Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δεν δίνουν απαραίτητα προτεραιότητα στη βιωσιμότητα όπως επιβεβαίωσε η νέα έρευνα της BCD Travel.
Ειδικότερα, η δημοσκόπηση σε 1.319 επαγγελματίες αεροπορικούς ταξιδιώτες παγκοσμίως για πτήσεις τους προηγούμενους 12 μήνες έδειξε ότι, αντίθετα, οι βασικοί μοχλοί επιλογής εισιτηρίων είναι η άνεση και η τιμή.
Σε δεύτερη “μοίρα” οι βιωσιμότητα
Οι μεγαλύτερες επιρροές στην επιλογή της πτήσης ήταν:
- Η ώρα άφιξης/αναχώρησης ή η διάρκεια πτήσης (71%).
- Η τιμή (51%)
- Η πολιτική του εργοδότη (49%).
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες παραδέχθηκαν ότι ποτέ (38%) ή σπάνια (25%) λαμβάνουν υπόψη τους περιβαλλοντικούς παράγοντες εάν οι βιώσιμες επιλογές έχουν υψηλότερο κόστος.
Ωστόσο, περίπου το ένα τρίτο (33%) επισκέπτεται πολλούς προορισμούς σε ένα ταξίδι, χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς από ή προς το αεροδρόμιο (25%) και ξαναγεμίζει το δικό του μπουκάλι νερό (29%) – συμπεριφορές που μειώνουν τις εκπομπές ρύπων και τα απόβλητα.
Λίγοι ταξιδιώτες επιλέγουν πτήσεις που παράγουν τις χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα (4%) και μόνο το 16% είπε ότι προσπαθούν να πετούν λιγότερο.
Ποιες αεροπορικές και ποιες θέσεις επιλέγουν
Οι αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης χρησιμοποιήθηκαν από το 60% των ερωτηθέντων, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους κατά 10% και το 30% ταξίδεψαν και στις δύο.
Σε πτήσεις μικρών αποστάσεων (κάτω των έξι ωρών), το 88% των ερωτηθέντων είπε ότι πετούν οικονομική θέση.
- Το 9% πετάει στη οικονομική θέση premium.
- Το 3% επιλέγει business class.
Σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, το 48% ταξιδεύει economy, το 21% premium economy και το 31% χρησιμοποιεί business class.
Τι είδους εισιτήρια επιλέγουν
Οι μισοί από τους επαγγελματίες ταξιδιώτες που ερωτήθηκαν συνήθως αγοράζουν εισιτήρια με πλήρη ή μερική επιστροφή χρημάτων, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία όταν αντιμετωπίζουν διακοπές ταξιδιού ή αλλαγμένα σχέδια.
Ωστόσο, το 37% επέλεξε τη φθηνότερη διαθέσιμη επιλογή, ανεξάρτητα από την πολιτική ακύρωσης ή ανταλλαγής, γεγονός που δείχνει ότι η τιμή του εισιτηρίου παίζει σημαντικό ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις των ταξιδιωτών.
Σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων είχαν πληρώσει για την επιλογή θέσεων. Άλλοι πλήρωναν για παραδοτέες αποσκευές (51%) και χειραποσκευές (34%) αν δεν περιλαμβάνονταν στον αεροπορικό εισιτήριο.
Βοηθητικές υπηρεσίες
Η επιβίβαση κατά προτεραιότητα (19%), ο επιπλέον χώρος για τα πόδια (18%) και η γρήγορη ασφάλεια (12%) είναι άλλες βοηθητικές υπηρεσίες που επιλέγουν οι επαγγελματίες ταξιδιώτες.
Τα δύο τρίτα (66%) των ερωτηθέντων πετούν απευθείας προς προορισμούς και το 47% προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν το βάρος των αποσκευών τους.
Όσον αφορά στην αεροπορική πολιτική του εργοδότη τους, το 67% εξέφρασε ικανοποίηση ενώ μόλις το 4% ήταν εξαιρετικά δυσαρεστημένο.
Όσον αφορά στις πτήσεις, οι πιο συχνές πηγές τριβής ήταν οι καθυστερήσεις (69%), οι άβολοι χρόνοι πτήσης (48%), οι άβολες θέσεις (43%) και οι ακυρώσεις (39%).
Δυσάρεστες καταστάσεις
Οι πιο συνηθισμένες άβολες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού είναι η έλλειψη χώρου για χειραποσκευές στους κάδους (32%) και τα τεχνικά προβλήματα με το αεροσκάφος (27%).
Άλλες δυσάρεστες καταστάσεις περιλαμβάνουν η πτήση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες (17%), τη μετάβαση στη δουλειά μετά από μια ολονύκτια πτήση (17%) και την οδήγηση μετά από μια πτήση μεγάλων αποστάσεων (16%).