Να αλλάξει τα δεδομένα στον τρόπο προβολής και επικοινωνίας των ελληνικών προορισμών επιχειρεί το ερευνητικό εργαστήριο διαδραστικών τεχνών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Η νέα μεθοδολογία που συστήνεται για την τουριστική προβολή ενός τόπου εκσυγχρονίζεται με την εισαγωγή της διαμεσικής αφήγησης και της παιγνιδικής διαδικασίας.

Ο Γιάννης Δεληγιάννης αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου και ιδρυτικό μέλος του  εργαστηρίου διαδραστικών τεχνών InArts.eu. μιλώντας  στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξηγεί:

«Με αυτήν την καινοτόμα προσέγγιση, ο αυξανόμενος πληθυσμός των ψηφιακών ιθαγενών αναγνωρίζει την ταυτότητά του μέσα από avatars που κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ιστορίες (storytelling).

Αποκτά επίσης  χρήσιμες πληροφορίες που συνδέονται με τα ενδιαφέροντα του, ακολουθεί τους κανόνες του παιχνιδιού, επιβραβεύεται και αποκτά εμπλουτισμένη εμπειρία μόλις επισκεφθεί τον προορισμό».

Η δημιουργική ομάδα του ερευνητικού εργαστηρίου inArts του Ιονίου Πανεπιστημίου πειραματίστηκε επιτυχώς, με έναυσμα τις προκλήσεις της πανδημικής κρίσης.

Σημείο αναφοράς,αποτέλεσαν τα δεδομένα που προκύπτουν από το Digital Tourism Think Tank, την TripAdvisor και την Beautiful Destinations αναφορικά με την ομάδα των ψηφιακών ιθαγενών.

Σύμφωνα με στοιχεία της TripAdvisor οι κατηγορίες ταξιδιωτών που θα επιστρέψουν πιο άμεσα στο ταξίδι είναι η οικογένεια και οι φίλοι.
Για το εγγύς μέλλον βασική προϋπόθεση είναι ο εμβολιασμός ωστόσο, ήδη σχεδιάζεται από τους αρμόδιους Φορείς και Οργανισμούς η στρατηγική για το 2025-2030.
Η τουριστική βιομηχανία εστιάζει αρκετά στους ψηφιακούς ιθαγενείς οι οποίοι μέχρι το 2030 θα αποτελούν το κύριο ταξιδιωτικό κοινό.

Σε 12 διαφορετικούς τύπους επισκεπτών εστίασε το ερευνητικό εργαστήρι

Σε αυτό το πλαίσιο σκιαγραφήθηκαν οι πιθανότεροι αποδέκτες του επιθυμητού μηνύματος καταλήγοντας σε 12 διαφορετικούς τύπους επισκεπτών.

Η ομάδα, παρουσίασε στην πράξη το πρώτο demo που αφορά έναν εκ των 12 τύπων επισκέπτη.

Η πρώτη επιχείρηση δημιουργίας που έφτιαξε η ομάδα προβάλλει μια προτεινόμενη μεθοδολογία που εφαρμόζεται στο σύγχρονο πληροφοριακό περιβάλλον για την προσέγγιση της νέας γενιάς ταξιδιωτικού κοινού.

Συνεπώς, είναι επιτακτική ανάγκη τόσο για τους προορισμούς όσο και για τις εταιρείες της τουριστικής βιομηχανίας να χαράξουν επικαιροποιημένες στρατηγικές και να αδράξουν τις ευκαιρίες που έχουν απήχηση σε αυτό το κοινό.

Το 31% πραγματοποιεί αναζητήσεις για προορισμούς που δεν σχετίζονται με τους περιορισμούς της πανδημίας αλλά με την «κανονικότητα», έστω κι αν αυτή θα είναι η νέα κανονικότητα.
Στην πραγματικότητα, αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες που τους προσφέρουν ψυχαγωγία και συμβάλλουν στην αυτοβελτίωσή τους αλλά και στην βελτίωση και προστασία του προορισμού που επισκέπτονται.

Είναι ευαισθητοποιημένοι με θέματα κουλτούρας και πολιτισμού (αποτελούν ήδη το 40% της τουριστικής βιομηχανίας στην Ε.Ε.) καθώς και με την προστασία του περιβάλλοντος. εκ τούτου αναζητούν ξεχωριστά καταλύματα που εναρμονίζονται με αυτήν την φιλοσοφία.

Εφαρμόζεται ήδη στη Νότια Κέρκυρα

Η μεθοδολογία του εργαστηρίου ήδη έχει τεθεί σε εφαρμογή προβάλλοντας την Νότια Κέρκυρα, με τον κ. Δεληγιάννη να σημειώνει ότι δημιουργήθηκε συγκεκριμένο περιεχόμενο αντλώντας το από το φυσικό περιβάλλον όπως το βίωσαν οι ίδιοι οι επισκέπτες, σε συνεργασία με τους κατοίκους της περιοχής.
 Όμως αυτό δεν είναι αρκετό καθώς η καθετοποιημένη εφαρμογή του σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται, απαιτείται για τη μέγιστη αποτελεσματικότητα του, αναφέρει ο καθηγητής.
Άλλωστε, ο βαθμός ελκυστικότητας ενός ξενοδοχείου ή καταλύματος, είναι συνάρτηση της περιοχής στην οποία βρίσκεται αλλά και όλων των διαθέσιμων επιλογών γύρω από αυτήν που συνθέτουν την μοναδικότητα της εμπειρίας.

 

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ