Οι δαπάνες με κάρτες για τα ταξίδια των Βρετανών στο εξωτερικό το Σεπτέμβριο συνέχισαν να είναι «σημαντικά αυξημένες» σε σχέση με πέρυσι, παρά την αβεβαιότητα του κόστους ζωής που συνεχίζει να επηρεάζει άλλους τομείς.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες του Ηνωμένου Βασιλείου σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση δαπανών ανά πελάτη με σχεδόν 95% τον περασμένο μήνα, ακολουθούμενες από τις αεροπορικές εταιρείες με 60%. Αυτό αποκάλυψαν πρόσφατα στοιχεία από την τελευταία έκθεση καταναλωτικών δαπανών της Barclays UK.

Οι καταναλωτές είναι πλέον πιο σίγουροι για τις διακοπές τους στο εξωτερικό από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι, όταν επικρατούσαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί Covid για το εξωτερικό.

«Οι δαπάνες για ταξίδια στο εξωτερικό συνεχίζουν να αυξάνονται σημαντικά σε σχέση με το περσινό επίπεδο, αλλά η συνολική αύξηση των μη βασικών δαπανών ήταν μόνο 1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του ’21 και έχει επιβραδυνθεί από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους (3,6% τον Αύγουστο, 8% τον Ιούλιο)», ανέφερε η Barclays.

Οι δαπάνες σε εστιατόρια τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν περισσότερο από 12% από έτος σε έτος και περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες σχεδιάζουν να περάσουν πιο πολλές νύχτες στο σπίτι για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Ωστόσο, τα ταξίδια στο εξωτερικό συνέχισαν να αυξάνονται πέρυσι, καθώς οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για διακοπές στο εξωτερικό.

Οι δαπάνες για ταξίδια στο εξωτερικό συνέχισαν να καταγράφουν άνοδο σε σύγκριση με πέρυσι, με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρείες να σημειώνουν αύξηση 94,7% και 60,1% αντίστοιχα.

Η δαπάνη για ξενοδοχεία, θέρετρα και καταλύματα μειώθηκε κατά 7% σε σύγκριση με πέρυσι, εν μέρει λόγω της κατάργησης του διεθνούς κόστους των τεστ Covid και των Βρετανών που αισθάνονται πιο σίγουροι όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Η συνολική αύξηση των δαπανών καταναλωτικών καρτών κατά 1,8% το Σεπτέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι μειώθηκε από 4,7% τον Αύγουστο και 7,7% τον Ιούλιο, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν λιγότερα σε λιανική και φιλοξενία.