Big Data = Big Business

Ο Economist έγραφε το 2017: “Ο πιο πολύτιμος πόρος στον κόσμο δεν είναι πλέον το πετρέλαιο αλλά τα δεδομένα”.

Δύο χρόνια πριν, ο Tom Goodwin σε άρθρο του θέτει τον ενδιαφέροντα κοινό παρονομαστή κολοσσών όπως η Booking.com, η Uber και η AirBnB: Πρόκειται για απλώς διαχειριστικές πλατφόρμες οι οποίες δε διαθέτουν δικά τους περιουσιακά στοιχεία. Πέραν από τα δεδομένα των χρηστών τους…

Η τάση του να αφαιρείται μέρος του κέρδους από τις επιχειρήσεις που παρέχουν αγαθά ή υπηρεσίες στον τελικό καταναλωτή και αυτό να προστίθεται σε μεσάζοντες συμβαίνει εδώ και χρόνια και στην τουριστική Αγορά. Οι OTA αφαιρούν μεγάλο ποσοστό από τα κέρδη των ξενοδοχείων με τα οποία συμβάλλονται – κι όλα αυτά εξ αιτίας της αδυναμίας των ξενοδόχων να χαλιναγωγήσουν την μεγάλη δύναμη των big data τους.

Η Αγορά των OTA αναμένεται να αναπτυχθεί το 2025 με ρυθμό 5.9%, φτάνοντας τα 1.259,1 δις δολάρια το 2030 [The Business Research Company – “OTA Market 2022-Global Forecast to 2030”]. Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο λόγος είναι τα big data και η δυνατότητα αξιοποίησής τους για παραγωγή κέρδους. Αν προσπαθήσουμε να συγκρίνουμε την αξία των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών αλυσίδων με την αξία της εκμετάλλευσης των κρατήσεων, τότε θα δούμε την πρώτη να καταρρέει!

Χαλιναγωγώντας τα Big Data στα ξενοδοχεία

Ως Big Data ορίζουμε τον ολοένα αυξανόμενο όγκο δομημένων και αδόμητων δεδομένων που συλλέγονται από κάθε λογής φορείς καθημερινά. Στον τομέα της Φιλοξενίας, τα δεδομένα αυτά αφορούν τον Επισκέπτη και προέρχονται από πολλές διαφορετικές πηγές: από το PMS, τα POS, τον επίσημο ιστότοπο του ξενοδοχείου, το loyalty club, την μηχανή ηλεκτρονικών κρατήσεων, το δίκτυο πρόσβασης στο Wi-Fi, το CRM. Το πλεονέκτημα που κάνει αυτά τα δεδομένα να αξίζουν τα megabyte τους σε χρυσάφι είναι το γεγονός ότι δεν είναι ανώνυμα.

Τα Big Data είναι χρήσιμα μόνο όταν οι ξενοδόχοι μάθουν πώς να τα μετατρέψουν σε πληροφορία: Από την παροχή πραγματικά εξατομικευμένων υπηρεσιών φιλοξενίας σε κάθε ένα Επισκέπτη ξεχωριστά μέχρι την προσωποποιημένη επικοινωνία στρατηγικών marketing που πραγματικά θα ενδιαφέρουν τον παραλήπτη και την μελλοντική προστασία των επενδύσεων του ξενοδοχείου μέσα από την υποβοήθηση της λήψης ενημερωμένων διοικητικών αποφάσεων, η καλύτερη δυνατή διαχείριση των Big Data αξίζει να βρεθεί στο προσκήνιο κάθε ξενοδοχειακής επιχείρησης.

Central Data Management: Ανοίγοντας την πόρτα στα Big Data

Η έρευνα φανερώνει ότι ένας Επισκέπτης μπορεί να διαθέτει από 10 έως και 30 διαφορετικά προφίλ εντός του ίδιου ξενοδοχείου! Αυτή η κατακερματισμένη εικόνα εμποδίζει τη συμμόρφωση με τον ευρωπαϊκό Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), το στοχευμένο marketing, αλλά και την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Την λύση δίνει μια πλατφόρμα που διαμορφώνει και διαχειρίζεται ένα και μόνο Κεντρικό Προφίλ Επισκέπτη.

Η ΗΙΤ συστήνει στον Έλληνα ξενοδόχο την μοναδική αμιγώς ξενοδοχειακή CDM λύση αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Με τεχνολογίες Μηχανικής Μάθησης και Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), το dailypoint™ συνθέτει δεδομένα από διαφορετικές πηγές. Μετά από μία επαναλαμβανόμενη διαδικασία data laundry 350 βημάτων, τα πολλαπλά προφίλ που δημιουργούνται από τις εφαρμογές μηχανογράφησης ενοποιούνται σ’ ένα μοναδικό «Χρυσό Προφίλ» του κάθε Επισκέπτη.

Το dailypoint™ βραβεύτηκε στα φετινά Greek Tourism Awards για Καινοτόμα Χρήση της Τεχνολογίας της κατηγορίας Tourism & Hospitality Supporting Services & Technological Solutions.

Γνωρίστε το επαναστατικό CDM dailypoint™ και αποκτήστε τον έλεγχο της πραγματικής αξίας των δεδομένων σας: dailypoint@hit.com.gr ή 210 88 47 420.

Με στοιχεία από το άρθρο “Big Data: The key to boosting your hotel’s value” του Dr.Michael Toedt, Ειδικού στα Big Data, ιδρυτή και CEO της Dailypoint.