Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αυξημένες είναι οι δαπάνες σε τουριστικά πρακτορεία και αεροπορικές εταιρείες σε Βρετανία, τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την Barclays.
Η άνοδος τους συνέχισε να ξεπερνά σχεδόν όλους τους άλλους τομείς τον περασμένο μήνα, με τους Βρετανούς να κάνουν κρατήσεις για ταξίδια.

Οι πράκτορες σημείωσαν άνοδο 8% και οι αεροπορικές εταιρείες 9,3% τον Δεκέμβριο με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 10,8% και 17,7% αντίστοιχα.

Η έκθεση καταναλωτικών δαπανών για τον Ιανουάριο δείχνει συνολική άνοδο μηνιαίως για τα ταξίδια 8,9% με άλμα 12,7% στις συναλλαγές. Αυτό σε σύγκριση με τη συνολική δαπάνη για κάρτες που αυξήθηκαν κατά λίγο περισσότερο από το 3% τον περασμένο μήνα.

Τα στοιχεία διατηρούν μια συνεχή τάση βελτιωμένων δαπανών για ταξίδια τους τελευταίους 12 μήνες, αν και τα ποσοστιαία επίπεδα ανάπτυξης μειώθηκαν σε υψηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον ίδιο μήνα πέρυσι.

  • Οι δαπάνες λιανικής, φιλοξενίας και αναψυχής επιβραδύνθηκαν καθώς οι άνθρωποι έμειναν στο σπίτι για να προστατευτούν από το κρύο και να εξοικονομήσουν χρήματα μετά από μια πολυάσχολη εορταστική περίοδο.
  • Οι δαπάνες για μη βασικά είδη αυξήθηκαν κατά 2,6% τον Ιανουάριο σε συμφωνία με την αύξηση που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο και τον Νοέμβριο, σε 2,5% και 2,7% αντίστοιχα.

Αυτό συνέβη καθώς περισσότερα από τα δύο πέμπτα (43%) των Βρετανών δήλωσαν ότι σχεδίαζαν να μειώσουν τις προαιρετικές δαπάνες λόγω της αύξησης των λογαριασμών των νοικοκυριών, με πολλούς να σφίγγουν τη ζώνη τους μετά την εορταστική περίοδο.

Ωστόσο, η τράπεζα δήλωσε ότι «η εμπιστοσύνη των καταναλωτών τόσο στα οικονομικά των νοικοκυριών όσο και στην ικανότητά τους να ξοδεύουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους έφτασε στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων δύο ετών».

Σύμφωνα με την Karen Johnson, επικεφαλής λιανικής της Barclays, «μετά από έναν Δεκέμβριο γεμάτο εορταστική απόλαυση, οι Βρετανοί ακολούθησαν μια πιο λιτή προσέγγιση τον Ιανουάριο, επιλέγοντας να μένουν στο σπίτι πιο συχνά για να εξοικονομήσουν χρήματα και να προστατευτούν από τον χειμωνιάτικο καιρό.

Ενώ αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς οδήγησε σε υποτονική ανάπτυξη για τη φιλοξενία και την αναψυχή, είναι ενθαρρυντικό ότι η εμπιστοσύνη βελτιώνεται, με τους καταναλωτές να παραμένουν ανθεκτικοί και να βρίσκουν έξυπνους τρόπους διαχείρισης των οικονομικών τους».

Ο επικεφαλής οικονομολόγος του Ηνωμένου Βασιλείου Jack Meaning πρόσθεσε ότι «η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών είναι ένα θετικό μήνυμα για τις προοπτικές του Ηνωμένου Βασιλείου το 2024, καθώς βλέπουμε τον πληθωρισμό να συνεχίζει να μειώνεται, τα πραγματικά εισοδήματα να αυξάνονται και να αυξάνονται οι ενδείξεις ότι έρχονται μειώσεις επιτοκίων.

Οι δαπάνες φαίνεται να είναι σε ανοδική τροχιά, που αναμένεται να αυξηθούν περισσότερο από τον πληθωρισμό τους επόμενους μήνες, κάτι που θα αποτελέσει σημαντικό ορόσημο για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις που συμπιέστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023».