Σύνταξη: tourismtoday.gr

Συνεχίζεται η ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας στην Γερμανία με την έναρξη του χειμερινού προγράμματος πτήσεων 2022/23.
Όπως αποκαλύπτουν στοιχεία από την Γερμανική Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (BDL) η διηπειρωτική και η τουριστική κίνηση συνεχίζει να αυξάνεται. Εντός της Γερμανίας, ωστόσο, υπάρχουν διαρθρωτικές αλλαγές.

Σύμφωνα με τη BDL, ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων θέσεων στη γερμανική αγορά αεροπορικών μεταφορών τη χειμερινή περίοδο 2022/23 θα αυξηθεί κατά 37% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χειμώνα, φτάνοντας το 77% του επιπέδου πριν από την κρίση.

Όσον αφορά την περίοδο πριν από την κρίση, είναι ελαφρώς υψηλότερο από το καλοκαίρι του 2022, όταν η χωρητικότητα των θέσεων ήταν 75% του 2019.

H κίνηση προς διηπειρωτικούς προορισμούς αναπτύσσεται έντονα. Σύμφωνα με την έκθεση, τον χειμώνα 2022/23 θα προσφέρονται 269 δρομολόγια. Αυτό είναι το 83% του επιπέδου πριν από την κρίση.

Βόρεια Αμερική σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το επίπεδο πριν από την κρίση

Η κίνηση προς τη Βόρεια Αμερική ξεχωρίζει, ιδιαίτερα. Oι προσφερόμενες πτήσεις φτάνουν σχεδόν στο επίπεδο πριν από την κρίση με το 95% του χειμερινού προγράμματος πτήσεων 2018/19.

Αν και προσφέρονται λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με τον χειμώνα πριν από την κρίση -αυτή τη στιγμή 48 δρομολόγια σε σύγκριση με 52 τον χειμώνα 2018/19- οι συχνότητες στα δρομολόγια που εξυπηρετούνται αυξάνονται. Είναι 3% πάνω από τα προ κρίσης επίπεδα.

Επιπλέον, η κίνηση στην Ασία επιστρέφει και τον χειμώνα. Λόγω των αυστηρών ταξιδιωτικών περιορισμών σε αρκετές ασιατικές χώρες, αυτό είχε περιοριστεί σοβαρά μέχρι τώρα.

Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ο αριθμός των πτήσεων προς την Ασία σχεδόν διπλασιάστηκε φέτος τον χειμώνα (συν 93%), σύμφωνα με την BDL.

Ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα αυξηθεί κατά 16 σε 51 σε σύγκριση με τον χειμώνα 2021/22.

43% περισσότερες θέσεις σε διηπειρωτικά δρομολόγια

Στη συνολική διηπειρωτική κίνηση από και προς τη Γερμανία, προσφέρονται 43% περισσότερες θέσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η ανάκαμψη έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στους δύο μεγάλους κόμβους στη Γερμανία, τη Φρανκφούρτη και το Μόναχο.

Ο αριθμός των θέσεων σε πτήσεις από γερμανικούς προορισμούς προς Μόναχο και Φρανκφούρτη αυξάνεται κατά 51%.

Η ευρωπαϊκή κίνηση δεν αναπτύσσεται τόσο δυναμικά. Σύμφωνα με την ανάλυση BDL, θα προσφερθούν 880 διαδρομές αυτόν τον χειμώνα, συμπεριλαμβανομένων νέων προορισμών όπως το Τάμπερε και το Τρόντχαϊμ.

Αυτό σημαίνει ότι θα προσφερθούν δέκα λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με τον περσινό χειμώνα.
Ωστόσο, η πυκνότητα συχνότητας έχει αυξηθεί κατά 35%. Η συνολική προσφορά αντιστοιχεί στο 76% του προ κρίσης επιπέδου.

Yστερούν oι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους

Η αύξηση της συχνότητας οφείλεται κυρίως στις τουριστικές αεροπορικές εταιρείες και τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης.

  • Ο αριθμός των θέσεων που προσφέρουν οι τουριστικές αεροπορικές εταιρείες είναι κατά 64% υψηλότερος από τον περσινό χειμώνα, που είναι πολύ υψηλότερος από το επίπεδο πριν από την κρίση.
  • Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης επεκτείνουν τη χωρητικότητα τους κατά 39%, φτάνοντας το 79% του προπανδημικού επιπέδου.
  • Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, από την άλλη πλευρά, αναπτύσσονται λιγότερο δυναμικά. Επεκτείνουν τη χωρητικότητα των θέσεων τους κατά 20% και έτσι φθάνουν μόνο το 57% σε σύγκριση με το επίπεδο πριν από την κρίση, χαμηλότερα από ό,τι στο παρελθόν. το καλοκαίρι του 2022 (66%).

Οι οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές εκτοπίζουν τις αεροπορικές μεταφορές

Η διαδικασία κάλυψης της διαφοράς στην εσωτερική εναέρια κυκλοφορία είναι ακόμη λιγότερο έντονη. Ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων το χειμώνα είναι μόνο 51% του επιπέδου πριν από την κρίση.

Ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων σε δρομολόγια προς Φρανκφούρτη και Μόναχο αυξήθηκε σημαντικά (+51%), ενώ στην αποκεντρωμένη εσωτερική κυκλοφορία ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων αυξήθηκε μόνο κατά 17% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι και έτσι έφτασε μόνο το 26% του επίπεδο πριν από την κρίση του κορωνοϊού.
Για την BDL, αυτό δείχνει επίσης μια δομική μετατόπιση από τον αέρα στον σιδηρόδρομο και στον δρόμο.

«Η ανάκαμψη της διηπειρωτικής και ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας είναι πολύ ευχάριστη μετά τα εξαιρετικά δύσκολα δυόμισι χρόνια της πανδημίας, σχολιάζει ο Jost Lammers πρόεδρος της BDL.

Ταυτόχρονα ωστόσο, θέτει τεράστιες προκλήσεις για όλους τους εταίρους του συστήματος αεροπορικών μεταφορών, λόγω του πτητικού χάους του περασμένου καλοκαιριού.»