Αισθητά μειωμένες ήταν οι δαπάνες από τους πελάτες της τράπεζας Barclays σε κρατήσεις πτήσεων και διακοπές αναψυχής για το μήνα Ιανουάριο.

Αιτία φυσικά ήταν οι αυστηρότεροι ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω της πανδημίας.

Τα στοιχεία από την τράπεζα δείχνουν ότι οι καταναλωτικές δαπάνες σε αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικούς πράκτορες μειώθηκαν κατά 81,6% και 87,2% αντίστοιχα, από έτος σε έτος.

Τον Ιανουάριο του 2020, αυτές οι κατηγορίες αντιπροσώπευαν το 10,9% όλων των μη απαραίτητων δαπανών. Αντίθετα φέτος αντιπροσώπευαν μόλις το 2,2%.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι αεροπορικές εταιρείες ήταν οι τομείς που επλήγησαν περισσότερο.

Ακολούθησαν η ψυχαγωγία (κάτω από 80,6%) και τα ξενοδοχεία (77,1%)

Συγκριτικά, η συνολική πτώση των καταναλωτικών δαπανών τον Ιανουάριο ήταν στο 16,3%.

Οι βασικές δαπάνες αυξήθηκαν 3,9%, ενισχυμένες από την έντονη αύξηση των δαπανών παντοπωλείου, η οποία αυξήθηκε κατά 20,2%.

Πτώση στις δαπάνες της φιλοξενίας

Οι δαπάνες στον τομέα της φιλοξενίας μειώθηκαν κατά 69,3%, ενώ οι δαπάνες για εστιατόρια μειώθηκαν κατά 84,2%.

Ωστόσο, υπήρξε μια σημαντική αλλαγή καθώς οι διαδικτυακές δαπάνες τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 10,3% σε ετήσια βάση για φτάσουν το επίπεδο ρεκόρ του 58,1% των συνολικών δαπανών.

Τα στοιχεία προέρχονται από συναλλαγές με χρεωστική κάρτα Barclays και πιστωτική κάρτα Barclaycard στο Ηνωμένο Βασίλειο.