Τουρισμού του Ντουμπάι (DET) – Official Destination Partner

• Emirates – Official Airline Partner

• IHG Hotels & Resorts – Official Hotel Partner

• Al Rais Travel – Official DMC Partner