Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η παντοκρατορία της Booking.com απειλείται και κινδυνεύει από σημαντική πτώση καθώς πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν να κάνουν απευθείας κράτηση στα ξενοδοχεία.

Μετά την κατάργηση στις ρήτρες ισοτιμίας, τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία μπορούν να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές στους ιστότοπους τους, αλλάζοντας τους όρους του παιχνιδιού.

Η μηχανή αναζήτησης με έδρα την Ολλανδία και ιδιοκτησία των ΗΠΑ έχει εδραιωθεί, τουλάχιστον μεταξύ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, τα τελευταία χρόνια. Αντιπροσωπεύει το 70% έως 80% των καθαρών κρατήσεων μέσω πύλης.

Τον περασμένο μήνα έγινε η πρώτη εταιρεία με έδρα την Ευρώπη που ορίστηκε ως gatekeeper βάσει του νέου νόμου της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές (DMA), ο οποίος επιβάλλει πρόσθετα βάρη στην εταιρεία, όπως η υποχρέωση να μην διαφημίζει τις δικές της υπηρεσίες πριν από αυτές των ανταγωνιστών της.

Σχεδόν όλα τα ξενοδοχεία που εξυπηρετούν διεθνείς επισκέπτες χρησιμοποιούν την Booking.com για να σηματοδοτήσουν την παγκόσμια παρουσία τους.

Ωστόσο, πολλά από αυτά προσφέρουν σημαντικά χαμηλότερες τιμές στους δικούς τους ιστότοπους, όπως αποκαλύπτει σύγκριση τιμών από το Travelnews σε ξενοδοχεία στην Ελβετία, την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

Το κόστος σε ξενοδοχεία στη Ρώμη, το Παρίσι, τη Στουτγάρδη και τη Λενσερχάιντε δείχνει ότι οι απευθείας κρατήσεις είναι 6% έως 16% φθηνότερες.
Από ένα σύνολο δέκα που συγκρίθηκαν, οι ιστότοποι των ξενοδοχείων προσφέρουν χαμηλότερες τιμές σε έξι περιπτώσεις.
Σε τέσσερις περιπτώσεις, οι τιμές σε Booking.com είναι πανομοιότυπες με αυτές στις ιστοσελίδες του ξενοδοχείου.

Η δημοτικότητα της Booking.com

Το κλειδί της επιτυχίας της Booking.com βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο φιλικότητας προς τον χρήστη. Με μερικά κλικ, οι αναζητητές μπορούν να βρουν και να κλείσουν το σωστό δωμάτιο ξενοδοχείου από οπουδήποτε, χρησιμοποιώντας ένα κινητό τηλέφωνο ή φορητό υπολογιστή.

Η πλατφόρμα παρέχει επίσης χρήσιμες πληροφορίες, όπως διαφανείς περιγραφές ξενοδοχείων, εύκολη τοποθεσία με χρήση εργαλείου χάρτη, ενημερωτικές κριτικές επισκεπτών και ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης.

Η δημοτικότητα της την έχει κάνει ιδανική επιλογή για τους ταξιδιώτες. Ένας παράγοντας που συμβάλλει στην επιτυχία της είναι ότι σχεδόν κάθε ξενοδοχείο που προσπαθεί να ανταγωνιστεί διεθνώς μπορεί να βρεθεί στην πλατφόρμα.

Δεδομένου ότι η Booking.com έχει γίνει δημοφιλής στους ταξιδιώτες, κάθε ξενοδοχείο πρέπει να αποφασίσει εάν θα καταχωριστεί στην πλατφόρμα. Ωστόσο, η χρήση της είχε κόστος, με προμήθειες από 11% έως και πάνω από 20%.

Παρελθόν τα «συμβόλαια φίμωσης»

Μέχρι τη δεκαετία του 2010, τα ξενοδοχεία έπρεπε να συμφωνήσουν σε ρήτρες ισοτιμίας, που ονομάζονταν επίσης «συμβόλαια φίμωσης», που τα εμπόδιζαν να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές στα κανάλια πωλήσεων τους από ό,τι αναγράφονταν στο Booking.com.

Ωστόσο, πολλά ευρωπαϊκά κοινοβούλια και δικαστήρια απαγόρευσαν πρόσφατα αυτές τις ρήτρες. Προσθέτοντας στις προκλήσεις της πλατφόρμας, έγινε πρόσφατα η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που αναγνωρίστηκε ως «gatekeeper» βάσει του νέου νόμου της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές (DMA). Αυτό σημαίνει ότι η Booking.com πρέπει να απέχει από την προώθηση των υπηρεσιών της έναντι εκείνων των ανταγωνιστών της.